Мета: ознайомити школярів з життям і творчістю батька української прози; визначити ідейно-тематичну спрямованість твору, ознаки сентименталізму; стисло охарактеризувати головних героїв твору; розвивати вміння виразно читати художню літературу і осмислено сприймати її зміст, грамотно висловлювати вла
Мета: Охарактеризувати образи п’єси Наталки, Петра, Миколи і розвивати вміння відстоювати людську гідність, власні принципи; розвивати відповідальність людини за свої вчинки та поведінку, здатність самостійно приймати рішення, вміння розв’язувати життєві конфлікти; виховувати активну життєву по
Мета: виявити основні особливості першого драматургічного твору нової української літератури, його ідейно-тематичну спрямованість, композицію, конфлікт; охарактеризувати образ возного, виборного, Терпилихи; опрацювати дію І драми; розвивати культуру зв'язного мовлення, пам'ять, уміння грамотно
Урок № 20
УЗМ №2. І. КОТЛЯРЕВСЬКИЙ «ЕНЕЇДА». Характеристика персонажів
Мета: продовжити розкривати ідейно-художній зміст поеми «Енеїда»; зосередити увагу на характеристиці образів Енея, троянців, богів; з’ясувати їх вчинки, поведінку, наводячи переконливі обґрунтування, приклади з твор
Урок №21.
Контрольна робота № 3. (твір)
Мета: вдосконалювати вміння школярів складати твори на запропоновані теми, які охоплюють знання учнів змісту вивченого програмового твору; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, уміння грамотно викладати у письмовій формі власні думки, мотив
Урок №19 Іван Петрович Котляревський. Національний колорит зображення життя всіх верств суспільства в поемі «Енеїда» , алюзії на українську історію в ній. Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі Мета: продовжити розкривати ідейно-художній зміст поеми «Енеїда»,&n
УРОК 18 Іван Котляревський." Енеїда"(скорочено). Творчість І. Котляревського — новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія створення "Енеїди" Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим І. Котляревського; допомогти учням зрозуміти його роль
УРОК 17 Нова українська література. Суспільно-історичні обставини наприкінці XVIII ст. Духовне поневолення нації. Життя народу — художнього зображення. Актуальність фольклорної традиції. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реал
Урок № 16. Г. СКОВОРОДА. «БДЖОЛА ТА ШЕРШЕНЬ», «СОБАКА І ВОВК», «Вступні двері до християнської добронравності», «De libertate», афоризми Мета:продовжити знайомити учнів із творчістю Г. Сковороди, зосереджуючи увагу на ідейно-тематичному спрямуванні програмових байок; розвивати вмінн
УРОК №13 Драматургія. Час і місце побутування шкільної драми, її роль, виконавці. "Володимир" Ф. Прокоповича — зразок шкільної драми. Роль Києво-Могилянської академії в розвитку театрального мистецтва. Вертеп як вид лялькового театрального дійства. Автори і виконавці вертепу. Його єван
Урок №15. Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. Біблійна основа творчості Г. Сковороди та його вчення про самопізнання і "сродний труд Мета: ознайомити учнів з життям та діяльністю Г. Сковороди; охарактеризувати його збірку «
Урок №12 Семен Климовський. „Їхав козак за Дунай”- зразок давньої української поезії. Іван Величковський. Фігурні (курйозні ) вірші Мета : ознайомити учнів з давньою українською поезією, її темами, мотивами, пошуками оригінальної форми; навчати школярів усвідомлювати ідейно - художні особливо
Урок №11 Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г. Грабянки, С. Величка). "Історія русів" (фрагменти) анонімного автора Мета: ознайомити учнів з козацькими літописами, їхньою роллю у відтворенні історичного минулого України; допомогти учням усвідомити цінніс
Урок №10 Українська література ренесансу і бароко. Роль братств Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури, зокрема книгодрукування. Перші друковані книги в Україні (Буквар — 1574, Апостол — 1574, Біблія — 1581). Іван Вишенський — мислитель, богослов, полемі
Урок № 8. Перекладна література. Біблія – святе письмо. Легенди: про створення світу, про перших людей, про потоп на землі, про Вавилонську вежу, про Мойсея, Десять заповідей. Притча про блудного сина. Притча про сіяча. Переказ однієї з легенд або притч. Мета: ознайомити учнів з видами переклад
Урок №9. Оригінальна література княжої Руси-Українилятописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». Києво – Печерський Патерик. Зміст оповідання про Прохора чорноризця Мета: ознайомити учнів з літописанням у Київській Русі; дати основні відомості про "Повість минулих літ" легендарно
Урок №7. Українська література: Українська середньовічна література XI -XV ст. Розвиток писемності. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава). Мета: ознайомити учнів з особливостями розвитку української середньовічної літератури 11 – 15ст; найдавніш
Урок № 5 Тема. Українські народні балади "Бондарівна", "Ой летіла стріла", "Ой на горі вогонь горить", "Козака несуть". Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад (легендарні, історичні, сімейні, любовні та ін.) Мета: розкрити зміст поняття "балада";