ПУБЛІЦИСТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ і. ФРАНКА. ЗНАЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИКА Мета: ознайомити учнів із публіцистичною діяльністю Франка, його літературознавчою працею «Із секретів поетичної творчості»; розкрити світове значення спадщини письменника; розвивати вміння знаходити потрібну інформацію, узага
НОВЕЛА «СОЙЧИНЕ КРИЛО». ЗОБРАЖЕННЯ ЖІНОЧОЇ ДОЛІ В НОВІТНІЙ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ. ГУМАНІСТИЧНИЙ ПАФОС НОВЕЛИ Мета: розглянути композицію новели; розкрити образ Марії, його неоднозначність, визначити основний морально-етичний пафос новели; розвивати зв'язне мовлення, навички роботи над змістом про
ПОЕМА «МОЙСЕЙ» -ОДНА 3 ВЕРШИН ТВОРЧОСТІI. Я. ФРАНКА Мета: пояснити біблійну основу сюжету, його актуальність для епохи національно-визвольних рухів, розкрити алегоричність образу Мойсея; розвивати вміння висловлювати власні міркування про майбутнє свого народу, шляхи до нього, дискутуват
«ДЕКАДЕНТ» - ПОЕТИЧНЕ КРЕДО I. ФРАНКА Мета: розкрити ідейний зміст поезії « Декадент »;розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння висловлювати власні роздуми про мету й сенс художньої творчості людини; виховувати повагу до творчості І. Франка. Тип уроку:комбінований. Обладнання: збірки п
I. Я. ФРАНКО. «ЛЕГЕНДА ПРО ВІЧНЕ ЖИТТЯ». ВІРШ-ЗАКЛИК «РОЗВИВАЙСЯ ТИ, ВИСОКИЙ ДУБЕ» - ВІРА В МАЙБУТНЄ СВОЄЇ НАЦІЇ Мета: ознайомити учнів із філософською і громадянською поезією І. Франка, пояснити використання біблійних мотивів і образів, умовність художнього світу легенд і притч у збірці; розв
ПОЕТИЧНА ЗБІРКА «ЗІВ'ЯЛЕ ЛИСТЯ»: «БЕЗМЕЖНЕЄ ПОЛЕ», «ОЙ ТИ, ДІВЧИНО, З ГОРІХА ЗЕРНЯ», «ЧОГО ЯВЛЯЄШСЯ МЕНІ У СНІ?». МІСЦЕ ЛЮБОВНОЇ ТЕМИ У ТВОРЧОСТІ І. ФРАНКА Мета: ознайомити учнів зі збіркою поезії «Зів'яле листя», розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстр
«СІКСТИНСЬКА МАДОННА». КРАСА МАТЕРИНСТВА Й ВІЧНОЇ ЖІНОЧОСТІ Мета: ознайомити учнів зі змістом сонета «Сікстинська мадонна», поглибити вивчене про сонет; розвивати навички виразного читання; виховувати загальнолюдські цінності: красу материнства й вічної жіночості. Тип уроку: комбінований. О
«ГІМН»- ОДИН ІЗ НАЙКРАЩИХ ТВОРІВ РЕВОЛЮЦІЙНО-ПАТРІОТИЧНОЇ ЛІРИКИ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ Мета: ознайомити учнів із поезією «Гімн», розкрити образ вічного революціонера як втілення могутності, нездоланності трудового народу, римо-ритмічні особливості поезії, популярність її в народі як пісні
I. Я. ФРАНКО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ МИТЦЯ Мета: ознайомити учнів з етапами життєвого і творчого шляху письменника, розкрити жанрове й тематичне розмаїття його творчості; формувати власне ставлення до таких особистостей, як І. Франко; виховувати інтерес до творчості письменника. Тип ур
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. М. СТАРИЦЬКИЙ. СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВА ДРАМАЗ ЖИТТЯ ТЕАТРАЛЬНИХ АКТОРІВ «ТАЛАН» Мета: ознайомити учнів зі змістом соціально-побутової драми «Талан», її проблематикою; дати характеристику образів персонажів твору; обґрунтувати місце М. Старицького в історії української літер
МИХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ.ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. БАГАТОГРАННІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ. ІСТОРИКО-РОМАНТИЧНА ПОВІСТЬ «ОБОРОНА БУШІ» Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменника, розкрити багатогранність його спадщини; розвивати зв'язне мовлення, уміння знаходити потрібну інформацію; виховувати інт
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1. ЛІТЕРАТУРА 70-90-ХРОКІВ XIXСТ. I.НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. ПАНАС МИРНИЙ. I. КАРПЕНКО-КАРИЙ Мета: оцінити навчальні досягнення учнів з цієї теми; розвивати вміння десятикласників аналізувати художні твори; творчі здібності учнів; виховувати самостійність та наполегливість у робо
КОМЕДІЯ «МАРТИН БОРУЛЯ». ПРАГНЕННЯСТАТИ ДВОРЯНИНОМ ЯК МІФ ПРОКРАЩЕ ЖИТТЯ. ПСИХОЛОГІЧНА ПЕРЕКОНЛИВІСТЬ І ТРАГІКОМІЧНЕ ЗВУЧАННЯ ОБРАЗУ МАРТИНА БОРУЛІ. ІНШІ ОБРАЗИ В П'ЄСІ Мета: ознайомити десятикласників із змістом комедії, основними елементами її сюжету та композиції, розвивати навички ідейно-
I. КАРПЕНКО-КАРИЙ - «ВЕЛИКИЙ ОБСЕРВАТОР ЖИТТЯ». (I. ФРАНКО) Мета: ознайомити учнів із основними віхами життєвого і творчого шляху драматурга, його зв'язками з «театром корифеїв»; домогтися усвідомленню багатогранності літературної та театральної діяльності; жанрової різноманітності йог
УКРАЇНСЬКА ДРАМАТУРГІЯ і ТЕАТР 70-90 РОКІВ XIX СТОЛІТТЯ Мета: познайомити учнів, як і коли в Україні виник професійний «театр корифеїв», навести конкретні приклади зв'язку українського театру з музикою; розвивати мовлення, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до минулого України, лю
ІДЕЙНЕ СПРЯМУВАННЯ ТВОРУ. ХУДОЖНЯ МАЙСТЕРНІСТЬ. О.БІЛЕЦЬКИЙ ПРО МІСЦЕ РОМАНУ В ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПРОЗИ. ЗІСТАВЛЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ СТИЛЮ ТВОРІВ І. НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО ТА ПАНАСА МИРНОГО Мета: з'ясувати ідею роману й пояснити роль ліричних елементів у виявленні ідейн
РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-РОЗДУМ НА ТЕМУ «ЗОБРАЖЕННЯ ПОКРІПАЧЕННЯ УКРАЇНИ В РОМАНІ ПАНАСА МИРНОГО «ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?» Мета: розвивати писемне зв'язне мовлення учнів; навчати вмінню самостійно викладати думки, аргументувати власні твердження, робити узаг