План конспект Бесіда з позакласного читання. Григорій Квітка-Основ’яненко «Сватання на гончарівці»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 19-12-2013, 21:22
Урок №27.
Бесіда з позакласного читання. Григорій Квітка-Основ’яненко «Сватання на гончарівці»
Мета: продовжити вивчати творчість Г.Квітки-Основ’яненка, ознайомити учнів з його п’єсою «сватання на гончарівці», виробляти вміння самостійно аналізувати твір, характеризувати героїв, висловлювати своє ставлення до прочитаного, виховувати в учнів позитивні риси характеру, шанобливе ставлення до близьких людей.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Літературна гра «Ви - нам, ми - вам»
Учні розділяються на дві групи і по черзі задають одна одній питання.
1. Основоположником якого жанру став Квітка-Основ'яненко в українській літературі? (Прози)
2. Яке «прошеніє» подає Квітка-Основ'яненко слобідськоукраїнському і харківському Єпіскопу Христофору Сулимі? (Прийняти його в Старохарківський монастир).
З. Якою хворобою перехворів Квітка-Основ'яненко у 1779-1782? (Втратив зір).
4. На яких урочистостях був присутній Квітка-Основ'яненко - 18 січня 1808 р.? (На відкритті Харківського університету).
5.Який навчальний заклад відкрив Квітка-Основ'яненко у 1812 р.? (Інститут благородних дівиць ).
6.Григорій Федорович написав інструментально - вокальний твір «Марш». Кому він подарував його? (Родичці відомого поета - декабриста В. Раєвського Наталі Гаврилівні Раєвській, в яку був закоханий).
7.Директором якого театру стає Квітка-Основ'яненко. (Харківського).
8. З яким проханням Квітка-Основ'яненко звертається до Шевченка ( Вислати
передплатні білети на «Гайдамаки» для їх поширення в Харкові).
9. Яким псевдонімом підписувався Квітка під російськомовними творами? (Фалалей Повінухін).
10. Як називається перший твір, написаний українською мовою? («Маруся»).
11. 3 якою метою Квітка-Основ'яненко написав інструментально - вокальний твір? (Для зустрічі військ, які брали участь у Вітчизняній війні 1812 року і поверталися з Парижа до Харкова).
12. За що був нагороджений орденом Св.Анни другого ступення? ( За активне
створення кадетського корпусу в Харкові).
13. Хто нагородив його діамантовим перснем «За отличнуюу усердную
службу»? (Микола І)
14. Під яким сузір'ям народився Квітка-Основ'яненко? (Стрілець)
I. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
II. Основний зміст уроку
1. Розповідь учнями твору Квітки-Основ’яненка.
2. Визначення теми та основної думки твору.
3. Характеристика образів п’єси.
3.1. Прокіп Шкурат.
3.2. Одарка.
3.3. У л я н а.
3.4. Олексій.
3.5. Павло Кандзюба.
3.6. Стецько.
3.7. Осип Скорик.
4. Бесіда за питаннями:
• Хто такі Прокіп та Одарка?
• Чим вони займалися в житті?
• Чому батьки Уляни вирішили віддати її заміж за Стецька?
• Чому Уляна була проти цього і чому називала його дурнуватим, що саме про це свідчить? Навести приклад із твору.
• Кого кохала насправді Уляна?
• Чи було її кохання взаємним?
• Хто зарадив їхній проблемі?
• Якою була реакція Стецька, після отримання гарбуза?
• Як ви думаєте, чи не помилилася Уляна у своєму виборі, адже два женихи були фінансово протилежними один одному?
• Хто з героїв твору вам найбільше сподобався і чому?
• Чи задоволені ви закінченням, а чи хотіли б змінити його? Якщо так, то як саме?
III. Підсумок уроку
IV. Домашнє завдання
Підготуватися до уроку літератури рідного краю.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів