План конспект Урок №32. Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 12-01-2015, 22:12

Урок №32. Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі

Мета: узагальнити та систематизувати вивчений учнями навчальний матері­ал, який стосується життя та творчості письменників, теорії літератури, змісту опра­цьованих творів; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння акуму­лювати власні знання, удосконалювати комунікативні навички; виховувати любов до книги, повагу до українських митців, до українсько­го слова.

Тип уроку: узагальнення та систематизація.

Обладнання: виставка літератури, портрети письменників.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Повідомлення теми та мети уроку

ІІІ. Виконання завдань на повторення вивченого

  1. Вікторина «Назви письменника»

Методичний коментар. Учитель по черзі демонструє учням портрети май­стрів художнього слова, діти мають назвати ім'я та прізвище письменника, а також факти з його біографії.

2. Вікторина «Пригадай, із якого це твору»

1. Чи пізно, чи рано прокинувся він на другий день, цього вже в книгах не записано. Вставши од сну, позіхнувши смачно і сплюнувши тричі в той бік, де вчора була йому немила пригода, він обережненько, лисячим звичаєм, ви­ліз із нори. Глип-глип! Нюх-нюх! Усяди тихо, спокійно, Чисто. Заграло сер­це в лисячих грудях. «Саме добра пора на полювання»,— подумав (І. Фран­ка, «Фарбований Лис»). 2. Одного дня в хліві трапилося нещастя. Як приходив увечері господар з великим оберемком сіна для кіз, то його зненацька покли­кали з хліва. Він поспішав й забув узяти із собою ту сітку, у якій звичайно приносив сіно. Отже, вночі в ту сітку й заплуталась старша коза Лиска. Чим дужче вона борсалася в ній, тим дужче заплутувалась. Вранці Моховинка по­бачила Лиску зовсім безпорадною (В. Королів-Старий, «Хуха-Моховинка»). 3. Дівчинка присіла коло бабки і заходилася працювати. На крильце вистачи­ло малесенького клаптика. А стрічку вона заховала назад до кишені. Бабка не­рішуче стріпнула крильцем раз, удруге... Потім знялася і полетіла! (Г. Малин, «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»). 4. Вона йому дала напитись, а сама така радісна стала, та мерщій у город трюком і розказала усім горожа-нам, що їде такий чоловік, що воду їм дасть. Горожами всі вийшли за город, назустріч тому чоловікові з хлібом-сіллю і всякими подарунками. Як прий­шов цей чоловік у город, найшов той кущ малини, що ріс; посеред города, ви­копав його — потекла вода відтіль по всьому городу. Горожами нагородили йо­го і грішми, і усяким добром, так, що він став тепер багатшим від свого дядька (Народна казка «Про правду і кривду»). 5. Взяв його й повів. Йдуть та йдуть, чи довго, чи недовго, аж увійшли у такий темний ліс, що тільки небо та зем­ля. Увіходять у ліс, притомилися трохи: а така над стежкою стоїть обгорілий пеньок (Народна казка «Ох»), 6. Колись на нашій землі була величезна рівни­на, кінця-краю якій не було видно, вкрита шовковистими травами, вічнозеле­ними смереками і ялинами, могутніми буками і яворами, берестами й тополя­ми (Легенда «Як виникли Карпати»).

3. Гра «Якби я був...»

Методичний коментар. Учитель заздалегідь готує кратки з написаними на них іменами персонажів із творів. Карток має бути стільки ж або трохи більше, ніж учнів у класі. На уроці кожен учень витягає картку й доповнює речення. За кожне висловлювання учень отримує бал. А за цікаве й дотепне речення — два.

Зразок. Якби я був Алею... (то я б не був таким недбалим).

4. Відгадати назву твору за ілюстрацією.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ       

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати у підручнику про загадку.

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів