План конспект Урок №33. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Правильне інтонування речень із вставними словами. Виділення вставних слів на письмі комами
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 1-11-2014, 22:11

Урок №33. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами

(практично). Правильне інтонування речень із вставними слова­ми. Виділення вставних слів на письмі комами.

Мета: ознайомити учнів із поняттям «вставні слова»; навчити ви­значати їх у реченні; формувати вміння виділяти в тексті вставні слова комами; учити правильно інтонувати речення зі вставними словами;розвивати вміння школярів складати висловлювання на вказану тему; працювати колективно та самостійно; логічне мислен­ня, творчу уяву; мовленнєві навички;виховувати інтерес до української мови, традицій українсько­го народу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Орфографічна хвилинка

Запишіть слова. Поясніть орфограми.

Бе..журно, розширити, безпорадний, розплавлений, розчис­тити, розшукати, ро..ширений, ро..чарувати, бе..словесний, бе.. страшний.

3. Спостереження над мовним матеріалом

Чим відрізняються речення? Який відтінок вносить виділене слово?

Варіант 1

Завтра не варто вирушати в похід. Завтра буде сонце.

Варіант 2

Мабуть, завтра не варто вирушати в похід. На щастя, завтра буде сонце.

IІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником

Опрацювання теоретичного матеріалу.

2.Лінгвістичне дослідження

? Проаналізуйте наведені речення. Заповніть праву колонку таб­лиці, вписавши значення вставного слова.

Здається, погода обіцяє бути теплою

 

Усі шкільні предмети, без сумніву, дуже важливі

 

На диво, я швидко виконав усі домашні завдання

 

За свідченням вчених, людство наближається до екологічної кризи

 

Він, як завжди, запізнився

 

Отже, ми повинні вчити усі уроки

 

Посміхайтеся, будь ласка

 

Але, між нами кажучи, мова — це найголовні­ший шкільний предмет

 

Зробіть висновок про те, де можуть стояти в реченні вставні слова і що вони можуть означати.

3. Пояснювальний диктант

Запишіть речення. Знайдіть вставні слова, поясніть їхнє зна­чення та розділові знаки в реченнях зі вставними словами.

1. Осінь була суха, отже, зима буде суровою. 2. Здається, це річка блищить здалеку тонкою смужкою. 3. Дивна річ, холодне повітря робить людину бадьорішою, моторнішою. 4. Земля, як завжди, найбагатша. 5. На жаль, зима затрималася надовго. 6. Уявіть собі, саме журавлі принесли на своїх крилах весну.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Пояснювальна робота

1. Прочитайте речення. Знайдіть звертання та вставні слова.

Поясніть розділові знаки.

1.Діти, зрозуміли умову задачі? 2. Діти, напевно, зрозуміли умову задачі. 3. Друзі, одержали листа від київських школярів? 4. Друзі, безумовно, одержали листа від київських школярів.

2. Робота біля дошки.

Записати. Пояснити вживання розділових знаків. Підкреслити вставні слова.

Кажуть, мудрiсть приходить з роками. (Л.Дмитерко.) Життя і смерть у роздумах людини, без сумніву, поняття головні. (О. Грязнов.) Я мрію про завтрашнє, отже, існую. (О.Лупій.) Я не гiрший за iнших, на щастя, i за iнших не кращий, на жаль. (В.Забаштанський.) Можливо, вигадка – душа, але болить вона, як справжня. (О.Грязнов.) I ось, нарештi, вершина. (О.Гончар.) Для тебе тiльки жити мушу, а може, й вмерти, краю мiй! (П.Панченко.) Боже, в цім домі ще стільки тепла! Осене, може, пізніше б зайшла? (Л.Скирда.) Уявiть собi, жито - одна з найвитривалiших рослин на планетi.

VI. Узагальнення та систематизація знань

Творча робота

Доповніть указаний текст вставними словами. Запишіть, роз­ставляючи розділові знаки.

СИНИЦЯ

Цю пташку зустрінеш ... у місті і в селі. Зимою вона ... приле­тить до вікна. Постукає дзьобиком нагадає про себе. Діти нагодуйте менеї

Зате влітку синиць не видно. Весь літній день вони ... у справах, їм треба ... нагодувати своїх діточок. Ось і вються пташки від гнізда до яблуні гусениць збирають.

VII. Підсумок уроку

VIII. Домашнє завдання

Вивчити правили. Скласти по 4 речення із вставними словами.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів