Контрольна робота з української літератури для 9 класу тесьти по темі: Давня українська література
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 18-12-2013, 22:48

Контрольна робота з української літератури для 9 класу по темі:

 

Давня українська література

Т е с т

1.Укажіть, кого з митців слова вважають мислителем, богословом, полемістом:

А) Г. Сковороду;В) Ф. Прокоповича;

Б) І. Величковського; Г) І. Вишенського.

 

2.Митець слова, мандрівний філософ:

А) Ф. Прокопович;  В) Г. Сковорода;

Б) І. Вишенський; Д) С. Величко.

 

3.Про походження гетьмана Хмельницького, «хто він був і звідки», розповідається у:

А) літописі С. Величка;

Б) «Повісті минулих літ»;

В) притчі про блудного сина;

Г)Києво-Печерському патерику.

 

4.Укажіть афоризм Г.Сковороди, який за своїм значенням не є спорідненим з іншими:

А) краще голий та правдивий, ніж багатий та беззаконний;

Б) визначай смак не по шкаралупі, а по ядру;

В) чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий;

Г) коли є червінець, навіщо бажати, щоб і гаманець був золотий.

 

5.Осередками культури в Україні ХІV-ХV століть були:

А) монастирі;  В) бібліотеки;

Б) братства; Г) школи.

 

6.Який письменник відомий в історії української літератури як поет, теоретик і практик фігурного віршування:

А) Л. Баранович; В) І. Величковський;

Б) С. Климовський; Г) І. Котляревський.

 

7.Ідея байки Г. Сковороди «Бджола та шершень» виражена словами:

А) лише в праці людина щаслива;

Б) чесна людина не може жити без праці;

В) не кожному дано відчувати задоволення від праці;

Г) інтелектуальний труд цінується вище, ніж фізичний.

 

8.Назвіть художній прийом, використаний в уривку з «Послання до єпископів»

І. Вишенського: «Товщаєте, годуєте, харчуєте, насичуєте черево розкішними наїдками, улещуєте горлянку смачними кусками».

А) нагромадження синонімів;

Б) творення авторських неологізмів;

В) уживання постійних епітетів;

Г) використання антитези.

 

Тематична контрольна робота з української літератури 9 клас

 

ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Т е с т

1.Укажіть, кого з митців слова вважають мислителем, богословом, полемістом:

А) Г. Сковороду;В) Ф. Прокоповича;

Б) І. Величковського; Г) І. Вишенського.

 

2.Митець слова, мандрівний філософ:

А) Ф. Прокопович;  В) Г. Сковорода;

Б) І. Вишенський; Д) С. Величко.

 

3.Про походження гетьмана Хмельницького, «хто він був і звідки», розповідається у:

А) літописі С. Величка;

Б) «Повісті минулих літ»;

В) притчі про блудного сина;

Г)Києво-Печерському патерику.

 

4.Укажіть афоризм Г.Сковороди, який за своїм значенням не є спорідненим з іншими:

А) краще голий та правдивий, ніж багатий та беззаконний;

Б) визначай смак не по шкаралупі, а по ядру;

В) чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий;

Г) коли є червінець, навіщо бажати, щоб і гаманець був золотий.

 

5.Осередками культури в Україні ХІV-ХV століть були:

А) монастирі; В) бібліотеки;

Б) братства; Г) школи.

 

6.Який письменник відомий в історії української літератури як поет, теоретик і практик фігурного віршування:

А) Л. Баранович; В) І. Величковський;

Б) С. Климовський; Г) І. Котляревський.

 

7.Ідея байки Г. Сковороди «Бджола та шершень» виражена словами:

А) лише в праці людина щаслива;

Б) чесна людина не може жити без праці;

В) не кожному дано відчувати задоволення від праці;

Г) інтелектуальний труд цінується вище, ніж фізичний.

 

8.Назвіть художній прийом, використаний в уривку з «Послання до єпископів»

 І. Вишенського: «Товщаєте, годуєте, харчуєте, насичуєте черево розкішними наїдками, улещуєте горлянку смачними кусками».

А) нагромадження синонімів;

Б) творення авторських неологізмів;

В) уживання постійних епітетів;

Г) використання антитези.

 

9.Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії (кілька відповідей):

А) Леся Українка;Г) І. Пулюй;

Б) П. Куліш;  Д) В. Винниченко;

В) І. Нечуй-Левицький; Е) Т. Шевченко.

 

10.Укажіть ознаки бароко як реалістичного стилю (кілька відповідей):

А) гуманізм, заглибленість у внутрішній світ людини;

Б) нетерпимість до зла в усіх його проявах;

В) яскравість викладу художнього матеріалу;

Г) ускладненість сюжету і разом з тим слабкість зв'язку між його частинами;

Д) наслідування зразків греко-римського мистецтва;

Е) зображення героя тільки під час виконання державного обов'язку.

 

11.Укажіть твори, які мають історичну спрямованість (кілька відповідей):

А) «Повість минулих літ»;

Б) Притча про блудного сина;

В) «Владимир» Ф. Прокоповича;

Г) Літопис С.Величка;

Д) «Вступні двері до християнського добронравності»;

Е) «Історія русів».

 

12. Установіть відповідність між героями творів та їхніми висловлюваннями:

1. Змій (біблійна легенда)

2. Б.Хмельницький («Літопис Г.Граб'янки)

3. Фірідам (Г.Сковорода «Собака і Вовк»)

4. Бджола (Г.Сковорода «Бджола та Шершень»)

 

А. «Голосом і волосом ти справді на нас схожий, але серце твоє далеко стоїть»;

Б. «До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити… для нас найлютіша мука»;

В. «Коли ви з'їсте заборонений плід, ви… станете такі ж мудрі та всемогутні, як сам Бог»;

Г. «І ми раді, що Господь, давши нам силу знести часи скорботи, допоміг незабаром все те своєю відвагою виправити, допоміг відплатити ляхам та вигнати їх з України»;

Д) «Не підупадати на силах при потребі в мужності і подвигах ратних, триматися завжди одностайної згоди і братської дружби, без чого ніяке царство і ніяке суспільство стояти не може».

 

13. Запишіть складний план розповіді про Григорія Сковороду (із використанням цитат).

 

 

 

 

 

 

 

9.Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії (кілька відповідей):

А) Леся Українка;Г) І. Пулюй;

Б) П. Куліш;  Д) В. Винниченко;

В) І. Нечуй-Левицький; Е) Т. Шевченко.

 

10.Укажіть ознаки бароко як реалістичного стилю (кілька відповідей):

А) гуманізм, заглибленість у внутрішній світ людини;

Б) нетерпимість до зла в усіх його проявах;

В) яскравість викладу художнього матеріалу;

Г) ускладненість сюжету і разом з тим слабкість зв'язку між його частинами;

Д) наслідування зразків греко-римського мистецтва;

Е) зображення героя тільки під час виконання державного обов'язку.

 

11.Укажіть твори, які мають історичну спрямованість (кілька відповідей):

А) «Повість минулих літ»;

Б) Притча про блудного сина;

В) «Владимир» Ф. Прокоповича;

Г) Літопис С.Величка;

Д) «Вступні двері до християнського добронравності»;

Е) «Історія русів».

 

12. Установіть відповідність між героями творів та їхніми висловлюваннями:

1. Змій (біблійна легенда)

2. Б.Хмельницький («Літопис Г.Граб'янки)

3. Фірідам (Г.Сковорода «Собака і Вовк»)

4. Бджола (Г.Сковорода «Бджола та Шершень»)

 

А. «Голосом і волосом ти справді на нас схожий, але серце твоє далеко стоїть»;

Б. «До сього ми народжені і будемо такі, доки не помремо. А без сього жити… для нас найлютіша мука»;

В. «Коли ви з їсте заборонений плід, ви… станете такі ж мудрі та всемогутні, як сам Бог»;

Г. «І ми раді, що Господь, давши нам силу знести часи скорботи, допоміг незабаром все те своєю відвагою виправити, допоміг відплатити ляхам та вигнати їх з України»;

Д) «Не підупадати на силах при потребі в мужності і подвигах ратних, триматися завжди одностайної згоди і братської дружби, без чого ніяке царство і ніяке суспільство стояти не може».

 

13. Запишіть складний план розповіді про Григорія Сковороду (із використанням цитат).

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів