План конспект Урок № 34. Речення із звертаннями, вставними словами. Тренувальні вправи
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 3-11-2014, 23:32

Урок № 34. Речення із звертаннями, вставними словами. Тренувальні вправи

Мета:узагальнити теоретичні відомості про особливості вживання звертань і вставних слів; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити в реченні (висловлюванні) звертання, вставні слова,а також називати частини мови, якими вони виражені; удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у простих ускладнених реченнях; розвивати творчі вміння трансформуватипрості речення на речення зі звертаннями, вставними словами й однорідними членами, розширення речень шляхом самостійного введення в них однорідних членів; сприяти осмисленню ролі рідної мови в житті людини.

Тип уроку:урок повторення набутих знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання

2.Бесіда:

·Що таке речення?

·Які є члени речення?

·Охарактеризувати головні члени речення.

·Охарактеризувати другорядні члени речення.

·Що таке однорідні члени речення?

·Які розділові знаки ставимо в таких реченнях?

·Що таке звертання? Де може стояти звертання в реченні?

·Які розділові знаки ставимо при звертаннях?

·Що таке вставні слова?

·Як виражаються вставні слова?

·Які розділові знаки ставимо при вставних словах?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

IV. Закріплення знань шляхом виконання завдань

1.Робота біля дошки

Списати речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Визначити звертання і вставні слова.

1.Я зараз прийду на твою пісню побратиме і теж заспіваю. 2. Заходьте щасливі господарі в хату. 3. Люди сідайте будь ласка швидше за стіл Великодній. 4. Гарний хлопець з нашої планети може завтра в гості залетіти. 5. Я знаю юначе що серце козаче тобі від природи дано. 6. Спасибі предки за духовний спадок.

2. Творче спостереження на основі тексту з елементами аналізу

Прочитати текст. Дібрати до нього заголовок. Виписатиречення з однорідними членами і вставними словами, розставляючи потрібні розділові знаки.

Жодна освічена людина нашого часу не може обмежитися знанням лише своєї рідної мови. Володіння двома-трьома іноземними мовами — це цілком досяжно, якщо під володінням розуміти можливість читати писати і розмовляти на не дуже складні теми. Зрозуміло глибина знання буває відмінною. Часто поліглоти, про яких ходять чутки, немовби вони знають кілька десятків мов, насправді знають їх дуже поверхово.

Правильно кажуть китайці: «Живи до старості і вчись до старості». При цьому вони висловлюють цю думку без усяких відмін іменників і прекрасно розуміють один одного (За А. Білецьким).

3.Вибіркова робота

Виписати речення із непоширеними звертаннями.

1.Ти справжній лицар, сину!… Ти вславиш Україну! 2. Умий личко, перепеличко! 3. Ми ж, люба матінко, козачого роду. 4. Люби, дитино, землю цю прекрасну! 5. Поговори зі мною, друже! 6. Розкажи мені, сивий діду, про свої пережиті дні.

4. Творче реконструювання

На основі поданих побудувати речення: а) із звертанням; б) вставним словом; в) однорідними членами.

Зразок. Український народ безперестанно дбає про вдосконалення своєї мови. — Український народе, безперестанно дбай про вдосконалення своєї мови. Звичайно,український народ безперестанно дбає про вдосконалення своєї мови. Український народ безперестанно дбає про вдосконалення й розвиток своєї мови.

1) Людина в житті повинна постійно розвиватися. 2) Народ кожної хвилини охороняє честь своєї рідної мови. 3) Мої однокласники у своїх родинах розмовляють лише рідною мовою. 4) Кожний мусить бути зразком доброго знання своєї літературної мови.

Пояснити пунктуацію при звертаннях і вставних словах.

5.Робота за варіантами.

Зробити синтаксичний розбір речень: варіант 1 — речення зі звертанням; варіант 2 — із вставним словом. Довести, чи є членами речення звертання і вставні слова.

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

1. Виписати 5–6 речень із звертаннями і 5–6 речень із вставними словами. Пояснити розділові знаки. Накреслити схеми речень.

 

 

 

 

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів