С. РУДАНСЬКИЙ «ПАН ТА ІВАН В ДОРОЗІ» Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю С. Руданського, співомовкою як літературним жанром; домогтися розуміння учнями викривального пафосу програмового твору; виробляти вміння характеризувати героїв співомовки; розвивати культуру зв'язного мовл
РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ТВОРЧА РОБОТА. СКЛАДАННЯ ВЛАСНОЇ БАЙКИ Мета: через проведення творчої роботи зі складання власної байки перевірити набуті учнями знання про байку як літературний жанр: її ідейно-тематичне спрямування, особливості побудови, образність та алегоричність; вміння
ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ. БАЙКИ Л. ГЛІБОВА Мета: вдосконалити вміння учнів виразно читати, передаючи настрій змісту байок та застосовуючи знання з теорії літератури; осмислено сприймати ідейно-художнє спрямування твору; сконцентрувати увагу на виразності читання у ролях; розвивати творчі здібност
Л. ГЛІБОВ «ЩУКА», «МУХА І БДЖОЛА» Мета: продовжити знайомство учнів з байками Л. Глібова; вчити аналізувати його програмові твори, визначити ідейно-тематичне спрямування, пояснювати алегоричні образи; поглибити знання про байку, її особливості; розвивати образне мислення, відчуття художн
ЖАНРОВА РІЗНОМАНІТНІСТЬ ГУМОРИСТИЧНИХ ТВОРІВ. Л. ГЛІБОВ «ЖАБА І ВІЛ» Мета: домогтися розуміння учнями ролі гумору в житті українців; виробляти вміння розрізняти жанри гумористичних творів, розповідати про особливість побудови байки, поповнити знання про Л. Глібова як українського байкар
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ. Б. ГРІНЧЕНКО «СІРКО» Мета: поширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Б. Грінченка; проаналізувати твір «Сірко», з'ясовуючи при цьому його ідейно-тематичне спрямування, композицію, зміст; розвивати культуру зв'язного мовлення, пам'ять, увагу, спостережливі
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. Б. КОМАР «ДИВАКИ» Мета: стисло ознайомити учнів із творчістю Б. Комара, проаналізувати його твір «Диваки»; розкрити ідейно-тематичне спрямування, охарактеризувати образи юних друзів Сашка та Миколи; простежити поведінку персонажів, висловлюючи власну думку щодо її оц
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. В. НЕСТАЙКО «НЕЗНАЙОМЕЦЬ З ТРИНАДЦЯТОЇ КВАРТИРИ» Мета: поширити читацький кругозір учнів; познайомити їх з наступним твором та пригодами вже відомих героїв; з'ясувати ідейно-тематичне спрямування та значення повісті; розвивати культуру зв'язного мовлення, пам'ять, баж
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. В. БЛИЗНЕЦЬ «ЖЕНЯ І СИНЬКО» Мета: продовжити знайомство школярів із творчістю В. Близнеця, зосереджуючи увагу на пригодницькій повісті «Женя і Синько», а саме: з'ясувати ідейно-тематичне спрямування, особливості композиції, проблематику; охарактеризувати героїв твору;
В. БЛИЗНЕЦЬ. «ЗВУК ПАВУТИНКИ». СВІТ, У ЯКОМУ ЖИВЕ ХЛОПЧИК ЛЬОНЬКА Мета: опрацювати ідейний зміст твору В. Близнеця, звернути увагу на умови оточення, в якому перебуває головний герой твору, його ставлення до Ніни, Глипи і Буська; осмислити поняття безсмертя, добра, вічності та крас
РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ПЛАНУ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОБРАЗУ ДОПИТЛИВОГО І ЗДІБНОГО ХЛОПЧИКА ЛЬОНЬКИ (В. БЛИЗНЕЦЬ «ЗВУК ПАВУТИНКИ») Мета: вдосконалювати вміння учнів складати план характеристики образу героя, зокрема Льоньки з твору В. Близнеця «Звуки павутинки»; звернути увагу на
В. НЕСТАЙКО «ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ». ПОВЕДІНКА ГЕРОЇВ ТВОРУ, ЇХ ВЧИНКИ Мета: аналізуючи пригодницький твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», вдосконалювати вміння учнів характеризувати улюбленого героя, аргументуючи свій вибір; розкривати риси його вдачі, особливості поведінки; розви
Я. СТЕЛЬМАХ «МИТЬКОЗАВР З ЮРКІВКИ, АБО ХИМЕРА ЛІСОВОГО ОЗЕРА». ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗІВ СЕРГІЯ І МИТЬКА Мета: розкрити значимість образів Сергія і Митька у творі, їх роль у розкритті ідейного змісту повісті; з'ясувати кульмінаційний момент твору; розвивати творчу уяву школярів, логічне ми
Я. СТЕЛЬМАХ «МИТЬКОЗАВР З ЮРКІВКИ, АБО ХИМЕРА ЛІСОВОГО ОЗЕРА.» УСВІДОМЛЕННЯ ЗНАЧЕННЯ РОМАНТИКИ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ Мета: продовжуючи опрацювання пригодницької повісті Я. Стельмаха, звернути увагу на елементи романтики, фантастики тощо; аналізувати зміст твору, стосунки, поведінку героїв повіс
Я. СТЕЛЬМАХ «МИТЬКОЗАВР З ЮРКІВКИ, АБО ХИМЕРА ЛІСОВОГО ОЗЕРА». ДОПИТЛИВІСТЬ, ВИНАХІДЛИВІСТЬ ХЛОПЧИКІВ» Мета: продовжувати опрацьовувати ідейно-художній зміст твору, характеризуючи вчинки і поведінку головних героїв твору; виразно переказувати цікаві епізоди з повісті; розвивати культуру з
Я. СТЕЛЬМАХ «МИТЬКОЗАВР З ЮРКІВКИ, АБО ХИМЕРА ЛІСОВОГО ОЗЕРА». ТАЄМНИЧІ, ВЕСЕЛІ й НЕЗВИЧАЙНІ ПОДІЇ В ПОВІСТІ Мета: ознайомити школярів із життям і творчістю Я. Стельмаха;розпочати роботу над опрацюванням змісту програмового твору письменника, звертаючи увагу на таємничі, веселі й н
РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ПИСЬМОВИЙ ТВІР-РОЗДУМ ЗА ПОВІСТЮ В. БЛИЗНЕЦЯ «ЗВУК ПАВУТИНКИ» НА ТЕМУ «ЯКА КРАСА ВРЯТУЄ СВІТ?» (ПРО КРАСУ ЗОВНІШНЮ І КРАСУ ЛЮДСЬКОЇ ДУШІ) Мета: вчити учнів писати твори-роздуми на прикладі повісті В. Близнеця «Звук павутинки»; вдосконалювати вміння школярів у
В. БЛИЗНЕЦЬ. «ЗВУК ПАВУТИНКИ». ДИВОВИЖНІСТЬ І КРАСА СВІТУ (ОБРАЗИ ЗВУКУ ПАВУТИНКИ, НІНИ, КОРАБЛИКА) Мета: прослідкувати, як у творі В. Близнеця «Звук павутинки» розкривається дивовижність і краса світу; знаходити в повісті образи (звук павутинки, Ніни, кораблика), що передають різн