План конспект Урок №14. Контрольна робота №1. Повторення вивченого в початкових класах. Контрольне читання тексту художнього стилю
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 24-09-2014, 00:03

Урок №14. Контрольна робота №1. Повторення вивченого в початкових класах. Контрольне читання тексту художнього стилю

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень учнів з розділу «Повторення вивченого в початкових класах»; здійснити перевірку здатності п’ятикласників читати мовчки незнайомий текст із належною швидкістю, розуміти та запам'ятовувати його після одного прочитування зміст, тему й основну думку; розвивати логічне мислення, пам’ять, зосередженість; виховувати бажання до навчання.
Тип уроку:урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення учням теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Виконання завдань тестового характеру за варіантами
Варіант 1
1. Продовжити речення: «Іменник ...»
а) означає предмет і відповідає на запитання який? яка? яке? які?
б) вказує на ознаку предмета і відповідає на питання хто? що?
в) означає предмет і відповідає на питання хто? що?
2. Знайдіть речення з особовим займенником:
а) Не дивуйтесь, що співи мої безнадійні.
б) Я прибула з далекого краю.
в) Всім світить сонечко ласкаво, всім світять промені ясні.
3. Дієслова змінюються...
а) за числами, родами, відмінками;
б) за числами, особами і родами (у минулому часі);
в) не змінюються.
4. Визначте відмінок іменника у словосполученні зустріч з ветеранами:
а) називний;
б) місцевий;
в) орудний.
5. Скільки прикметників у рядку: розмір, великий, різкий, форма, теплий, місяць, яскраво:
а) один;
б) два;
в) три.
6.Усі прислівники написані правильно у рядку:
а) в літку, з давніх давен, ліво руч;
б) вранці, звечора, поблизу;
в) по переду, в ночі, праворуч.

7. Якими членами речення бувають прикметники?

а) Обставинами;

б) додатками;

в) означеннями або частиною іменного складеного присудка.?

8.Замість яких частин мови вживаються займенники?

а) Замість дієслів;

б) замість прийменників;

в) замість іменників, прикметників та числівників.?

9.В якому рядку всі числівники — кількісні?

а) Перший, третій, п’ятий, сьомий, дев’ятий;

б) десять, одна десята, десятеро, сто двадцять, сорок один;?

в) одинадцятий, тринадцятий, п’ятнадцятий, другий, шість.

10. В якому рядку всі дієслова майбутнього часу?

а) Читатимеш, заспіваю, буде малювати, лити, сумую;

б) покличу, налякає, принесемо, буду кричати, ходжу;

в) відвідаєш, сподіватимусь, будеш вірити, переможу, полечу.?

11. В якому рядку всі сполучники порівняльні?

а) Немовби, що, щоб, як, хоч;

б) начебто, хай, аби, для того щоб, якщо;

в) немовбито, мов, немов, наче, ніби.?

12. В якому рядку всі прислівники утворено від прикметників?

а) Близько, зблизька, тьмяно, злегка, натроє;

б) надовго, сухо, звисока, затемна, влітку;

в) відмінно, прекрасно, чудесно, мирно, кисло.?
Варіант 2
1. Продовжити речення: «Прикметник ...»
а) означає ознаку предмета і відповідає на запитання який? яка? яке? які?
б) вказує на ознаку предмета і відповідає на питання хто? що?
в) означає предмет і відповідає на питання який? яка? яке? які?
2. Знайдіть іменник, який означає істоту:
а) сорочка;
б) кішка;
в) хмара.
3. Знайдіть речення з дієсловом у неозначеній формі:
а) Лиш боротись – значить жить.
б) Тихо пливе блакитними річками льон.
в) Дерева одягли барвисті шати.
4. Службовими частинами мови є слова:
а) від, до, за, у, і, але, проте;
б) я, він, той, цей, їхній;
в) високо, вгорі, восени, вчора.
5. Виділене слово є прислівником у реченні:
а) З височини долітав далекий гусячий покрик.
б) Повіяли вітри з теплих країв.
в) Сніги швидко почали танути.
6.У поданому реченні особових займенників:
Дерева вміють розмовляти –
Лиш ти не вмієш слухать їх... (Муляр)
а) один;
б) два;
в) три.

7.В якому рядку всі подані слова — іменники?

а) Рух, бігати, завдання, читати, радість;

б) звертання, синява, сміливість, радість, читання;?

в) дія, молодий, природа, життя, рухатися.

8.Як змінюються прикметники?

а) Тільки за відмінками;

б) за родами, відмінками і числами;?

в) тільки за родами.

9.В якому рядку всі наведені слова є займенниками?

а) Сік, дім, ніч, ліс, біль;

б) він, сам, чий, вік, чай;

в) мій, наш, ваш, свій, твій.?

10. В якому рядку всі числівники — порядкові?

а) Двоє, троє, четверо, п’ятеро, десятеро;

б) одна десята, п’ятдесят, п’ятсот, дев’ять, шістдесят сім;

в) другий, сорок третій, дев’яностий, двісті тридцять сьомий, шостий.?

11. Укажіть групу дієслів, які відносяться до І дієвідміни: (0,5б)

а) чита..ш, малю…ш, перелаз..ш;

б) пиша…шся, мир…шся, роб..ш;

в) люб…ш, служ…ш, кле…ш;

г) працю…ш, пиш…ш, хвилю…шся.

12. Знайдіть рядок, в якому вжиті всі займенники

ІІ особи множини

А) нам, ми, вас, ними

Б) їм, нас вам, нами

В) нас, нами, на нас, нами

Г) їм, ними, вами, нами А) нам, ми, вас, ними

Б) вас, вами, на вас, ви

В) нас, нами, на них , нами

Г) їм, ними, вами, нами
IV. Організований збір зошитів
V. Проведення контрольного читання мовчки тексту художнього стилю

Текст для читання мовчки
"Козеня"


Фашисти пішли на партизанів великими силами. Стріляли з гармат, повзли танками, бомбили з літаків. Але партизани не пропускали їх у ліс ні на крок.
Тоді фашисти вилили на ліс із літаків горючу рідину. Відразу високі сосни спалахнули, як свічки. За якусь годину зайнявся величезний ліс. Треба було відходити.
Кілька чоловік нас, партизанів, знайшли собі притулок на невеличкому болоті. Воно майже висохло від спеки, але все ж тут залишилося трохи води.
Ми припали до землі. Із страшним тріском на нас насувалася лісова пожежа, навкруги лютував пекельний вогонь, на очах височезні дерева в одну мить охоплювалися червоним полум'ям, тремтіли і пручалися, немов жива людина. У повітрі стояв нестерпний сморід і жара – дихати було важко. Від густого, чорного диму стало аж темно.
Звідкіля воно з'явилося – так ніхто з нас і не помітив. Ми очам своїм не повірили, коли побачили біля старого партизана Токаря маленьке, червоне, як жарина, дике козенятко. Воно довірливо підійшло до Токаря, а він неквапливо пригорнув його до грудей.
Маленька кізонька на тонісіньких, як олівці, ніжках дрібно тремтіла всім тілом, сумовитими очима дивилася на ліс.
«І тобі немає місця, бідненька», - промовив партизан, ніжно гладячи лискучу руду спинку.
Лісова пожежа підійшла до самого болота. На очах згорталося листя вільхи і висихала, мов на велетенській черені, висока болотяна трава. Ось-ось і вона спалахне. Уважно придивившись, я помітив, що ліс у тому місці, звідки починалася пожежа, уже перегорів. Дерева стояли мертві, чорні від сажі та кіптяви. Тільки на землі ще палало суччя, догорала трава та окремі кущі.
З одного краю враз спалахнуло болото. З гадючим сичанням і тріскотом насувався вогонь. Я наказав своїм товаришам викупатись у багнюці з голови до ніг.
Старий Токар швиденько посадив козеня у свій речовий мішок, закинув його за плечі і тільки потім занурився у багно.
Через хвилину один за одним ми бігли мертвим, вигорілим лісом, задихаючись від спеки і смороду. Пекло обличчя й руки, але нас рятував мокрий одяг. Його вогонь поки що не брав…
Згодом просуватися стало легше… Ми пішли повільніше… Позаду всіх стомленою ходою просувався Токар. Із його речового мішка інколи виглядала маленька голівка, і перелякані очі козеняти хмурились від жаху. (За Ю. Збанацьким)
Тестові завдання до тексту
За кожну правильну відповідь – 2 бали.
1. Партизани ні на крок не пропускали фашистів:
а) у ліс; в) у місто;
б) у село; г) на залізницю.
2. Дике козенятко, підійшовши до Токаря:
а) стрибало від радості;
б) сумовито дивилося на ліс;
в) поглядом просило їсти в партизан;
г) тихенько задрімало.
3. Партизани залишили свій притулок на болоті, тому що:
а) вогонь все ближче насувався на болото;
б) фашисти почали бомбити болото;
в) хотіли врятувати козенятко;
г) на болоті не було чого їсти.
4. Щоб пробігти через вигорілий ліс, партизани:
а) щільно закуталися в брезентові плащі;
б) викупалися в багнюці з голови до ніг;
в) облили себе водою;
г) одягнули на обличчя марлеві пов'язки.
5. Своїм вчинком Токар виявив:
а) чесність; в) дотепність;
б) кмітливість; г) працьовитість.
6. Тип мовлення прочитаного тексту:
а) опис;
б) роздум;
в) розповідь;
г) розповідь з елементами роздуму.

VI. Підсумки уроку.
V
ІІ. Домашнє завдання
скласти та записати запитання до теми «Частини мови».

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів