План конспект Урок №17. Словосполучення лексичні та фразеологічні. Граматична помилка та її умовне позначення.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 28-09-2014, 01:49

Урок №17. Словосполучення лексичні та фразеологічні.

Граматична помилка та її умовне позначення.

Мета: поглибити знання учнів про словосполучення, сформувати поняття «лексичне словосполучення» і «фразеологічне словосполучення»; навчити відрізняти фразеологічні словосполучення від лексичних; знаходити й виправляти граматичні помилки у зв’язному висловлюванні; моделювати словосполучення лексичні й фразеологічні; розвивати вміння аналітико-синтетичного характеру на основі синтактичного розбору словосполучень; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

I.Організаційний момент

II.Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання

2.Бесіда:

·Що називається словосполученням?

·Які слова входять до словосполучення?

·Як зв’язані слова у словосполученні?

·Яке поєднання слів не єсловосполученням?

III.Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

IV.Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1.Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу та виконання вправ.

2.Подані словосполучення розподілити на лексичні та фразеологічні. Замінити фразеологічні словосполучення іншим словом або словами, що відповідають їх значенню.

Зразок. Ловити ґав — бути неуважним.

Бабине літо, тепле літо; заростати бур'яном, заростати брудом; у повний голос, жіночий голос; джерельна вода, не розлий вода, десята вода на киселі; одного поля ягоди, лісові ягоди; осінній день, як один день; морська хвиля, морський вовк.

3. Поняття «граматична помилка»

Пояснення вчителя

- Розглянемо поняття граматична помилка.

- Цей вид помилок характеризується порушенням у творенні слів, їх відмінкових форм, у побудові словосполучень і речень.

Найбільш поширеними видами цих помилок є:

а. неправильне утворення слів (посередині осені – всередині осені);

б. ненормативне утворення відмінкових форм різних частин мови (по святах – на свята);

в. неправильна побудова словосполучень та речень (страждати від головних болей – страждати від головного болю).

Умовно граматична помилка позначається великою літерою Г

4. Практичне визначення граматичної помилки

Прочитайте речення. Знайдіть словосполучення, в яких неправильно вжито відмінки залежних слів. Запишіть правильний варіант

1) Усі діти нашого класу в цей день були одягнені у святковій формі.

2) На шкільному святі музиканти грали в народні інструменти.

5. Робота в зошитах і біля дошки.

Завдання 1: порівняти за будовою наведені словосполучення, накреслити їхні схеми, зробити висновок: які словосполучення називаємо поширеними, а які – непоширеними; заповнити ІІ частину таблиці (навести приклади).

Вереснева прохолода

Приємна вереснева прохолода

Дуже приємна вереснева прохолода

V.Узагальнення та систематизація вивченого

VI. Підсумок уроку

VI.Домашнє завдання

Вивчити правила. Виконати вправу з підручника.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів