План конспект 7 клас ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РАБОТА № 1 «ВСТУП. ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 5-03-2013, 17:59

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РАБОТА № 1 «ВСТУП. ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ»

Мета:    за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх; розви­вати увагу, пам'ять, спритність, рішучість, кмітливість, уміння акумулювати отримані знання і застосовувати їх під час вико­нання завдань; виховувати наполегливість, старанність, силу волі, інтерес до наслідків власної праці, пунктуальність.

Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.

Обладнання: тестові завдання і питання для контролю за темою.

Хід уроку

Організаційний момент

Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Пояснення учителя до виконання тематичної контрольної роботи

Хід контрольної роботи

І варіант

Початковий рівень

Починаючи з якого століття слов'яни використовують папір для на­писання книг?

а) ХІІ ст.; б) Х ст.; в) ХГУ ст.

«Ой на горі та женці жнуть» належить до пісень: а) козацьких; б) чумацьких; в) жниварських.

Який птах викрав миленького від молодиці («Жартівливі коломийки»)? а) Грак; б) ворон; в) орел.

Середній рівень

Чим хворіє Андрій, герой жартівливих коломийок?

Назвіть відомі вам козацькі пісні.

Чому художня література — найвищий рід мистецтва?

Достатній рівень

Дайте відповідь на одне з питань.

Вмотивуйте, чому І. Франко вважає, що книга — морська глибина.

Доведіть, що народна пісня має не тільки пізнавальне, а й виховне значення.

Які вади людського характеру висміюються у жартівливих коломийках? Наведіть 2—3 приклади.

Високий рівень.

Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем:

«В піснях оживає історія мого народу».

«Книга — узда для тіла і душі».

«Простота і мудрість коломийок».

варіант

Початковий рівень

Яке з прислів'їв про книгу має інший смисл:

а)            З книгою жити — з добром дружити.

б)            У домі без книги, як без вікон, темно.

в)            Знання — це сонце, книга — вікно.

Героя якої пісні мати спочатку проганяла з дому, а потім кликала повернутися?

а) «Ой у степу криниченька»; б) «Гомін, гомін по діброві»; в) «Ой на горі та женці жнуть».

Визначте останній рядок циклу коломийок «Дозвілля молоді».

а)            «Щось я така охочая в неділю до танців»;

б)            «Кожен так собі співає, як йому на душі»;

в)            «Бо вже мене, молодого, болить попід груди».

Середній рівень

Яким чином впливає коломийка на її виконавців («Дозвілля молоді»)?

Про яких славних гетьманів України згадується у пісні «Ой на горі та женці жнуть»?

Назвіть функції літератури. Додатковий рівень

Дайте відповідь на одне з питань.

Прокоментуйте висловлювання Д. Павличка про те, що життя без книги — хата без вікон.

Чому, на ваш погляд, народні пісні й зараз залишаються животворним джерелом літератури?

Порівняйте коломийку з народною піснею.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем:

«Пісня — скарбниця нашої мудрості, нашої історії».

«Велика користь буває від учення книжною».

«Актуальність коломийок серед українців.

варіант

Початковий рівень

1. Художня література відображує життя людини:

а) у найбільш загальному виді; б) у динамічному розвитку; в) за допомогою ліній і фарб.

В якій пісні розповідається про загибель козака на Московщині? а) «Стоїть явір над водою»; б) «Ой у степу криниченька»;

в) «Гомін, гомін по діброві».

Через що «чотири легіники», обертаючи сіно, повтікали («Жартівливі коломийки»)? Бо:

а) захотілося спати; б) вирішили піти скупатися у ставу; в) зашелестіла миша. Середній рівень

Якої шкоди завдав городині герой жартівливих коломийок?

Які жанри соціально-побутових пісень вам відомі? Назвіть їх.

Коли з'явилися перші друковані книги на Україні? Достатній рівень

Дайте відповідь на одне з питань.

Обґрунтуйте побутування народної думки: «Хто багато читає, той багато і знає».

Висловіть власну точку зору стосовно історичного виникнення коло­мийок як пісенного жанру.

Вмотивуйте, чому говорять, що пісня — це душа народу. Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем.

«Народ — творець української пісні».

«Книга — джерело мудрості».

«Коломийка — невід'ємний супутник буднів і свят українського народу».

Підсумок уроку

Домашнє завдання

Підготувати міні-доповідь про біографію І. Франка, знати ідейно- художній зміст І, ІІ розділів твору письменника «Захар Беркут».


Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів