План конспект Тема уроку: Словосполучення. Головне й залежне слово в словосполученні. Граматична помилка та її умовне позначення
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 25-02-2014, 21:15
План конспект
Тема уроку: Словосполучення. Головне й залежне слово в словосполученні. Граматична помилка та її умовне позначення
Мета: розкрити сутність словосполучення як одиниці синтаксису; навчити учнів самостійно складати словосполучення та виділяти їх у реченні; ознайомити учнів із сутністю граматичної помилки та її умовним позначенням, провести роботу щодо запобігання граматичних помилок; розвивати навички аналізу мовних явищ; виховувати мовну культуру,любов до рідного краю
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
Хід уроку
I. Організація класу та емоційне налаштування на урок.
Пролунав дзвінок.
Починається урок.
Учитель посміхається.
Школярики стараються.
Працюватимем старанно,
Щоб побачити в кінці,
Що у нашім п’ятім класі
Діти просто молодці!
Сьогодні у нас незвичайний урок
Урок , на якому не буде казок,
Бо осінь у гості до нас завітала
І нову тему на подарувала
Вчитель роздає осіннє листя
IІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Виконання вправи 95 (усно)
Проблемне питання У чому важливість нашої теми?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Колективна робота.
Завдання: порівняти і сказати, у якій із двох колонок точніше названо предмет, ознаку або дію.
Осінь- тепла осінь
Листок – багряний листок
Ягода — соковита ягода
день — сонячний день
бігти — швидко бігти
— Як називається синтаксична одиниця, записана у правій колонці? (Словосполучення.)
— Що вам відомо з молодших класів про словосполучення?
__ Дайте визначення поняття словосполучення. (учні з допомогою вчителя роблять висновок).
III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з таблицею
Словосполучення Не словосполучення
І.Головне залежне
слово слово
малювати осінь Прийменник + іменник(займенник)

у садку


сонце сходить



день і ніч
безприйменникове
Граматичний зв’язок
Жовтий листок
Прийменникові
Граматичний зв’язок
або прийменниу
сидіти під сонцем
ІІ. іменник
золота осінь
дієслово
збирати яблука
прислівник
дуже красиво
ІІІ. непоширене
читати книгу
поширене
багатий урожай яблук
1. Робота за підручником.
Порівняння зроблених висновків з матеріалом підручника, с. 63-64
3. Робота за підручником. . Вправа 97(усно)
Завдання: у словосполученнях позначити, якою частино мови виражається головне слово. Зробити висновок про засоби вираження головного слова.
4. Робота в зошитах і біля дошки. Завдання І: порівняти за будовою наведені словосполучення, накреслити їх схеми, зробити висновок: які словосполучення називаємо поширеними, а які — непоширеними;
Вереснева прохолода. Приємна вереснева прохолода. Дуже приємна вереснева прохолода.
Завдання II: подумати і сказати, що з наведених прикладів не є словосполученнями. Чому саме?
Сміливий хлопець, у поєдинку, понад річкою, настав вечір, ми прийшли, хлопці і дівчата.
Фізкультхвилинка
5. Виконання вправи на закріплення знань.
Завдання: з поданих слів скласти і записати словосполучення, вказати головне слово. Використовуючи ці словосполучення, придумати мініатюру «Подих осені» (усно).
Холодні, роса; перший, заморозки; нитки, «бабине літо виходити, полювати; кущі, калина; осінній, переліт
7. Проблемні запитання.
— Як правильно сказати: пробачте мені (кому?) чи пробач те мене (кого?); опанувати науку (що?) чи опанувати науко (чим?)
Чому у вас виникають труднощі та різні думки?
Запам'ятайте!
Пробачте мені
дотримати слова
оволодіти знаннями учитися ремесла
називати на ім'я
сміятися із себе
8.Пояснення вчителя.
Граматична помилка — порушення правил граматики: не¬правильно утворені слова; слово вжите не в тій формі; непра¬вильно побудоване речення чи словосполучення. Граматична по¬милка позначається літерою Г.
9. Гра «Редактор».
— Прочитайте та відредагуйте текст народних прикмет.
Нічний вітер віщує дощ на наступний день. Калина рано зачервоніє — до ранньої й люту зиму.
Розгадування лабіринту.

я п д і и м 0 м
Б у р 0 в н д г
у д и р і р р у
(Буду я природі вірним другом.)
Знайти в речення словосполучення
ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити §5 підручника; опрацювати узагальнюючу табли¬цю; вправа 102.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
«Мікрофон»
На уроці я дізнавсь про…
На уроці цікавим було…
Отримані на уроці знання я застосую…
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів