План конспект 8 клас Тема. Олег Чорногуз. «Як поводитись у кіно»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 17-05-2013, 21:46

Тема. Олег Чорногуз. «Як поводитись у кіно»

Мета: ознайомити школярів з програмовим сатиричним оповіданням сучасного письменника-гумориста, які спонукають до роздумів про довколишній світ і себе в ньому, опрацювати ідейний зміст цього твору; розвивати логічне мислення, спостережливість, уміння зіставляти описане у творах із сьогоднішнім реальним життям; формувати життєстверджувальні, оптимістичні настрої, уміння тактовно реагувати на іронію, гумор; виховувати гордість за свій рідний край, народ; прищеплювати повагу до творчості О. Чорногуза; вчити шанувати культурну та духовну спадщину українців.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Обладнання: портрет письменника, виставка книг гумориста

Хід уроку

I.      Організаційний момент

II.   Актуалізація опорних знань

1.                Перевірка домашнього завдання

2.                Міні-круглий стіл. Обговорення питань

·                 Яку роль в житті українців відвграє гумор?

·                 Назвіть відомих вітчизняних письменників-гумористів. Чим вони вам запам’ятались?

·                 Які гумористичні жанри художньої літератури вам відомі?

·                 Прокоментуйте, що означає фраза: «Сміх лікує людей».

·                 У чому, на ваш погляд магічна сила гумору?

·                 Чим вражають вас прочитані твори О. Чорногуза? У чому полягає їх виховне значення? Як ви ставитеся до його порад?

·                 Які види мистецтва ви знаєте?

·                 Яку роль у житті людини відіграє кіно?

·                 Назвіть відомі вам жанри кіномистецтва. (Пригодницький

фільм, детектив, мелодрама, кінокомедія, історичний, військовий фільми, трилер, екшн, фільм жахів, фантастика, бойовик).

·                  Які фільми ви найбільше любите дивитися?

·                  Чи часто ви відвідуєте кінотеатр? Як, зазвичай, треба 

    поводитися у такому місці?

·                  Яких популярних акторів світового та українського кіно ви знаєте?

III.                      Оголошення теми та мети уроку. мотивація навчальної діяльності

IV.                       Сприйняття і засвоєння нового матеріалу

1.                Вступне слово вчителя

Сміх… Він буває гумористичний і сатиричний. Про це свідчать твори О. Чорногуза з «Книги веселих порад». Скільки всього цікавого і корисного можна пізнати з літературних шедеврів сучасного сатирика і гумориста. Твори митця не тільки розважливі, але й мають велику повчальну і виховну значимість. Серед них – оповідання «Як поводитися в кіно». Тож я запрошую вас до кінозали О. Чорногуза.

2.                Опрацювання твору О. Чорногуза «Як поводитися в кіно»

                      виразне читання твору в ролях.

                      Тема: сатиричне висміювання поведінки людей у громадських місцях, зокрема у кінотеатрі.

                      Ідея: викриття і засудження вад у поведінці героя, який потрапив на перегляд кіносеансу.

                      Основна думка: рівень культури кожної людини залежить від її вихованості, від того, як вона дотримується відповідних норм і правил, коли перебуває у суспільному середовищі.

                      Жанр: сатирично-гумористичне оповідання.

                      Проблематика: мова і культура; етика поведінки у громадських місцях; поважне ставлення до вітчизняного і світового мистецтва.

                      Сюжет. Композиція.

Письменник у сатирично-гумористичній формі намагався відтворити культуру і поведінку героя, який потрапив на перегляд фільму до кінозали. Сучасний кіноглядач може розповісти про відомих кінорежисерів, кіноакторів та зміст багатьох кіносюжетів під час сеансу, тим самим заважаючи глядачам дивитися фільм.

О. Чорногуз надає поради тим, хто щойно вирішив переглянути фільм і потрапив до кінозали. Кожна рекомендація – висміювання тих вад, які характерні для представників нашого суспільства.

Після закінчення першої серії фільму героя твору за незадовільну в залі глядачі винесли на своїх плечах аж на вулицю. Такий вирок тим, хто не вміє себе поводити у громадських місцях.

Експозиція:розповідь О. Чорногуза про роль кіно для суспільства; схвалене ставлення автора до видатних особистостей вітчизняних і світових кіномитців, їх здобутків.

Зав’язка: поява героя у кінозалі; роздуми письменника над нагальною необхідністю прочитання лекції «Кіноглядач і його поведінка під час демонстрування фільму».

Розвиток дії: надання автором «порад», регулюють поведінку людини (глядача) у громадському місці.

Кульмінація: непорозуміння, які виникли між героєм твору й адміністратором.

Розв’язка: після закінчення першої серії фільму глядачі на плечах виносять із кінозали порушника дисципліни з промовою: «Не народ, а дикуни. Гунни! Половці! І коли вони вже навчаться поводитись у кіно, як люди?»

Ідейно-художній аналіз змісту твору. Обговорення питань:

·                  Які види мистецтва ви знаєте? У чому полягають переваги кіно серед них?

·                  Як художня література пов’язана з кіномистецтвом?

·                  Для чого кожна людина, перебуваючи у громадському середовищі, повинна дотримуватися певних правил поведінки?

·                  Чому О. Чорногуз вирішив зосередити увагу читача на правилах поведінки у кінотеатрі? («…якби не бачив у тому життєвої потреби»)

·                  Чим пояснити те, що кіно у наш час «витісняє на другий план театр, оперу, філармонію, цирк і навіть пінг-понг»? («Воно заполонило душу читача»)

·                  Хто є тими видатними постатями вітчизняного і зарубіжного кіно, якими слід пишатися і поважати? (Олександр Довженко й Марчелло Мастрояні, Клод Лелюш і Марина Аладі, дядечко Яковченко і Анук Еме, Сергій Параджанов і Марсель Марсо, Бергман і Мокімото)

·                  Чому? («Будь-коли й будь-де він (кіноглядач) може розповісти вам, хто з них кінорежисер, а хто кіноактор »)

·                  Яку проблему виокреслює автор стосовно того, як глядачам поводитися в кіно? (а все тому, що в нас і досі перед початком кіносеансу або ж у перерві між кіножурналом і кінокартиною не читається лекція на тему «Кіноглядач і його поведінка під час демонстрування фільму»)

·                  Чому О. Чорногуз вирішив особисто взяти на себе місію виховання кіноглядача? (поскільки це важливе питання випустили з планів своєї роботи товариші з кінофікації та працівники культури)

·                  Як ви ставитеся до тих порад, які запропонував сатирик-гуморист?

·                  Через що у кінозалі трапляються глядачі, які перешкоджають неадекватному чоловікові «розкритися до кінця»?

·                  Від чого застерігає письменник тих, хто намагатиметься не дати можливості «активній особистості» виявити свої здібності під час демонстрації фільму? (а як на мій погляд, то нехай товариш поговорить. Якщо ви надумаєтеся зупинити його чи її одразу після того, як з’являться перші титри, то так і знайте, що далі ви вже не дізнаєтесь яка студія завжди робить гарні фільми, а яка погані, на чиї фільми варто ходити, а чиї краще дивитися по телевізору)

·                  Про яку «емоційно наснажену душу» зазначає письменник у творі? (потім несподівано він на всю залу зарегоче, й ви на собі відчуєте, як впливає на нього сучасне кіно)

·                  З якою метою, на вашу думку, «субчики» відвідують залу для перегляду одного і того ж фільму кілька разів?

·                  Що цікавого розповів нам у творі О. Чорногуз про фільм «Тіні забутих предків»? (якщо це наш фільм, то покаже вам Івана Миколайчука. Розповість, як йому довірили головну роль у «Тінях забутих предків». «Тіні» у Франції йшли під іншим заголовком – «Вогняні коні. Цей фільм здобув у світі найбільше призів, дипломів і медалей, а в нас ніхто не міг додивитися до кінця»)

·                  За яких обставин адміністратор змушена була з’явитись у кінозалі? (роптом помічаєте вільне місце в передньому ряду. Підводитеся. За вами схоплюється ще десяток – других кіноглядачів. Починають пострілювати спинки стільців. Із темряви вискакує адміністратор)

·                  Чому в залі під час сеансу виник гамір?

·                  Що сталося між героєм і адміністратором після закінчення першої серії фільму? Чим вона погрожувала порушнику дисципліни? (ганяєте по залу, людей нервуєте, ще й лаєтесь. Мабуть, за мітлою скучили? Це я вам можу організувати. Тротуари все одно нікому підмітати…)

·                  Який вирок винесли глядачі герою-бешкетнику? (на щастя, кіноглядачі виносять вас на своїх плечах аж на вулицю)

·                  Як народ охарактеризував того, хто їх дратував упродовж перегляду фільму? (…дикуни. Гунни! Половці! І коли вони вже навчаться поводитись у кіно, як люди?)

·                  Що вас найбільше вразило у творі? Чи реальними, на вашу думку, є факти, викладені в оповіданні? Відповідь умотивуйте.

V.   Виконання завдань на закріплення

1.                Рубрика «Пізнай інформаційний простір».

Завдання: виокремити з твору поради, надані О. Чорногузом у творі, дотримуючись послідовності й системності.

Порати тим, хто потрапив у кінозалу для перегляду фільму:

·     Зніміть шапку (якщо ви її носите), скиньте пальто чи плащ і покладіть на спинку стільця, що попереду вас;

·     Негайно сядьте;

·     У кінозалі завжди треба розмовляти дуже голосно, бо інакше вас не почують;

·     Лізьте до кишені (сумочки), діставайте бутерброд і їжте;

·     Як тільки на екрані з’являться титри, починайте голосно читати; бажано так, щоб вас чули аж в останньому ряду;

·     Читайте назву фільму, чиєї студії цей фільм, хто які ролі грає, потім коментуйте всі події, що відбуваються на екрані;

·     Не лайтеся з товаришем, не робіть йому ніяких зауважень.

2.                Рубрика «Молоді науковці»

Учні діляться на дві групи для опрацювання змісту порад.

Група 1 «Дослідники» - з’ясовують специфіку та особливості порад.

Група 2 «Аналітики» - характеризують запропоновані рекомендації, їх доречність і актуальність.

Група 3 «Психологи» - виявляють власне позицію на те, яким чином ці поради впливають на внутрішній світ і поведінку людей.

3.                Міні-змагання «Влучна думка». Скласти сенкан до слів-понять «кіно» (1 варіант), «порада» (2 варіант).

Кіно

Правдиве, вражаюче

Відтворює, повчає, розважає

Вчить як на світі жить

Мистецтво

 

Порада

Очікувана, нагальна

Підтримує, скеровує, підбадьорює

У нагоді у будь-який час

Підказка

4.                Створення інформативного гроно «Кіно»

Кіно уособлює – рівень культури й освіченості; здатність людини поширити власний кругозір, світогляд; демонструє моральні норми, етикет; обізнаність у мистецтві, що влучно поєднує слово, музику, сцену, наочність; дотримання правил поведінки у громадських місцях.

5.                Відтворення асоціативного проекту «Кіно»

К – керує розумом, інтелектом, внутрішніми почуттями людини;

І – інформаційний простір;

Н – надзвичайно корисне і повчальне;

О – об’єктивно охоплює і відтворює події і реалії життя.

6. Інсценівка «У кінотеатрі».

    (Починається сеанс кінофільму. Люди сідають на свої місця, дехто кладе одяг на спинку стільця з попереднього ряду).    Женя. Привіт Вова! Що ти робив учора? Я ніяк не міг додзвонитися до тебе.

    Володя. Та нічого особливого. Мої предки завалили мене домашньою роботою. Прикинь, я мав пилососити, мити посуд, виносити мусор, вигулювати собаку і таке інше. Я був дуже злий, але вони поставили мені ультиматум: мовляв, якщо я нічого не буду робити то не куплять мені сенсорну побілу. А це тепер найзаповітніша мрія мого життя.

    Женя. Ха-ха-ха! Співчуваю, твої предки не промах, так як і мої. Вони тільки те і знають, що шантажувати нас.  (Штурхає дівчат з попереднього ряду)  Дівчата, не лягайте на наш одяг, сидіть собі рівненько. Ти бачив уже цей фільм?

    Володя. Ні, але чув багато про нього з реклами.

    Женя. Ти не пошкодуєш, це класний блокбастер! Я на ньому вже третій раз. Ось цей тип виживе (показує на екран) навіть після семи ножових ран. А он того, що стоїть коло кабаре задавить «Мерседес». Дівчата ви знову мнете наші куртки?

    Іванка. А ви, будь ласка, заберіть  одяг і поставте на спинку свого крісла. А ще краще, віднесіть до гардеробу. Що за манери у вас дурні. От культура!

    Таня. А я би ще попросила вас, хлопці, не розмовляти і не жувати так сильно. Ви що, з лісу прийшли? Забули де знаходитесь.

  Володя. Дівчата, та ви не кип’ятіться, якщо ви голодні, то ми залюбки пригостимо вас хлібом з цибулею і часником. Це дуже корисно і голод одразу пропаде.

    Іванка. Які нахаби, що ви собі дозволяєте? Фу, засмерділи увесь зал своїм часником. Як можна таке витворяти в кінотеатрі, це ж культурний заклад. І перестаньте стільки говорити, ми хочемо дивитися фільм, а не слухати ваші балачки. Не заважайте глядачам.

    Таня. Раджу вам, хлопці, заспокоїтися, бо як ні - то покличу адміністратора.

    Женя. Ха-ха-ха! Ти чув Вовік? Вона нам ще й погрожує!

    Володя. Ну добре, Женя, давай краще дійсно помовчимо і подивимось кіно, тим більше, що я на відміну від тебе, дивлюся його перший раз.

    7. Творча розминка. Робота в малих групах.

    Завдання для першої групи.

    Замініть "антипоради” справжніми порадами "Норми поведінки у кінотеатрі”.

    Завдання для другої групи.

    Створити власні "антипоради” до суспільного явища, яке вас найбільше стурбувало. (Наприклад, проїзд у громадському транспорті, автобусі).

VI.                       Підсумок уроку

VII.                    Домашнє завдання

 Створити власні «анти поради» до таких суспільних явищ»: «Як вітатися», «Як позичати гроші».

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали