Урок № 61. Вступна бесіда. Література 20 ст. Непростий шлях розвитку. Імена і твори. Жанрове, тематичне, стильове розмаїття літератури цього періоду. Мета: охарактеризувати літературу ХХ ст. як мистецтво оновлених традицій і сміливого новаторства, визначити її жанрове, тематичне, ст
Урок №62. Українськаеміграційна література 20 ст. Іван Багряний – один із найталановитіших письменників-емігрантів. Популярність його творів. «Тигролови» - авантюрно-пригодницький роман. Динамічність сюжету, романтичність стилю, символіка, гуманістична ідея перемоги добра над злом Мета: ознайоми
Іван Багряний ГУЛЯЙ-ПОЛЕ Лежить Гуляй-Поле в крові і в сльозах, Потоптане, смертю розоране, В бомбових кратерах і черепах, В гільзах, В ожугах, В м'язах, В трісках... І навіть не крячуть ворони — Жахаються круки, минають здаля, — Шкіриться жаско, смердить з
Урок №60. Контрольна робота №7 (розгорнуті відповіді на питання). Творчість Пантелеймона Куліша та Марка Вовчка Мета: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, творчі здібності,
Урок № 59. Марко Вовчок. Романтичність оповідання «Максим Гримач», особливості його сюжету, характеротворення. Почуття відповідальності та вини. Мета: продовжувати знайомити школярів із творчістю Марка Вовчка; опрацювати ідейний зміст «Максим Гримач», визначаючи жанр твору, ознаки романтизму в
Урок № 58. Марко Вовчок. Життя і творчість. Поєднання у творах реалізму і романтизму. Марко Вовчок як перекладач Мета: ознайомити учнів із окремими фактами творчого та життєвого шляху Марка Вовчка; сприяти створенню образу письменниці – талановитої виразниці трагічної долі українського народу,
Урок № 56. Пантелеймон Куліш. Показ протистояння сил державотворення і руйнівництва. Дійові особи - носії різних ідей Мета: продовжити знайомити школярів із змістом твору П. Куліша «Чорна рада», охарактеризувати образи головних героїв твору, досліджуючи протистояння сил державотворення і руйнів
Урок № 54. Осуд, біль і гнів поета-громадянина («До рідного народу»). Кредо митця, його романтична лірика «Троє схотінок», «Заворожена криниця»
Мета: виявити особливості кредо митця, романтичну спрямованість його ліричних творів; опрацювати їх ідейно-художній зміст та тематику; розвивати куль
Урок №55. Пантелеймон Куліш. «Чорна рада» - перший український історичний роман. Історична основа сюжету
Мета: ознайомити учнів з історичною основою твору, з передісторією написання, розповісти про першу публікацію твору; поглиблювати знання про історичне минуле рідного народу; вправляти у вмін
Урок №55. Пантелеймон Куліш. «Чорна рада» - перший український історичний роман. Історична основа сюжету
Мета: ознайомити учнів з історичною основою твору, з передісторією написання, розповісти про першу публікацію твору; поглиблювати знання про історичне минуле рідного народу; вправляти у вмін
Урок № 53. Пантелеймон Куліш – письменник, перший український професійний критик, автор підручників для школи, першого українського правопису «кулішівка». «Українець у Європі, європеєць в Україні». Мета: познайомитися із основними віхами життєвого і творчого шляху письменника, пояснити вплив на
9 клас
Урок №52. Контрольна робота №6. (тестові завдання).
«Творчість Т.Г.Шевченка»
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю та корекції; розвивати логічне й образне мислення, пам’ять, уміння висловлювати власні думки й аргументувати їх; виховув
9 клас
Урок №51. Ідейно-художній аналіз одного із творів Тараса Шевченка
Мета: повторити основні етапи ідейно-художнього аналізу; розвивати вміння самостійно аналізувати твори за поданим планом; прищеплювати любов до творів Т.Шевченка; виховувати почуття гордості за визначних постатей Укра
9 клас
Урок № 50 Підсумковий урок. Світова велич українського поета. Огляд поетичної спадщини, малярського доробку, прози, драматургії, міркувань із «Щоденника». Вшанування пам’яті поета
Мета: оглянути вивчену поетичну спадщину Т. Шевченка і його малярського доробку, прози, др
9 клас
Урок №49. Т.Шевченко і Біблія «Ісаія. Глава 35.». Духовна присутність Біблії в усій творчості поета. Цикл «Давидові псалми». Ставлення шевченка до Біблії
Мета уроку: донести до свідомості учнів істину, що Т. Шевченко був віруючою людиною, у творчос
9 клас
Урок №48. Лірика Т.Шевченка періоду арешту й заслання після повернення із заслання. Вершинні зразки Шевченкової лірики. «Доля», «Росла у купочці, зросли…»
Мета: розповісти про життя і творчість Т.Г. Шевченка періоду заслання; пояснити обставини, які вплинули на поета в цей час
9 клас
Урок № 45.
Тарас Шевченко «І мертвим, і живим, і ненародженим …» Продовження теми земляків у посланні. Викриття конформізму. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, заклик)
Мета: поаналізувавши поетичне послання, учні мають усвідомити та з’ясувати історичні передумов
9 клас
Урок № 44
Тарас Шевченко «Сон (У всякого своя доля)». Твір і сучасна поетова дійсність. Прийоми «сну». Сатиричний пафос поеми
Мета: ознайомити школярів із змістом та ідейною спрямованістю твору Т. Шевченка «Сон», з’ясувати композиційний прийом «сну», його роль для розширення мо