План конспект 10 клас РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ВИСТУП НА ТЕМУ «ПАМ'ЯТНИК МОЄМУ УЛЮБЛЕНОМУ ПИСЬМЕННИКОВІ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 11-03-2013, 18:00

РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ВИСТУП НА ТЕМУ «ПАМ'ЯТНИК МОЄМУ УЛЮБЛЕНОМУ ПИСЬМЕННИКОВІ»

Мета: ознайомити учнів з історією створення та худож­ньою своєрідністю пам'ятників; розвивати творчі художні здібності учнів; створити передумови для виходу читача на самостійний контакт із мисте­цтвом через участь у захисті проекту пам'ятника; викликати інтерес до мистецтва, сприяти свідомому ставленню до світу прекрасного; розвивати навички усного мовлення, навчати грамотно формулювати тези, добирати аргументи, аналізуючи твір, робити висновки.

Тип уроку: застосування навичок і вмінь.

Обладнання: виставка літератури, портрети, запис пісні О.Ринді «Якщо ти любиш Україну».

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент

II.Мотивація навчальної діяльності школярів

О, книго! Божа ти рабине! Народу й роду берегиня! Неопалима купина! По всіх вертепах і яскинях, Неначе зірка провідна, Великомученице, Ти Нас освіти і освяти!

III.   Сприйняття й засвоєння матеріалу

1. Вступне слово вчителя


Художній твір допомагає нам пізнати красу образного слова, навколишній світ, рідну землю, культуру, історію, традиції укра­їнського народу, збагачує і розвиває душу людини, її уяву. Чи­таючи художні тексти, ми усвідомлюємо, що є вічні цінності, заради яких і живуть люди на цій землі, творять, прагнуть до са­мовираження у слові.

Сьогодні в нас є чудова можливість узяти участь у захисті проекту пам'ятника улюбленому письменникові.

2.Словникова робота

Архітектор спеціаліст у галузі архітектури, художник- будівник.

Скульптура — 1) мистецтво створення об'ємних художніх творів шляхом різьблення, висікання, ліплення чи шліфування; 2) витвір такого мистецтва.

3.Бесіда з учнями

  Від якого слова походить слово «пам'ятник»?

  Кому споруджують пам'ятники?

  Чи завжди такої честі удостоювалися ті, котрі варті були, щоб

їхні імена залишилися в пам'яті поколінь?

Пояснення вчителя

Спробуємо простежити ставлення людства до увічнення пам'яті в матеріальних спорудах. Один із героїв книги А.Крона «Безсо­ння» натрапив на безлюдне Паризьке кладовище «Пер-Лашез». Ось що він сказав, коли самотньо блукав між сотнями склепів та пам'ятників: «Якщо б віра в безсмертя душі була властива лю­дям, вони не витрачали б стільки грошей на мертве каміння... У всій цій красі я бачу не віру у своє безсмертя, а панічний страх. Страх безслідно зникнути з лиця землі, не залишившись у пам'яті живих...»

Але була й інша традиція: у демократичній Греції увічнювали героїв переможців Олімпійських ігор, на честь яких будували статуї. Греки залишили нам перші зображення воїнів, персонажів своїх міфів, видатних державних діячів, філософів, правителів. Завдяки цьому ми сьогодні маємо змогу ознайомитися з грець­кою культурою.

  Як на вашу думку, чи варто споруджувати пам'ятники?

  Чи замислювались ви над семантикою слова «пам'ятник»?

Це слово походить від слів пам'ять, пам'ятати, згадувати,

ще воно асоціюється зі словами прощатися, вдячність, послання (не тільки в семантичному, а й у буквальному «поштовому зна­ченні»). Тому наш пам'ятник повинен мати форму поштового кон­верта й обов'язково з написом «У майбутнє». На конверті повинні бути квіти як подарунок і шана від вдячних читачів.

  Які імена і квіти ви пропонуєте помістити на конверті? Свою

думку обґрунтуйте.

4. Виступи учнів

Зразок. На конверті слід написати ім'я відомого художника, письменника рідного краю, науковця Олекси Грищенка. Мене за­чарувала його книга «Україна моїх блакитних днів» це своє­рідний гімн рідному краю. На її сторінках оживають прості косарі, рибалки, хлібороби увесь наш талановитий народ гордий, співучий, непокірний.

Відчувається захоплення автора й природою Сумщини, вона була для нього живою істотою, таємничою і прекрасною, тому й сам творив прекрасне протягом життя.

Щодо квітів то подарував би йому букет польових воло­шок. Бо блакить для художника це символ України «небесна блакить над безкраїми степами, безмежна й лунка блакить небес над сніговими просторами». Крізь цю блакить він бачив і відчу­вав свою батьківщину.

IV.   Підбиття підсумків уроку

Слово вчителя

Незабаром ви закінчите школу, багато хто з вас більше не зу­стрінеться з літературою як навчальним предметом. Але хочеться, щоб ви завжди пам'ятали своїх духовних учителів-письменників, читали їхні твори, учили напам'ять рядки поезії. Пригадайте, у Ліни Костенко «Поезія це завжди неповторність, якийсь без­смертний дотик до душі».

Нехай книга завжди кличе вас до серйозної душевної роботи, змушує стати кращими, добрішими, людянішими.

V.     Оголошення результатів навчальної діяльності школярів

Vi. Домашнє завдання

Підготувати рецензію на один із творів улюбленого письмен­ника.


Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів