План конспект Урок № 40 Контрольна робота №5. Творчість Тараса Шевченка
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 16-02-2014, 18:54
Урок № 40
Контрольна робота №5. Творчість Тараса Шевченка
Мета: вдосконалювати вміння школярів писати твори-роздуми, систематизувати та узагальнити їх знання про поетичну творчість Т. Шевченка; розвивати творчі здібності учнів, їх логічне мислення, пам’ять, уміння послідовно викладати свої думки, робити висновки, наводити відповідні аргументи; виховувати почуття пошани до творчості Т. Шевченка, історичного минулого рідного краю; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
Тип уроку: застосування знань і вмінь.
Обладнання: портрет Т. Шевченка, бібліотечка-виставка його програмових поезій, фотоілюстрації до творів майстра слова.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Бліцопитування
- Які враження охоплювали вас під час читання творів Т. Шевченка?
-Чи завжди прагнули надати допомогу, висловивши співчуття героям поета? Відповідь вмотивуйте, посилаючись на приклади з художніх творів письменника.
-Дослідіть, як сам автор ставився до своїх героїв? Висловіть власні припущення?
- Яким чином життєвий шлях Тараса Григоровича пов’язаний з долею героїв його літературних творів?
-Що необхідно знати, вміти та практично застосовувати під час написання письмової роботи? Який матеріал при цьому необхідно використовувати? Яких помилок слід уникати, виконуючи роботу?
- Що характерно для твору-роздуму?
2. Емоційна налаштованість учнів на виконання роботи
Мікрофон: «Я бажаю….», «Я впевнений….», «Я зможу виконати роботу, оскільки…».
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Основний зміст уроку
Шевченко як поет — це був сам народ,
що продовжував свою поетичну творчість.
М. Костомаров
Шевченкові ніколи не доводилося вигадувати,
про що писати, бо належав до тих творців,
які пропускають через своє серце стогін народу,
які лишаються з ним до останніх хвилин життя.
О. Коваленко
1. Міні-підготовка до написання твору
1.1. Вступне слово вчителя.
Що таке твір? Це неповторна індивідуальність людини, її мислення,
1.2. Поради щодо написання твору. творче натхнення. Кожний має право висловити власне бажання, судження щодо теми роботи. Написати твір — значить мати можливість глибоко пройнятися його темою, виважено і ґрунтовно надати вичерпне своє бачення проблеми, спираючись на знання життєвої долі митця, його героїв.
Тож викладаючи свої думки у письмовій формі, пам’ятайте, що вони не претендують на вичерпне трактування теми, висловлюйте суб’єктивну думку. Нехай цей вид діяльності принесе вам насолоду, гарний настрій і бажання творити цікаве, корисне і піднесене.
Перш ніж приступити до написання твору, ви повинні визначити і розкрити проблему, що випливає з його заголовку. Це й буде змістом твору. Як правило, у вступі вказується час написання художнього твору, відбувається знайомство з особистістю автора, з його позицією в оцінці подій і фактів, про які ви довідуєтеся з твору.
Основна частина — це безпосереднє розкриття теми. Не слід забувати, що назва твору лейтмотивом проходить через увесь текст, логіка мислення ваша повинна розвиватися від конкретної деталі до узагальнення або навпаки — від загального до конкретного. Вступ і висновки можуть бути меншими за обсягом, але не можна скорочувати основну частину, оскільки тоді розкриття теми твору не буде достатнім. Твір написано. Слід повернутися до заголовка та уважно перечитати зміст. Треба пам’ятати, що письмова робота вимагає орфографічної грамотності, дотримання правил пунктуації, стилістичної вправності. Письмова робота повинна відповідати таким вимогам: глибока змістовність, самостійність аналізу, глибоке розкриття теми, емоційність і стислість, образність вислову, оригінальність, стилістична довершеність, лексичне багатство, орфографічна і пунктуаційна грамотність, логічні висновки, охайність.
2. Перелік тем, запропонованих для написання контрольного твору-роздуму за поезією Т. Шевченка
- Образ України у творчості Т. Шевченка.
-«Гайдамаки» Т. Шевченка — поема полум’яного, грізного народного гніву, породженого соціальною і національною кривдою».
- Життя Т.Шевченка — подвиг, який вартий на велику пошану й одвічну пам’ять.
- Образ народного співця у творчості Тараса Шевченка
3. Написання учнями твору
4. Організований збір зошитів
5. Відповіді вчителем на питання, які виникли під час написання твору.
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання
Зробити конспект періоду «Трьох літ» Тараса Шевченка. Прочитати поему «Кавказ».
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів