План конспект РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ПЛАНУ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОБРАЗУ ДОПИТЛИВОГО І ЗДІБНОГО ХЛОПЧИКА ЛЬОНЬКИ (В. БЛИЗНЕЦЬ «ЗВУК ПАВУТИНКИ»)
Додав: admin
Коментарів: 2
Додано: 5-03-2013, 00:41

РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ПЛАНУ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОБРАЗУ ДОПИТЛИВОГО І ЗДІБНОГО ХЛОПЧИКА ЛЬОНЬКИ (В. БЛИЗНЕЦЬ «ЗВУК ПАВУТИНКИ»)

Мета:  вдосконалювати вміння учнів складати план характерис­тики образу героя, зокрема Льоньки з твору В. Близнеця «Звуки павутинки»; звернути увагу на призначення пер­сонажа у творі, його зв'язок з іншими героями; розвивати культуру зв'язного мовлення, логічне мислення, спосте­режливість, увагу, пам'ять; активізувати словник школярів; уміння раціонально використовувати навчальний час; ви­ховувати активну життєву позицію; прищеплювати інтерес до результатів власної навчальної діяльності.

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Обладнання: малюнки «Льонька очима учнів», текст твору.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент

Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями:

? Дайте визначення художньому образу. (Художній образ — особлива форма естетичного освоєння світу, при якій зберігається його пред­метно-чуттєвий характер, його цілісність, життєвість, конкретність, на відміну від наукового пізнання, що подається у формі абстракт­них понять)

Що вам відомо про поняття «літературний характер героя»? (Харак­тер літературний — це зображення письменником у художньому тво­рі людини з властивими їй індивідуальними рисами, які зумовлюють її поведінку, ставлення до інших людей, до життя)

Яке значення приділяється портрету літературного героя? (Пор­трет — зображення в літературному творі зовнішнього вигляду, пози, рухів, виразу обличчя людини, її одягу, взуття тощо)

У чому призначення того чи іншого літературного персонажа у творі?

Як умовно можна розподілити персонажів твору? Чим зумовлений такий розподіл? Свою думку вмотивуйте.

Під впливом кого і чого відбувається формування літературного героя?

Оголошення теми. Мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Основний зміст уроку

Хай оживає істина стара: Людина починається з добра!

Л. Забашта

Ах, скільки радості, коли ти любиш землю, Коли гармонії шукаєш у житті!

П. Тичина

Питання до індивідуальної роботи

Доберіть до слова «характер» синоніми.

Проведіть самоаналіз: доберіть риси власного характеру

Робота у парах

Завдання. Складіть діалог про необхідність вдосконалення характе­ру кожної людини.

Характеристика образу Льоньки

Які враження виникли у вас під час першого знайомства з Льонь- кою?

Як хлопець ставиться до матері? Які риси характеру при цьому ви­являються у нього?

Яким для матері є син Льонька? Чи були в неї труднощі щодо його виховання?

Чим, на думку матері, обділений Льонька? З чим це пов'язано?

Що свідчить про багату фантазію, уяву хлопця? Наведіть перекон­ливі докази, посилаючись на зміст твору.

Як за допомогою творчої уяви Льонька сприймає і пізнає світ?

Чому хлопець до всього в природі ставиться з пошаною, обережніс­тю? Вмотивуйте свою думку.

Як природне довкілля формує світогляд Льоньки?

Чи можна вважати хлопця допитливим, спостережливим? У чому це виявляється?

Звідки він отримує знання про довкілля?

Як хлопець реагує на труднощі, які трапляються з його друзями (Рек­сом, Бакуном)?

Яке значення мало для Льоньки знайомство з Адамом, а потім і з Ніною? Чим корисним було спілкування хлопця з новими дру­зями?

Чому хлопець захоплювався розумом, красою Ніни?

Дослідіть на прикладі твору, як Льонька розмірковує над сенсом жит­тя людини, про добро і зло, яке панує у всесвіті?

Як Льонька сприймає оптимізм хворого Адама?

Чому хлопець зневажливо ставився до Глип?

Чим пояснити страждання Льоньки через вбивство Рекса, загибель метелика, небезпечну ситуацію з Бакуном, врешті-решт хворобу, а потім і смерть Адама?

Чи можна Льоньку назвати малою природною енциклопедією?

Яке майбутнє ви передбачаєте хлопцю? Чому? Свою думку обґрун­туйте.

4. Складання плану характеристики образу Льоньки

Орієнтовний план:

Льонька — головний персонаж повісті В. Близнеця «Звук паву­тинки».

Портрет і зовнішність хлопця.

Риси характеру Ленда:

а)         доброта і щирість;

б)        чуйність;

в)        здатність до фантазії і творчого мислення;

г)         спостережливість і обізнаність;

д)        працьовитість;

е)         поважність до матері, Адама, Ніни;

ж)        любов до природи;

з)         вміння цінувати дружбу.

Вплив інших персонажів на формування світогляду хлопця.

Льонька — мала природна енциклопедія.

Значення образу героя.

6. Обговорення проблемного питання (прийом «Акваріум»)

? Чи змінився Льонька, якщо б він оселився у великому місті?

Підсумок уроку

Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

Домашнє завдання

Проаналізувати останній розділ «Все відпливає», обміркувати обра­зи звуку павутинки, Ніни, кораблика.

Коментар №1
Дякую ви мені дуже допомогли winked
Статус:
Коментар №2
Будь-ласка. Заходьте на сайт.
Статус: Пользователь offline
 Залишити коментар
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали