ДИСКУСІЯ-УЗАГАЛЬНЕННЯ НА ТЕМУ: «У ЧОМУ СЕНС ЖИТТЯ?» (ЗАТВОРОМ ОСИПА ТУРЯНСЬКОГО «ПОЗА МЕЖАМИ БОЛЮ») Мета: допомогти учням зрозуміти, у чому полягає зміст життя людини, усвідомити важливу перевагу духовного над матеріальним; розвивати вміння розпізнавати й розуміти справжню вартість рече
О. ТУРЯНСЬКИЙ. «ПОЗА МЕЖАМИ БОЛЮ». ІДЕЯ ПЕРЕМОГИ ДУХА НАД МАТЕРІЄЮ Мета: поглибити знання про творчий світ Осипа Турянського; з'ясувати типологію та генезис формування особливостей образів-символів «Поза межами болю» з огляду на біографію й подальшу творчість О. Турянського; поглибити навичк
ОСИП ТУРЯНСЬКИЙ. ОГЛЯД ЖИТТЄВОГО Й ТВОРЧОГО ШЛЯХУ ПИСЬМЕННИКА. «ПОЗА МЕЖАМИ БОЛЮ». ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКІ МОТИВИ Й ГУМАНІСТИЧНІ ЦІННОСТІ Мета: ознайомити учнів із творчістю Осипа Турянського, дослідити зовнішню й внутрішню структури твору «Поза межами болю», принципи організації системи персонажів, в
БОГДАН-ІГОР АНТОНИЧ. ПОЕЗІЇ «ЗЕЛЕНА ЄВАНГЕЛІЯ», «ДОРОГИ», «РІЗДВО». МІФОЛОГІЧНІСТЬ ОБРАЗУ, ЕКЗОТИКА ЛЕМКІВСЬКОГО КРАЮ В КОНТЕКСТІ ВСЕЛЮДСЬКИХ МОТИВІВ Мета: проаналізувати вірші Богдана-Ігоря Антонича з метою вивчення особливостей творчої манери поета; розвивати образне мислення учнів; сприяти
ЛІТЕРАТУРА В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ ДО 1939 р. ЖИТТЯ Й ТВОРЧІСТЬ БОГДАНА-ІГОРЯ АНТОНИНА. «АВТОПОРТРЕТ», «ВИШНІ». АПОЛІТИЧНІСТЬ, НАСКРІЗНА ЖИТТЄСТВЕРДНІСТЬ, МЕТАФОРИЧНІСТЬ І МІФОЛОГІЗМ ПОЕЗІЙ Мета: ознайомити учнів з біографічними відомостями Богдана-Ігоря Антонича; розкрити особливості поетичного та
КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-Р03ДУМ НА ТЕМУ: «ЗНАЧЕННЯ П'ЄСИ МИКОЛИ КУЛІША "МИНА МАЗАЙЛО" ВЧОРА Й СЬОГОДНІ» Мета: формувати уміння й навички створення творів-роздумів на основі власного досвіду; розвивати зв'язне писемне мовлення учнів, уміння виражати свої літературні погляди, співвідносити їх із в
М. КУЛІШ. «МИНА МАЗАЙЛО».САТИРИЧНЕ ВИКРИТТЯ БЕЗДУХОВНОСТІ ОБИВАТЕЛІВ, ЯКІ ЗРІКАЮТЬСЯ СВОЄЇ МОВИ. ДРАМАТУРГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ АВТОРА У СТВОРЕННІ КОМІЧНИХ ХАРАКТЕРІВ ТА СИТУАЦІЙ Мета: поглиблювати знання про драматургію, засоби тво рення комічних ситуацій; показати зв'язок літератури та театральн
МИКОЛА КУЛІШ. САТИРИЧНА КОМЕДІЯ «МИНА МАЗАЙЛО». ОСОБЛИВОСТІ СЮЖЕТУ. РОЗВІНЧАННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО НІГІЛІЗМУ, ДУХОВНОЇ ОБМЕЖЕНОСТІ НА МАТЕРІАЛІ УКРАЇНІЗАЦІЇ Мета: подати відомості про життєву основу п'єси «Мина Мазайло», з'ясувати причини появи в суспільному житті України національного нігілізму; ро
«ЯК ВАРИТИ І ЇСТИ СУП ІЗ ДИКОЇ КАЧКИ», «СОМ». ОПТИМІЗМ, ЛЮБОВ ДО ПРИРОДИ, М'ЯКИЙ ГУМОР ЯК РИСИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПОЧЕРКУ ОСТАПА ВИШНІ Мета: ознайомити учнів із творами збірки «Мисливські усмішки»; розвивати творчу уяву школярів, спостережливість, уміння аналізувати прочитане; виховувати любов
ЖИТТЯ і ТВОРЧІСТЬ ОСТАПА ВИШНІ. «МОЯ АВТОБІОГРАФІЯ» - ГУМОРИСТИЧНА РОЗПОВІДЬ ПИСЬМЕННИКА ПРО СВІЙ ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ Мета: ознайомити учнів із життям і творчою спадщиною письменника-гумориста; розвивати почуття комічного; виховувати любов до спадщини Остапа Вишні, прагнення поглибити знання шляхом
ВАЛЕР'ЯН ПІДМОГИЛЬНИЙ. «МІСТО». СВІТОВИЙ МОТИВ ПІДКОРЕННЯ ЛЮДИНОЮ МІСТА, САМОУТВЕРДЖЕННЯ, ІНТЕРПРЕТОВАНІ НА НАЦІОНАЛЬНОМУ МАТЕРІАЛІ. ЗОБРАЖЕННЯ «ЦІЛІСНОЇ» ЛЮДИНИ Мета: проаналізувати роман Валер'яна Підмогильного «Місто» з позицій екзистенціалізму, учити учнів розуміти вплив цивілізаційних проц
ВАЛЕР'ЯН ПІДМОГИЛЬНИЙ. ЖИТТЄВИЙ і ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Валер'яна Підмогильного — активного творця української літератури XX ст., автора інтелектуально- психологічної прози, перекладача; виховувати ідеали добра й справедливості. Тип ур
Ю. ЯНОВСЬКИЙ. «ДИТИНСТВО». ІДЕЯ НЕТЛІННОЇ ВАРТОСТІ НАЦІОНАЛЬНИХ ОСНОВ БУТТЯ. УТВЕРДЖЕННЯ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ІДЕАЛІВ ВІРНОСТІ Й КОХАННЯ В НОВЕЛІ «ШАЛАНДА В МОРІ» Мета: ознайомити учнів зі змістом новел «Дитинство», «Шаланда в морі»; розвивати навички аналізу текстів, шліфувати вміння пояснювати х
ЮРІЙ ЯНОВСЬКИЙ. ТВОРЧА БІОГРАФІЯ МИТЦЯ. РОМАН «ВЕРШНИКИ». ІДЕЯ ПРОТИСТАВЛЕННЯ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ВАРТОСТЕЙ КЛАСОВИМ У НОВЕЛІ «ПОДВІЙНЕ КОЛО» Мета: ознайомити учнів із творчою біографією Юрія Яновського, місцем письменника в розвитку української літератури, жанровою своєрідністю роману «Вершники»
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1.УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 pp. ПОЕЗІЯ. ПРОЗА Мета: перевірити рівень засвоєння вивченого матеріалуз теми; формувати вміння роботи з різнорівневими завданнями; розвивати навички узагальнення й аналізу вивченого матеріалу; виховувати прагнення самовдосконалення. Ти
ГРИГОРІЙ КОСИНКА. «В ЖИТАХ». ВІТАЇСТИЧНИЙ ПАФОС НОВЕЛИ, ІМПРЕСІОНІСТИЧНА НАСТРОЄВІСТЬ Мета: розвивати вміння школярів коментувати зміст новели, зокрема показ переваги загальнолюдського над класово-ідеологічним; розвивати навички спільного обговорення та зіставлення складних життєвих ситуацій;
ГРИГОРІЙ КОСИНКА. ТВОРЧА БІОГРАФІЯ ПРОЗАЇКА. ЗМАЛЮВАННЯ СТРОКАТОЇ КАРТИНИ ЖИТТЯ КРІЗЬ ПРИЗМУ ДОЛІ Й ДУШІ ЛЮДИНИ. НОВЕЛА «В ЖИТАХ» - ПОШУКИ ПОРУШЕНОЇ ГАРМОНІЇ Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Г. Косинки, зокрема трагічною його долею; сприяти розумінню позаідеологічності творі
МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ. «КІТ У ЧОБОТЯХ», «ВАЛЬДШНЕПИ», «СЕНТИМЕНТАЛЬНА ІСТОРІЯ», «САНАТОРІЙНА ЗОНА» (НА ВИБІР) Мета: ознайомити школярів із новелістикою М. Хвильового й навчити порівнювати життєвий шлях митця зі змістом його творів, висловлювати міркування про своєрідність творчої манери письменника