План конспект 9 клас ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1. ВСТУП. УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ. ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 8-03-2013, 08:47

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1. ВСТУП. УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ. ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Мета:   за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, за­кріпити їх; розвивати увагу, пам'ять, спритність, рішучість, уміння акумулювати отриманні знання і застосовувати їх під час виконання завдань; вихо­вувати працьовитість, наполегливість, старанність; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.

Тип уроку: контролю, корекції знань та вмінь. Обладнання: тестові завдання і питання для самоконтролю за те­мою у трьох варіантах із різними рівнями навчаль­них досягнень школярів.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент

Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Пояснення вчителем питань, які стосуються проведення тематичної контрольної роботи

Завдання до виконання роботи Варіант І

Початковий рівень (3 б.) Виберіть одну правильну відповідь:

Герой якого твору з лободи робив хліб, а з попелу сіль?

а)  Шершень (Г. Сковорода «Бджола і Шершень);

б)  Нестор Літописець («Повість минулих літ»);

в)  Мойсей (біблійна легенда про Мойсея);

г)  Прохор чорноризець (оповідання про Прохора чорно­ризця).

Укажіть, кого з нижчезазначених митців слова вважають мислителем, богословом, полемістом:

а)  Г. Сковороду;

б)  І. Величковського;

в)  Ф. Прокоповича;

г)  І. Вишенського.

Укажіть афоризм Г. Сковороди, який за своїм значенням не є спорідненим з іншими:

а)  краще голий та правдивий, ніж багатий та беззаконний;

б)  визначай смак не по шкарлупі, а по ядру;

в)  чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бід­ності багатий.

г)  коли є червінець, навіщо бажати, щоб і гаманець був золотий. Середній рівень (3 б.)

Укажіть одну, дві і більше правильних відповідей.

Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії:

а) Леся Українка; б) П. Куліш; в) І. Хоменко;

г)  Нечуй-Левицький; д) Пулюй; е) Винниченко.

Визначте пісні, які належать до весільних:

а)  «До бору дружечки, до бору»;

б)  «А брат сестрицю та й розплітає»;

в)  «Лугом іду, коня веду»; г) «Світи, світи, місяченьку»;

д)  «Ой матінко, та не гай мене»;

е)  «Розвий, сосно, сімсот квіток».

Укажіть ознаки мораліте як західноєвропейської середньовіч­ної релігійної драми:

а)  розповідь про «чуда», здійснені Богородицею;

б)  епізоди були пов'язані між собою лише сюжетно і довільно розміщувалися;

в)  пропагування ідеї християнської моралі;

г)  співвіднесеність біблійної історії з мирськими справами;

д)  крізь призму звичайних подій зображувалася вся історія людства;

е)  перевага опосередкованого відображення. Достатній рівень (3 б.)

Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений бук­вою.

Установіть відповідність між уривком фольклорного твору і його назвою.

А   Іванові не стало квітки, рано-рано, / А Іванові не стало квітки, та ранесенько. / У нього квітка — Марійка-ді- вка, рано-рано. У нього квітка — Марійка-дівка, та ране­сенько.

Нехай іде, нехай іде, / Нехай не вернеться, / На дасть йому Господь щастя, / Куди повернеться.

Ой матінко плаче, / Поки жити буде; / А сестриця пла­че, / Поки не забуде; / А миленька плаче, / Поки його ба­чить...

Не плач, мати, не журися, / Та вже ж твій син оженився, / Та взяв собі паняночку, / В чистім полі земляночку.

а)  «...Козака несуть»

б)  «Ой на горі вогонь горить»

в)  «Ой летіла стріла»

г)  «Цвіте терен, цвіте терен»

д)  «Розвий, сосно, сімсот квіток» Ключ: 1 — д, 2 — г, 3 — в, 4 — б.

Установіть відповідність між героєм твору і його характерис­тикою.

Молодший        син («Притча про блудного сина»);

Святополк (оповідання про Прохора чорниризця);

Сірко («Літопис С. Величка»);

1.  Мазепа («Історія русів»);

а)  «...Був для шведів єдиним поводирем, зробивши їм одну лише цю послугу між силою-силенною бід, що від прожек­тору його на шведів звалилися»

б)  «Він ховав і втаював ті привілеї без жодної козакам і на­родові малоросійському користі»

в)  «Поміркував так і подався в рідні краї. Звідти він як вітер мчав — на коні! А назад ледве повз...»

г)  «Багато наруги чинив людям... без вини викорінив дощенту багатьох знатних людей і маєтки у них одняв»

д)  «Намагався помститися за минулорічне своє й низового війська турбування, зневагу та шкоди, коли хан з турець­кими яничарами хотів зруйнувати Запорозьку Січ і ви­губити та забрати в полон усе низове військо, що в ній було»

Ключ: 1 — в, 2 — г, 3 — д, 4 — а.

Установіть відповідність між літературними творами та їх­німи героями:

«De      libertate» Г. Сковороди;

оповідання про Прохора чорнорижця;

літопис С. Величка;

«Владимир» Ф. Прокоповича.

а)  І. Сірко;

б)  Федько;

в)  Ігумен Іоанн;

г)  Б. Хмельницький;

д)  Ярополк.

Ключ: 1 — г, 2 — в, 3 — а, 4 — д.

Високий рівень (3 б.)

10. Напишіть міні-твір на одну із запропонованих тем:

а)  «Хвилини» І. Величковського — людський світ у всій його багатоманітності, складності, тлінності й неповторності».

б)  «Люби Господа Бога твого всім серцем твоїм...»

в)  «Літописці — справжні патріоти рідного краю».

г)  «Вірний приятель — то найбільший скарб» (за байкою Г. Сковороди «Собака і Вовк»).

Варіант II

Початковий рівень (3 б.) Виберіть одну правильну відповідь:

Про другу битву козаків з ляхами та перемогу під Корсунем розповідається в козацькому літописі:

а)  С. Величка;

б)  Г. Грабянки;

в)  Самовидця;

г)  у всіх зазначених вище осіб.

Укажіть видатного драматурга XVIII ст.:

а)  С. Климовський;

б)  Ф. Прокопович;

в)  Нестор Літописець;

г)  І. Вишенський.

Укажіть поняття, яке належить до «минут» загальних (І. Ве­личковський «Зегар з полузегарком»):

а)  розкіш;

б)  ненависть;

в)  покаяння;

г)  гордість.

Середній рівень (3 б.)

Укажіть одну, дві і більше правильних відповідей.

Визначте пісні, які належать до родинно-побутових:

а)  «Летять галочки у три рядочки»;

б)  «Ой матінко, та й не гай мене»;

в)  «За городом качки пливуть»;

г)  «В кінці греблі шумлять верби»;

д)  «Сонце низенько, вечір близенько»;

е)  «Цвіте терен, цвіте терен».

Укажіть героїв твору «Історія Русів»:

а)  Сомко;

б)  Брюховецький;

в)  Палій;

г)  Мазепа;

д)  Пушкар;

е)  Петро І.

Укажіть ознаки бароко як реалістичного стилю:

а)  гуманізм, заглибленість у внутрішній світ людини;

б)  нетерпимість до зла в усіх його проявах;

в)  яскравість викладу художнього матеріалу;

г)  ускладненість сюжету і разом з тим слабкість зв'язку між його частинами;

д)  наслідування зразків греко-римського мистецтва;

е)  зображення героя тільки під час виконання державного обов'язку.

Достатній рівень (3 б.)

Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений бук­вою.

Установіть відповідність між уривком фольклорного твору

і його назвою.

Ой очі, очі, очі дівочі, / Темні, як нічка, ясні, як день. / Ви ж мені, очі, вік вкоротили, / Де ж ви навчились зводить людей?

Ой не хоче твоя мати / Мене, бідну, знати, / Хоче собі бага­тую / Невістку шукати

їхать лісом, та все коренистим, / їхать шляхом, та все кам'я­нистим, / Щоб з доріжки не зблудитися / Дівчиноньки не згубитися.

Тільки жаль мені русої коси / Та дівочої краси. / Дівки гу­ляють, кісками мають, / А мене не приймають

а)  «Розвий, сосно, сімсот квіток»

б)  «За городом качки пливуть»

в)  «Летять галочки у три рядочки»

г)  «Місяць на небі, зіроньки сяють»

д)  «Ой матінко, та не гай мене»

Ключ: 1 — г, 2 — б, 3 — д, 4 — в.

Установіть відповідність між героями художніх творів і їх­німи висловлюваннями.

Батько («Притча про блудного сина»)

Ягве     («Легенда про всесвітній потоп»)

Ісус      («Притча про сіяча»)

Б.  Хмельницький («Літопис Г. Грабянки»)

а)  «В одному лише не криюся, що маю хвіст лисячий, а по­гляд вовчий»

б)  «Битва — це немов меч двосічний, яким можна і в один, і в другий бік рубати»

в)  «Так, ти винен, але ти повернувся, покаявся. Ходім же мер­щій до хати й забудьмо всі у злигодні!»

г)  «Ні, не буду більше губити землю, ще мало люди пожили на ній... І нехай прославиться усякий труд людський»

д) «В кого є, тому буде дано ще. У кого ж нема, в того відні­меться й те, що є» Ключ: 1 — в, 2 — г, 3 — д, 4 — б. 9. Знайдіть відповідність між літературними творами та їхніми героями:

«Собака і Вовк» Г. Сковороди

«Всесвітній потоп»

Літопис Самовидця

«Владимир» Ф. Прокоповича

а)  Тітир

б)  І. Мазепа

в)  І. Брюховецький

г)  Ной

д)  Жеривіл

Ключ: 1 — а; 2 — г; 3 — в; 4 — д. Високий рівень 10. Напишіть міні-твір на одну із запропонованих тем:

а)  «Життя таке коротке, поспішай робити добрі справи» (за творчістю І. Величковського);

б)  «Куди козака доля не закине,— все буде козак» (за вивче­ними козацькими літописами);

в)  «Християнство в духовному житті українського народу»;

г)  «Сродна праця» — це найсолодша в світі річ...» (за твор­чістю Г. Сковороди).

Варіант III

Початковий рівень (3 б.) Виберіть правильну відповідь.

Митець слова, мандрівний філософ, який з повним правом заповідав написати на своїй могилі: «Світ ловив мене, та не спіймав»:

а)  Ф. Прокопович;

б)  І. Вишенський;

в)  Г. Сковорода;

г)  С. Величко.

Про походження гетьмана Хмельницького, «хто він був і звід­ки», розповідається у:

а)  літописі С. Величка;

б)  «Повісті минулих літ»;

в)  притчі проблудного сина;

г)  літописі Самовидця.

Щоб дати відпочинок глядачеві, стомленому серйозною дією, у шкільному театрі демонструвалися:

а)  містерії;

б)  мораліте;

в)  інтермедії;

г)  міраклі.

Середній рівень (3 б.)

Укажіть одну, дві і більше правильних відповідей.

Визначте назви творів, що за жанровою специфікою є народ­ними баладами:

а)  «Бондарівна»;

б)  «Владимир»;

в)  «Ой летіла стріла»;

г)  «Собака і Вовк»;

д)  «Ой на горі вогонь горить»;

е)  «Козака несуть».

Укажіть твори, які мають історичну спрямованість:

а) «Повість минулих літ»; б) притча про блудного сина; в) «Владимир» Ф. Прокоповича; г) літопис С. Величка;

д)  «Вступні двері до християнської добронравності»;

е)  «Історія русів».

Укажіть ознаки балади як жанру народної творчості:

а)  невелика кількість персонажів;

б)  підкреслена узагальненість, відсутність деталізації;

в)  наявність ліричних відступів;

г)  стислість у викладі матеріалу;

д)  детальне зображення подій і персонажів;

е)  мелодійність. Достатній рівень (3 б.)

Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений бук­вою.

Установіть відповідність між уривком фольклорного твору і його назвою:

Як з тобою кохалися — сухі дуби цвіли, / А як стали роз­лучатись — зелені пов'яли, / Щоб ті трави повсихали, що так рано цвіли, / Щоб ті люди щастя не мали, що нас роз­лучили

Зелененькі огірочки, жовтенькі квіточки! / Нема мого ми­ленького, плачуть карі очки! / Болять, болять очки, сер­денько понило, / Не бачу я миленького — і діло не мило!

як впускала, / То й цілувала. / Як випускала, / Тяжко вздихала.

Гільце — деревце з ялини, / Із червоної калини, / Із хре­щатого барвінку / Із запашного васильку

а)  «А брат сестрицю та й розплітає»

б)  «Сонце низенько, вечір близенько»

в)  «Світи, світи, місяченьку»

г)  «До бору, дружечки, до бору»

д)  «В кінці греблі шумлять верби» Ключ: 1 — в, 2 — д, 3 — б, 4 — г.

Установіть відповідність між героями художніх творів та їх­німи висловлюваннями:

3мій     (легенда про перших людей Адама і Єву)

Б.  Хмельницький («Літопис Г. Граб'янки»)

Бджола            (Г. Сковорода «Бджола та Шершень»)

Фірідам            (Г. Сковорода «Собака і Вовк»)

а) «Голосом і волосом ти справді на нас схожий, але серце

твоє далеко стоїть» я) «До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити... для нас найлютіша мука»

в)  «Коли ви з'їсте заборонений плід, ви... станете такі ж му­дрі та всемогутні, як сам Бог»

г)  «І ми раді, що Господь, давши нам силу знести часи скор­боти, допоміг незабаром все те своєю відвагою виправити, допоміг відплатити ляхам та вигнати їх з України»

д)  «Не підупадати на силах при потребі в мужності і подви­гах ратних, триматися завжди одностайної згоди і братської дружби, без чого ніяке царство і ніяке суспільство стояти не може»

Ключ: 1 — в, 2 — г, 3 — б, 4 — а.

Установіть відповідність між літературними творами та їх­німи героями:

Курояд

Ісус

Святополк

І. Мазепа

а)  «Історія русів»

б)  Притча про сіяча

в)  Легенда про Вавилонську вежу

г)  «Оповідання про Прохора чорнорижця»

д)  Ф. Прокопович «Владимир» Ключ: 1 — д; 2 — б; 3 — г; 4 — а.

Високий рівень (3 б.) 10. Напишіть міні-твір на одну із запропонованих тем:

а)  «Життя є благо, але тільки життя доброчинне, гідне лю­дини» (за творчістю С. Климовського);

б)  «Суд без милості тому, хто сам не творить милості» (за опо­віданням про Прохора чорнорижця);

в)  «Біблія — священна книга мудрості тисячоліть»;

г)  «Веселість серця — життя для людини» (за творчістю Г. Ско­вороди).

Підсумок уроку

Домашнє завдання

Скласти план про життя і творчість І. Котляревського, підго­тувати міні-діалог «Вітаю Вас, Іване Петровичу...».


Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів