План конспект Урок № 9-10. «Мудрадівчина».Зміст твору. Побудова казки(зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 2-11-2014, 20:27

Урок № 9-10. «Мудрадівчина».Зміст твору. Побудова казки(зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит

Мета:ознайомити учнів зі змістом казки; викликати інтерес до читання; формувати вміння читати в дійових особах, правильно інтонувати мову

дійових осіб; розвивати навички висловлення власних думок з приводу прочитаного; формувати вміння розрізняти добро і зло,красиве й потворне,смішне та страшне; виховувати здатність виходити зі скрутного становища ; виховувати кращі людські якості.

Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь.

Обладнання: ілюстрації до казки «Мудра дівчина» ; таблиця «Добро і зло»; таблиця « Мудрість».

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання та повторення вивченого:

1. Що називається казкою? (Народне оповідання про незвичайні, часом

фантастичні події.)

2. Яку будову має казка? (Зачин, основна частина і кінцівка.)

3. На які види поділяються казки? (Казки про тварин, фантастичні, або

чарівні, і побутові.)

4. А до якого виду належать казка про «Про правду і кривду» ?

(До побутових казок.)

5.Чим закінчується казка «Про правду і кривду»? (Добро перемагає)

6.Чи завжди в житті Добро перемагає Зло , так як у казці?(Довільні відповіді з прикладами з життя)

7. Заповнення таблиці «Добро і зло».

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Вступне слово вчителя.

Коли царю Соломону запропонували взяти для себе в подарунок багатство, славу або мудрість, він обрав останнє і виграв, бо завдяки своїй мудрості здобув і багатство, і славу. Проста сільська дівчина Маруся не здобула ні слави, ні багатства, але виручила за допомогою своєї мудрості та кмітливості з біди і батька, і себе, показавши, що не все в житті вирішується тільки грошима. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.

2. Розповідь учнями змісту казки «Мудра дівчина»

3. Завдання учням.

Доберіть синонім до слова «мудра».(Розумна, кмітлива, винахідлива і т.д.)

Отже, мудрими можна назвати людей , які ...

Зробити висновок і дати визначення «Мудра…»

4. Бесіда за змістом казки:

Орієнтовні відповіді

Треба розвивати свої розум, кмітливість, щоб зуміти допомогти собі й іншим.?

Необхідно вміти захищати власну гідність і честь, гідність своїх близьких.?Не можна бути таким жадібним, як багатий брат, і жалкувати про зроблені добрі справи.?

-- Назвіть дійових осіб казки.

--- Хто головний герой казки?

--- Де відбуваються події?

5. Аналіз змісту казки, вибіркове читання,

--- Чому виникла суперечка між двома братами? Як вони вирішили

її розв’язати?

--- Чи можна назвати цих чоловіків братами? Чому?

Які стосунки мають бути між рідними людьми?

--- Чому пан розсердився, коли дізнався, що його загадку відгадала

донька бідняка?

-- Скільки ще загадок відгадала дівчинка? Прочитайте текст, де йдеться про другу й третю загадки.

-- Знайдіть та зачитайте епізод , де є магічні числа. Про що це говорить?(Давні люди вірили в силу магічних чисел. В казках часто повторюються числа 3, 7, 9, 12).

6. Читання діалогів у особах.

Діти в парах готують виразне читання одного з діалогів , відтворюючи мімікою та жестами тон та інтонацію героїв.

7. Характеристика дійових осіб.

На дошці таблиця, в яку необхідно вписати слова , які характеризували б героїв.

 

Маруся

Батько

Пан

Брат

(добра, смілива,

кмітлива, розсудлива, винахідлива)

(добрий, чесний

роботящий, боязливий, люблячий)

( нерозсудливий, самолюбивий)

 

 

(ледачий, зажерливий,

скупий, дурний)

 

Учні називають риси характеру дійових осіб, записуючи слова у відповідні

колонки.

8. Проблемне завдання

--- Визначити ознаки казки :

(Зачин , кінцівка, трикратні повторення, повтори, перемога Добра)

--- Доведіть, що «Мудра дівчина»--- це казка . Що вказує на те ,що це саме українська народна казка?

V. Узагальнення знань

1. Робота в групах

Творче завдання.

Встановіть відповідність прислів?я за поданим початком.

• Мудрим не вродився, не купиш .

• Перед розумом і а розум ще далі .

• Розум за гроші а навчився .

• Розуму не велике багатство .

• Око бачить далеко, сила поступається .

• Мудрість — позичиш .

Зачитайте їх.

VI.Підсумок уроку

VII.Домашнє завдання

Намалювати ілюстрації до улюбленого епізоду казки. Прочитати зміст казки «Ох».

 

 

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів