План конспект Урок №31.ЗМ№7 Особливості побудови художнього і наукового описів. Твір-опис предмета за власним спостереженням у художньому стилі
Додав: maria
Коментарів: 0
Додано: 29-10-2014, 23:56
Урок №31. ЗМ№ 7. Особливості побудови художнього і наукового описів. Твір-опис предмета за власним спостереженням у художньому стилі
Мета: ознайомити учнів зі світом рослин; пробуджувати пізнавальний інтерес до рослин; вчити складати тексти-описи за власним спостереженням у художньому стилі; удосконалити творчі вміння аналізувати тексти-описи наукового і художнього стилю, розуміти істотну відмінність наукового і художнього описів предметів; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння учнів будувати тексти-описи в художньому стилі, ураховуючи ситуацію спілкування, викладати матеріал логічно й послідовно, використовуючи мовні засоби відповідно до комунікативного завдання і додержуючись єдності стилю мовлення; виховувати любов до природи.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь мовлення.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок:
Бесіда з классом:
• Які типи мовлення вам відомі? (Опис, розповідь, роздум).
• Що таке опис? Опис – це один із типів мовлення, за допомогою якого ми характеризуємо предмети, називаючи найбільш важливі для них ознаки.
• Що таке ознака?
• Ознака – це характерна властивість, за якою ми пізнаємо предмет. До ознак належать: обсяг, розмір, колір, форма, запах, смак, вік, зовнішність, характер.
• Який буває опис? (Художній або науковий).
• Чим науковий опис відрізняється від художнього? ( У художньому стилі є епітети, порівняння, метафори; у науковому – точність, лаконічність).
• Визначте, де який опис?
1.Всі квіти, які ростуть у садку та на клумбах – дуже красиві. Мені подобаються білі хризантеми, червоні тюльпани, прості польові ромашки. Але моя улюблена квітка – це все-таки троянда!
Трояндові кущі в нашій країні висаджують на клумбах, щоб прикрасити вулиці та садиби. Закохані чоловіки дарують своїм обраницям букети з цих квіток. Троянду недаремно вважають королевою квітів. Ії пелюстки пишні і водночас ніжні. Особливо приємно споглядати, коли в цих ніжних пелюстках ховається краплина роси. Вона нагадує маленький дорогоцінний камінець.
2. Троянда — рослина з різноманітною будовою квіток, суцвіть, плодів, листків. Квітколоже має тенденцію до розростання. Квітки циклічні, з подвійною п'ятичленною оцвітиною, тичинок багато, розташовані по колу (кількість їх кратна 5), маточка одна або кілька. Плоди — кістянки, горішки, часто несправжні або збірні.
3. Повторення теоретичних відомостей.
Підручник, с.256.
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
На уроці навчимося складати тексти-описи предмета (квітки) за власним спостереженням у художньому стилі, знаходити і виправляти недоліки в змісті, будові та мовному оформленні власних висловлювань, спираючись на засвоєні знання, ознайомимося зі світом рослин. Ви повинні бути уважними, активними.
IV. Сприйняття та усвідомлення учнями матеріалу
1. Вступне слово вчителя
Твір-опис являє собою зв’язний текст, який дає словесне зображення основних ознак предмета. Твори-описи виконуються в науковому або художньому стилях.
Твір-опис складається з трьох частин: загальне враження від побаченого; опис найважливіших частин ( у певній послідовності); висновок.
Прочитайте вірш, визначте вид речення за метою висловлювання, назвіть головні члени речення.
А у нашому садочку
Червоне золото троянд,
Матінка їх доглядає,
Кожний вечір поливає.
2. Записати речення, зробити його синтаксичний розбір.
Червоне золото троянд на сірім сонці ожива.
3.Колективне складання плану твору-опису предмета.
О р і є н т о в н и й п л а н
1) Що це за предмет.
2) Ваше перше враження від нього.
3 ) Опис окремих ознак предмета.
4) Ваше ставлення до предмета.
4.Легенди про троянду
Афродіта, богиня краси і любові, дізнавшись про смерть на полюванні її коханого Адоніса, пішла шукати тіло прекрасного парубка в гори Кіпру. По дорозі вона поранила свої ніжні ноги об колючки терну і гострого каміння. Каплі її крові, падаючи на землю, перетворювалися в червоні троянди.
В іншій легенді розповідається, що троянди утворилися із нектару, випадково пролитого богами на землю.
Древні римляни пов’язували появу булих троянд з міфом про Венеру. Коли богиня виходила на берег із морської безодні, там, куди падала морська піна з її тіла, виростали білі троянди.
Спочатку, розповідається у легенді, троянда не мала колючок. В міру того, як люди псувалися і переставали достойно цінити красу, троянда все більше і більше покривалася колючками.
5.Складання доміно
Троянда - ароматна, біла, вогниста, духмяна, запашна, зів’яла, кремова, молода, пахуча, пишна, пурпурова, ранкова, рожева, розкішна, рум’яна, свіжа, червона, яскрава.
6.Метод «вживання»
Учням пропонується вжитися в певний образ: «Я - троянда». Відповісти на запитання:
Яким я бачу світ? Що я хотів би сказати людям?
Самостійне складання письмового твору-опису в художньому стилі
V. Узагальнення і систематизація знань
VІ. Підсумок уроку.
Чого ви сьогодні навчилися на уроці?
Що було найцікавіше?
Якими б словами ви описали наш урок?
Який висновок ви зробили для себе з уроку?
VII. Домашнє завдання
Продовжити роботу над складанням письмового твору-опису троянди в художньому стилі, розпочатого на уроці.




Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів