Урок №49. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи Мета: закріпити в учнів уміння й навички розстановки розділових знаків у реченнях із прямою мовою, діалозі; навчити застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розвивати пунктуаційні вміння ставити й обґру
Урок №47-48. Узагальнення вивченого з теми Відомості із синтаксису й пунктуації. Повторення теми, підготовка до контрольної тестової роботи
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про пряму мову й діалог, удосконалювати навички вживання розділових знаків при них; вчити правиль
Урок №51. ЗМ №11. Відповідь на уроках української мови та інших предметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі
Мета: повторити особливості побудови висловлювань наукового стилю; ознайомити п'ятикласників з пам'ятками «Як готувати розгорнуту відповідь на уроках укр
Урок № 44. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи. Правильне інтонування діалогів Мета:узагальнити знання учнів з вивченої теми про пряму мову, діалог і розділові знаки при них; сприяти розвитку мовотворчості учнів, логічного мислення; підвищувати культуру усної і писемної мови; виховуват
Урок № 46. Контрольна робота (диктант) Мета: оцінити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності п’ятикласників з розділу «Пряма і непряма мова»; розвивати навички самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до історичних осіб України. Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень уч
Урок № 45. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи Мета: узагальнити та систематизувати знання про пряму мову та діалог, рівень навчальних досягнень учнів з даної теми, вдосконалити вміння інтонувати речення з прямою мовою, будувати діалог та розставляти розділові знаки в реченнях з прямою мовою та
Урок №42. ЗМ №10. Робота над помилками, допущеними в контрольному письмовому переказі. Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично) Мета: вчити учнів аналізувати власні помилки; зробити роботу над помилками, допущеними в контрольному переказі; розвивати навички грамотного письма; логічне
Урок №40-41. ЗМ№ 8-9. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета в художньому стилі за простим планом Мета: навчити учнів складати письмові перекази текстів з елементами опису предмета; розвивати писемне мовлення, логічне мислення, творчу
Урок №24. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична). Мета: навчити учнів визначати основні риси характеру дійових осіб твору, аналізувати їхню поведінку, розвивати навички висловлення особистого ставлення до з
Урок №23. Василь Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Виразне читання казки Мета: дати поняття про віршовану мову; навчити визначати основні риси характеру дійових осіб твору, аналізувати їхню поведінку; виділяти основні епізоди; розвивати навички висловлення особистого ставлення до зображуван
Урок №22. Василь Симоненко.Цікава сторінка з життя митця.Казкова історія і сучасне життя у творі«ЦарПлаксій та Лоскотон» Мета: ознайомити учнів з біографією Василя Симоненка, опрацювати казку; розвивати навички виразного читання віршованих творів; виховувати почуття доброти, гуманізму, милосердя,
Урок №21. Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в цих казках. Світлий, життєстверднийпогляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казок Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Мохови
Урок №20. Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Мета уроку: ознайомити п’ятикласників з життям і творчістю В. Королева-Старого, розглянути казку «
Урок №19. Іван Франко. Казка «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру Мета: продовжити роботу над змістом казки, вчити учнів характеризувати її героїв, формувати вміння давати власну оцінку їхнім вчинкам; розвивати логічне мислення, навички виразного читання, культуру мовлення; навчат
Урок № 18. Виразне читання епізодів казки «Фарбований Лис» Мета: вдосконалювати вміння і навички школярів щодо виразного читання, зокрема тексту прозового твору І. Франка «Фарбований Лис»; з'ясувати особливості виразності, її роль у сприйнятті змісту твору, характеристиці його персонажів; розв
Урок №17. І. Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки. Головні персонажі, другорядні Мета:?ознайомити учнів зі змістом казки, її особливостями; визначити головних і другорядних персонажів твору; розвивати вміння працювати з книгою, розвивати вміння усно характеризувати головного героя, визначити
Урок №16. Літературні казки. Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Іван Франко-казкар (збірка «Коли ще звірі говорили») Мета: ознайомити учнів із дитячими роками Івана Франка, його творами про дітей і для дітей, збіркою казок «Коли ще звірі говорили», поняттям «літературна ка
Урок № 14. ПЧ № 1. Українські героїко-фантастичні казки (на вибір). «Кирило Кожум’яка», «Котигорошко» МЕТА: систематизувати знання учнів про казки, здобуті ними на уроках і в процесі самостійного читання; поглибити знання про героїко-фантастичні казки, проаналізувати казки «Кирило Кожум’я