РЗМ. ПИСЬМОВА РОБОТА. ТВІР ЗА ТЕМАТИКОЮ ВИВЧЕНИХ ТВОРІВ
Додав: Анжелика
Коментарів: 0
Додано: 14-10-2013, 18:56
КЗ «Лутугинский навчально-виховний комплекс
загальноосвітня школа I-II ступенів – ліцей №1
Лутугинського району Луганської області»


Розробка уроку
Українська література
6-й клас, 2 години


Тема: РЗМ. ПИСЬМОВА РОБОТА.
«ТВІР ЗА ТЕМАТИКОЮ ВИВЧЕНИХ ТВОРІВ»

Підготувала:
Цоколо А.М. –
вчитель української мови та літератури
2 категорії



РЗМ. ПИСЬМОВА РОБОТА.
ТВІР ЗА ТЕМАТИКОЮ ВИВЧЕНИХ ТВОРІВ

Українська література
6-й клас, 2 години

Мета уроку: продовжити роботу по формуванню в учнів навичок та вмінь зв’язного висловлювання думок за певною темою; сприяти розвиткові пам’яті, мислення, уяви; сприяти вихованню зацікавленості (любові) історичним минулим свого народу.
Тип уроку: формування знань, навичок, вмінь.

Хід уроку

І. Орг
ІІ Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів, повідомлення теми мети, завдань уроку
Теми письмових робіт.
1. На шляху до волі.
2. Тії слави козацької повік не забудем.
3. „Краще в ріднім краї милім...”

ІІ. Застосування учнями знань з метою формування навичок і вмінь
1. Повторюємо вимоги до твору.
2. Працюємо з пам’яткою „Як працювати над твором”.

Перший етап
1. Обрати тему.
2. Вирішити, яку думку хочете довести.
3. Дібрати матеріал, систематизувати його, скласти план.
4. Послідовно викласти на папері (чернетка).
5. Перевірити точність слів і виразів, їх відповідність темі.

Тема – у назві твору зміст твору повинне узгоджуватися з темою й головною думкою. Не пишіть того, що не стосується теми. Стежте за порядком викладу думок. Дбайте поро мовне оформлення, використовуйте різноманітні засоби зв’язку, не повторюйте одних і тих самих слів, речень, думок.

Другий етап
1. Прочитайте перший варіант твору.
2. Виправте текст, обравши кращі варіанти слів, речень.
3. Перевірте правильність написання слів, вживання розділових знаків.
4. Перепишіть твір, подбавши про охайність, культуру запису.

3. Обираємо теми, розподілившись для роботи в групах.
4. Визначаємо вид твору. це буде твір-розповідь з елементами опису. Чому? (Бо тему кожного твору треба пов’язати з ілюстрацією з підручника.)

1. На шляху до волі з картиною „Шевченко у Карла Брюллова” (с. 70).
2. Тії слави козацької – „Запорожець” (с. 69).
3. „краще в ріднім краї” – Бандурист (с. 66).

5. Починається робота в групах. Колективне складання і обговорення твору. Кожній групі видається листівка-помічник, в якій містяться поради, як писати твір, як використати картину.
Наприклад. За картиною А. Монастирського „Запорожець”. (Продумати за кожною темою.)
1. Як можна використати картину.
2. До якої теми? (Тії слави...)
3. Ким можна уявити запорожця? (І Іваном Підковою, і Тарасом Трясилом.)
4. Більше підходить до Т. Трясила!
5. Про що задумався? (Обдумує похід, сам уже готовий до походу.)
6. Слова, вирази, які можна використати (подати). І так до кожної теми.

Зразок колективного твору
Було колись в Україні – ревіли гармати, вирушало козацтво в бойові походи. Нищило ворогів, визволялися побратими з неволі. Похід повинен бути вдалим. Ось і обдумує його отаман, продумує кожну деталь, поки козаки відпочивають. Суворий, задумливий, зосереджений. Він уже до походу готовий. Сидить, спершись на свою бойову подругу шаблюку. Похід відбудеться, повернуться козаки з перемогою. Славитимуть їхні бойові походи кобзарі, як зробив це Великий Кобзар України Т. Г Шевченко у своїх творах „Іван Підкова” та „Тарасова ніч”.

На шляху до волі

Воля... Хто не мріяв про неї, хто не хотів бути вільною людиною. Мріяв про неї й Тарас Шевченко. Його мрії, здавалося, ніколи не здійсняться. Та сталося чудо. Зустрів він на своєму шляху людей, які допомогли йому. Серед них і Великий Карл Брюллов, який став для Шевченка ще й учителем малювання. Яке це щастя! Мати такого вчителя. перша зустріч, показ перших робіт. Страшно, мабуть, Шевченкові. Але все добре. Хлопця визнано. Він буде вчитися. Прийшла воля.
Шевченко ще, мабуть, ніколи не був у майстерні справжнього художника. Важко уявити його почуття. А Карл Брюллов, здається, здивований. Він, очевидно, побачив прекрасні картини. На нашу думку. він поглядає на Шевченка і думає: „а хто ж це там такий талановитий?”

„Краще в ріднім крах милім...”

Іде кобзар від села до села, співає людям, розповідає про все: щастя і горе, добро і зло. Примарився старий, присів під вербами відпочити. Хлопчик-поводир притулився коло нього, дрімає. Аж тут з поля люди йдуть дівчат найбільше. Зупинилися біля старого. А той і заграв їм. Зарокотали струни, задзвеніли й почали розповідь про далекі часи, про гетьманство, про козаків.
Та ось полилася мелодія ніжна, тепла. По-новому зазвучав і голос співця. Співав він про юнака, який забув рідних, свою землю, живучи в неволі. Не допомогли юнакові пригадати розповіді про батько неньку, не допомогли пісні кобзаря, які він співав хлопцеві. А допомогло чарівне євшан-зілля, яке дав понюхати хлопцеві співець. Співає кобзар про рідний край, домівку, рідних. Це найдорожче, що є у людини. Де б ти далеко не був, не слід про це забувати.

6. Учитель працює з кожною групою, допомагає редагує, вказує на помилки, спрямовує.
7. Іде захист кожною групою свого проекту твору.
ІІІ. Підсумки уроку,

8. Обговорення, відгуки, зауваження.
9. Рефлексія
• Чи задоволені діти роботою?
• Чи допоможе колективна робота самостійній?
• Чи легше їм тепер буде писати твір?
• 10. Самостійна робота учнів – написання творів.

повідомлення домішаного завдання
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів