План конспект Урок №1. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 2-09-2014, 00:30
Урок №1. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова - державна мова України
МЕТА: Забезпечити усвідомлення учнями значення мови як основного засобу спілкування, формування думки й пізнання; усвідомлення значення державної мови для зміцнення української державності; сприяти формуванню патріотичних почуттів та любові до рідної мови.
ХІД УРОКУ:
І. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
ІІ. АКТУЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова, бо вона не що інше, як жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почування.
( Панас Мирний )
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда з учнями.
• Як людина має ставитися до рідної мови? Чому?Пригадайте, що ви вже знаєте про мову.
• Для чого людям потрібна мова?
• Як ви думаєте, за допомогою чого ми спілкуємося? Що для цього використовуємо: звуки, слова, словосполучення, речення, текст?
• Як ви розумієте вислів: „Мова – це найважливіший засіб людського спілкування"?
• Чому люди говорять один з одним?
• Як допомагає мова у навчанні і праці?
• Чи вміють розмовляти птахи, комахи?
2. Слово вчителя.
Яке це диво – людська мова! Вона дає можливість людині чути, сприймати, думати, говорити. Без мови неможливе життя людей. Мова – це шлях, яким людина йде від колиски до усвідомлення себе громадянином. Її потрібно не лише любити, а й берегти, вивчати і знати.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Робота з підручником.
1. Виконання вправи 1 ( І, ІІ, ІІІ ).
2. Виконання вправи 2.
2. Робота з текстом
• Прослухати казку. Пояснити, чому так сталося з третім братом.
Жили в давнину три брати, які займалися мисливством. Одного разу, полюючи, перейшли вони межу своїх володінь і потрапили в царство злого чарівника. Той захопив їх у неволю і жорстоко покарав: одного осліпив, другого зробив глухим, а третього – німим.
Першим прийшов додому сліпий брат, пізніше повернувся глухий, а третій, утративши дар мовлення, так і не зміг повернутися додому…

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.
1. Бесіда з учнями.
1. Як має ставитися людина до рідної мови?
2. Чому державною мовою має бути рідна мова народу?
3. Чому державну мову потрібно знати бездоганно?
4. Що єднає нас як народ?
2. Прочитати народні прислів’я. Пояснити зміст кожного з них.
Хто своєї мови цурається, той сам себе встидається. Рідна мова – не полова, ЇЇ за вітром не розвієш. Ми з того роду, що любить свою мову й свободу.
(Нар.творч.)
3. Диктант із коментуванням.
Солов’їну, барвінкову українську рідну мову в дар дали мені батьки (В.Лучук). І яка чудова, світла і багата, мова мами й тата! (Марійка Підгорянка). Рідна мова в рідній школі! Що бринить нам чарівніш? (Олександр Олесь). Мова барвиста, мова багата, рідна і тепла, як батьківська хата (В.Гринько). В серці ніжну і погідну збережу я мову рідну (М.Хоросницька). Наша мова калинова і ласкава, і медова, і багата, і не бідна. От що мова наша рідна! (Д.Чередниченко).
4. Доповнити речення…
Мова необхідна, щоб… (спілкуватися, формувати думки, пізнавати світ, об’єднувати людей).
VІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
Прочитати (прослухати) вірш. Пояснити роль рідної мови у житті людини.
Рідна мова, якою мати розмовля
І гомонить в степу земля...
Я нею мислю і спілкуюсь,
Вона і вчить. І окриля,
Я нею мрію, нею сню,
Вона чистіша від вогню.
Серед усіх народів світу
Звеличує мою рідню.
Вона і гріє, і сія,
Вона – мов пісня солов’я.
Якби змінив її на іншу,
Себе зневажив сам би я.
З усіх чужин, з усіх доріг,
Який би світ не впав до ніг,
Хто рідної не зрікся мови,
На рідний вернеться поріг.
А вдома й горе – не біда,
Бо мова, як жива вода,
Вона багата, наша мова –
І древня, й вічно молода!
(Юрій Питак, школяр, м. Тернопіль)
VІІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Cтор.3-5, впр.5.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали