План конспект Урок № 32. Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Правильне ін­тонування речень із звертаннями. Розділові знаки при звер­танні (повторення)
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 1-11-2014, 00:10

Урок № 32. Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Правильне ін­тонування речень із звертаннями. Розділові знаки при звер­танні (повторення)

Мета:сформувати поняття пр. звертання в мові, його функції та способи вираження; навчити учнів виділяти звертання в контексті, розставляти розділові знаки; розвивати творчі вміння переробляти прості речення на речення із звертаннями, розширювати речення шляхом самостійного введення в них слів-звертань; виховувати культуру спілкування, любов до рідного слова.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Опитування

·Що таке однорідні члени речення?

·Які слова називають узагальню вальними?

·Розкажіть про особливості пунктуації при наявності в реченні узагальню вальних слів.

2.Перевірка виконання домашнього завдання

3.Навчальне аудіювання тексту

·Прослухайте текст. З’ясуйте стиль і тип мовлення, жанр висловлювання. Назвіть, до кого звертаються в тексті.

Здрастуйте, дорогі мої мамо, тато і братик Михайлик! Повідомляю вам, що я живий, здоровий, чого щиро і вам бажаю. Вибачте, що затримався з відповіддю: не було вільного часу. Доводиться часто виходити на охорону державного кордону, а після повернення на заставу виконувати різну роботу. Мамо, спасибі вам за всю домашню науку. Тепер вона мені дуже пригодиться . А хлопцям, які не вміють, важче. Та нічого, стараються, вчаться. Інакше в нас і бути не може.

Обов’язки солдатські я освоїв добре, знаю де що стоїть, лежить чи росте. Тут мені у великій помочі фізкультура і спорт, якими я займався вдома. Так що, тату і мамо, скажіть Мишкові, щоб він по-справжньому займався спортом, не лінувався. У школі на фізкультурі теж щоб старався, на секції ходив. Це йому дуже знадобиться, коли підросте і піде служити в армію.

Закінчуючи свого листа, хочу написати вам, дорогі мої: працюйте і живіть спокійно, без тривог. Такі хлопці, як я, надійно охороняють кордони нашої держави.

Обіймаю вас усіх і міцно-міцно цілую.

Ваш Юра (Ю.Голобородько)

IV. Основна частина уроку

1.Повторення й узагальнення теоретичних положень з теми «Звертання»

·Пригадати з уроків української мови в початкових класах, що називається звертанням, які розділові знаки ставляться в реченнях при звертанні.

2.Слово вчителя

3.Тренувальна вправа

·Поставте у формі кличного відмінка своє ім’я, ім’я свого товариша, мами, тата, братика (сестрички).

4.Робота з підручником

·Виконати впр. 178.

5.Попереджувальний диктант

·Запишіть, поясніть розділові знаки при звертаннях. У якому відмінку вжито ті звертання, які ви знайшли у тексті?

Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,

Опустіться, тихі зорі, синові під вії.

Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,

Виростуть з тобою приспані тривоги…

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину

В.Симоненко

4. Робота біля дошки

Учитель читає речення, а учень вставляє в них слова-звертання і записує на дошці та малює схему.

1)Стримуй себе у всьому, а найбільше – у словах. 2) Слухай багато, а говори мало. 3) Не говори, часто треба й помовчати. 4) Тримай язик за зубами.

V. Систематизація знань

Клас ділиться на 4 групи

·Перебудувати речення так, щоб підмети стали звертаннями. Схарактеризувати речення за метою висловлювання. Виділити граматичні основи.

1)Сергій не втрачав віри в себе і не піддавався розпачу. 2) Учні не повинні відповідати образою на образу. 3) Новачки не соромляться звернутися по допомогу до батьків, друзів, шкільного психолога. 4) Учителі підкажуть новому учню, як скоригувати свою поведінку, щоб припинити конфлікт.

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання

Вивчити правила. Скласти лист до друга, який живе в іншому місті, або селі, поділившись враженнями про відпочинок на осінніх канікулах, використовуючи звертання.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів