План конспект 8 клас ЗМ № 3-4. Осип назарук «Роксоляна». Контрольний письмовий твір «Що значить служити Богові і людям?».
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 7-04-2013, 12:05

8 клас

ЗМ № 3-4. Осип Назарук. «Роксоляна».  Контрольний письмовий твір «Що значить служити Богові і людям?».

Мета: удосконалити вміння висловлювати власну думку, добирати матеріал до твору, продумувати композицію; розвивати логічне мислення; сприяти поповненню словникового запасу учнів; виховувати культуру писемного мовлення.

Обладнання: тлумачний словник; для кожного учня пам'ятка для успішного написання твору; ілюстрації на релігійну та патріотичну тематику.

Хід уроку

І.Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування

·         Яку історичну епоху відтворив О. Назарук у повісті «Роксоляна»?

·         Розкрийте проблеми людства українців того часу.

·         Визначте риси характеру головної героїні. Як ви вважаєте, Роксоляня позитивний герой, чи негативний? Обґрунтуйте свою думку.

·         Як Настя допомагала своєму народові перебуваючи а Туреччині?

·         Як же зовнішня краса Роксолани гармонує з її мудрістю і

розумом?

·         Кому автор присвятив цю повість?

·         Чи є вона актуальною сьогодні? Чому?

III.              Повідомлення теми та очікуваних результатів уроку

1.       Слово вчителя

Отже, ми з вами закінчили вивчення творчості О. Назарука, опрацювали ідейно-художній зміст його історичної повісті «Роксоляна», дізналися як жили люди у минулому, як страждали від набігів татар та як протистояли цьому.

Сьогодні ми з вами продовжимо вдосконалювати вміння та навички щодо складання творчої роботи. Ми можемо стверджувати, що Настя Лісовська, Роксолана, Хуррем – це патріотично налаштована, талановита й сильна духом українка, якою захоплювався султан Сулейман, але й образ, місце цієї жінки в історії  тієї епохи ще потребує додаткового дослідження, бо секрет її успіху до кінця не відкритий ще й досі.

IV. Перевірка домашнього завдання

1. Вчитель заслуховує усні висловлювання учнів на тему: « Чи можна одночасно служити Богові і людям ?» та разом з учнями визначає, чи розкрито тему, чи вдало підібрано цитати, приклади, вносить свої пропозиції щодо покращення прослуханих висловлювань.

2. Робота з пам'яткою для успішного написання твору.

(Вчитель роздає кожному учневі пам’ятку, пропонує ознайомитись із нею та використати під час роботи.)

(Матеріал для вчителя. Пам'ятка для успішного написання твору. «Обирайте тему не найлегшу, а ту, яка викликає у вас інтерес, хвилює.

• Продумайте основну думку твору і намагайтеся все підпорядкувати розкриттю її, по змозі доберіть до твору епіграф.

• «Продумайте композицію, складіть план або схему твору.

• Починайте роботу цікавим вступом, пов'язаним з темою.

• Стежте за логічною послідовністю у викладі матеріалу в основній частині.

• Тему розкривайте глибоко і всебічно, наводьте конкретні факти для підтвердження своїх думок.

• Правильно цитуйте, але не переобтяжуйте роботу великими цитатами. Уникайте докладного переказу тексту програмового твору.

• Пишіть охайно, правильною літературною мовою, просто.

• Пам'ятайте, що читач має відчувати ваше ставлення до того, про що ви пишете.

• У висновку постарайтеся зробити самостійні узагальнення (За В. І. Цимбалюком).

 

3. Ознайомлення учнів зі словниками та правилами користування ними під час написання твору.

4. Перелік тем для складання твору

- «Роксоляна – патріот рідного краю чи зрадник?»

- «Якою повинна бути дружина державного діяча?»

- «Чи можна одночасно служити Богові і людям?»

5. Написання контрольного твору

V. Підбиття підсумків

IV. Домашнє завдання

Опрацюйте статтю підручника про письменника Володимира Дрозда; підготуйте відповіді на запитання до неї.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів