План конспект Повторення та узагальнення вивченого за І семестр
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 4-03-2013, 11:22

Повторення та узагальнення вивченого за І семестр

Мета:  систематизувати та узагальнити вивчений учнями протя­гом І-го семестру навчальний матеріал, а саме: перевірити знання про письменників, зміст їх творів, понять з теорії літератури; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, вміння акумулювати власні знання під час опрацювань завдань, грамотно висловлювати власну думку, формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття поша­ни до літературного слова, його митців, любові до рідно­го краю, народу, прищеплювати інтерес до наслідків влас­ної праці.

Тип уроку: нестандартний урок-гра «Мій світ і славна давнина України».

Обладнання: портретна галерея письменників, творчість яких вивчалась протягом І семестру; книжкова виставка їх творів та учнів­ських малюнків до них; музичне оформлення.

Хід уроку

Організаційний момент

Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності

III. Основний зміст уроку

Знання і мудрість — прикраса людини.

А. Навої

Читання дає знання, бесіда — винахідливість, а звичка записувати — точність.

Ф. Бекон

Вступне слово вчителя

Шановні друзі! Сьогодні наш урок незвичайний. Нам необхідно довести господині Літературі міцність тих знань, які ми здобули за І семестр. Це дасть нам можливість відчини браму, щоб потрапити у світ цікавих пригод та гумору, тобто продовжити захоплюючу по­дорож.

А чи готові ви долати різноманітні перешкоди? Отже, розпочинаємо гру-конкурс «Мій світ і славна давнина України».

Для цього потрібно розподілитися на дві групи і придумати їм на­зви, обрати капітанів.

Оцінювати змагання буде наше шановне журі. (Оголошується склад журі.)

Наша гра складається з кількох конкурсів: «Відгадай», «Народознав­чий», «Історичний», «Кросвордний», «Письменницький», «Сторінками художніх творів», «Швидкісний».

Проведення конкурсів

Отже, розпочнемо наше змагання із загадок. На кожну відповідь пропонується 30 секунд. Відповідає та команда, яка першою підготува­ла відповідь.

2.1. «Відгадайка».

Кожний скільки хоче бере, А все лишається.

(Книга)

Біла грядка — Чорні зернятка. Посіяла по порядку — Та маю загадку. Хто зернятка знає, Той відповідає.

(Аркуш, папери)

Тоненьке, кругленьке, Серце чорненьке. Хто на його слід погляне, Думку його взнає.

(Олівець)

Стоїть дім.

Увійдеш до нього сліпим, Вийдеш зрячим.

(Школа)

Біле поле, чорне насіння, Хто не вміє, Той не посіє.

(Писання)

«Народознавчий».

До якого циклу календарно-обрядової поезії належить містерія «Во­діння кози»? (Зимового)

Що символізував кіт у слов'янських культах як напівміфічна істота? (Оберег дому (спить на печі, стереже спокій, не виходить далеко від дому, завжди повертається))

Для чого слов'янами випікався символічний корж у формі птахів, з яким вони ходили, піднявши його високо над головою? (Закликали весну прийти на землю, а цю пору року приносять на крилах птахи.)

Яке народне свято свідчить про остаточне панування літа на землі? (Купала)

Що робили жінки на Русальний тиждень для задобрення цих фан­тастичних істот? (Розвішували по деревах дарунки.)

Назвіть відомих вам авторів пісень літературного походження (Т. Шевченко, С. Руданський, І. Франко, Л. Глібов, М. Старицький, М. Кропивницький та ін.)

«Історичний».

Стрілецькі пісні були створені та побутували серед... (бійців загонів Українських січових стрільців.)

В якому місті жив ханський син у князя Володимира з твору М. Во­роного «Євшан-зілля»? (Києві)

Назвіть осіб, які брали участь у викупі Т. Шевченка з кріпацтва (К. Брюллов, В. Жуковський, Є. Гребінка, В. Григорович, О. Венеціа- нов, І. Сошенко)

Нащадком якого роду був Т. Шевченко? (Козацького)

В якій країні народився «Федько-халамидник» В. Винниченка? (Франції)

В якому році Верховного Радою України було затверджено текст на­ціонального гімну нашої держави, за основу якого взято вірш П. Чу­бинського «Ще не вмерла Україна»? (2003 рік)

2.4. «Кросвордний».

1. Визначте жанр пісні літнього періоду. (Купальська) 2. Назва пісні зимового періоду. (Засівна) 3. Ім'я автора «Повісті минулих літ». (Нестор) 4. За допомо­гою чого ханський син згадав про рідний край за твором М. Вороного? (Зілля) 5. Мешканці казкового міста твору Емми Андієвської. (Яяни)

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

«Письменницький».

Що єднає О. Пчілку і Лесю Українку? (Мати і дочка, обидві письмен­ниці.)

Де побувала Леся Українка під час лікування? (У Єгипті, Грузії та Криму)

Під впливом якого письменника П. Чубинский почав писати вірші, друкувався в журналі «Основа»? (Т. Шевченка)

Хто з письменників, крім О. Довженка, писав кіносценарії? (С. Чер-

нілевський)

Чому І. Калинець назвав свою дочку Дзвінкою? (Дзвінка — ім'я ко­ханої ватажка карпатських опришків Олекси Довбуша)

В якій країні, якому місті на теперішній час мешкає Емма Андієв­ська? (Німеччина, Мюнхен)

«Сторінками художніх творів».

Що полюбляв смакувати гном (І. Жиленко «Гном у буфеті»)? («Ка­као пити, смоктати м'ятні гостинці»)

Назвіть відомі вам поезії І. Калинця із циклу «Дивосвіт». («Дощ», «Блискавка», «Книжечка», «Веселка», «Дим».)

Хто був Оленем Августом з однойменного твору Є. Гуцала? (Август — син шукача. Оскільки він марив оленями, шукачі назвали його Олень Ав­густ.)

За що була засуджена Анна з твору Л. Костенко «Кольорові миші»? («Вона робила ... кольорові миші з оцих ось жовтих і сухих листків»)

Через що повсякчас страждав Павлик з твору С. Черкасенка «Ма­ленький горбань»? (Горб, який заважав йому рухатися)

Яким чином з'явився лев на узбережжі Десни (О. Довженко. «Зача­рована Десна»)? («Коли трапилась аварія поїзда під Бахмачем і клітка мандрівного зверинця поламалась, виплигнув він на волю... махнув на все та й подався на Десну знайти собі хоч трохи відпочинку»)

2.7. «Швидкісний».

Назвати якомога більше фантастичних героїв із творів, що вивчали­ся протягом І семестру.

Підсумок гри. Оголошення журі результатів заходу. Визначення переможців

Оголошення списку художньої літератури, яка буде вивчатися у ІІ семестрі

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів