План конспект Урок № 37. Контрольна робота № 3 (тестові завдання). Відомості із синтаксису й пунктуації. Речення з однорідними членами, звертаннями та вставними словами
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 11-11-2014, 22:04

Урок № 37. Контрольна робота № 3 (тестові завдання). Відомості із синтаксису й пунктуації. Речення з однорідними членами, звертаннями та вставними словами

Мета: перевірити й оцінити рівень навчальних досягнень п'ятикласників з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Складні речення», з'ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією; розвивати навички роботи з тестовими завданнями, навички самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.

IV. Виконання роботи за варіантами

Варіант 1

1. Слово, яке називає того, до кого звертається мовець, - це:

а) вставне слово; в) звертання;

б) підмет; г) узагальнювальне слово.

0,5 бала

2. Укажіть, яким членом речення є виділене слово в поданому реченні:

Де ти, фантазіє, там радощі й весна (Леся Українка).

а) підметом; б) додатком; в) не є членом речення; г) означенням.

1 бал

3.Укажіть, який розділовий знак і де саме потрібно ставити в поданому реченні:

Усе в чеканні спілі роси, земля і місяць, вишні і тополі (Б. Олійник).

а) тире після слова «чеканні»;

б) двокрапку після слова «чеканні»;

в) кому після слова «земля»;

г) двокрапку після слова «усе».1 бал

4.За допомогою вставних слів здається, можливо, мабуть можна виразити:

а) почуття радості; в) невпевненість;

б) упевненість; г) почуття жалю.

0,5 бала

5. Позначте речення, у якому перед виділеним сполучником потрібно поставити кому:

а) Яблуньки, вишні та абрикоси висадимо ближче до будинку (П. Бабанський).

б) Сосни немов розступилися і обгорнули поляну (М. Коцюбинський).

в) І птахам і звірятам цікаво дивитися на людей (В. Бережний).

г) Якщо ластівки або стрижі літають високо, треба чекати сухої сонячної погоди

(О. Злотін).1 бал

6. Позначте речення, в якому допущено пунктуаційну помилку:

а) Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля (П. Чубинський).

б) Щастя, кажуть люди, - перелітна птаха (М. Стельмах).

в) Чи знаєш, ти хлопче, якого коня тобі серед поля вготовила доля? (Б, Олійник)

г) Летіть, летіть, нестримні журавлі, через усі держави і кордони (А, Матвійчик).

1 бал

7.Установіть відповідність між поданими реченнями та їх характеристиками (одне речення є зайвим). У таблиці поруч із буквою напишіть відповідну цифру:

А речення із звертанням; 1. Люблю я, Києве, тебе в ранковий

Б речення з однорідними час… (М. Упеник)

означеннями; 2. Можливо, блискавиць крило ці

В речення із вставним словом; горді коси заплело (О. Довженко).

Г речення з однорідними додатками. 3. Високий, чистий дзвін коси

передвіщав мені радість і втіху -

косовицю (О. Довженко).

4. Позирають ночі світлі в розмальовані

шибки (Т. Масенко).

5. Мати перша навчила мене любити

роси, п'янкий любисток, м'яту, маковий

цвіт і калину (М. Стельмах). 2 бали

А

 

Б

 

В

 

Г

 

 

8.Позначте ДВА речення, в яких усі розділові знаки розставлено правильно:

а) Натомлені села вечеряти сіли під грушами, вишнями і небесами (М. Вінграновський).

б) Земля, і вода, і повітря все поснуло (М. Коцюбинський).

в) Того можливо, не знайду я слова, щоб наш прекрасний оспівати світ (М. Рильський).

г) Бобри натягали гілляк, склали їх упоперек річки, й обмазали мулом (В. Таращук).

ґ) Чи влітку, чи в осінню негоду, чи в найлютішу зимову заметіль – завжди до нього могли постукати (О. Гончар).

2 бали

9. Доповніть подане речення вставним словом або словосполученням, розставте необхідні розділові знаки:

Ми боялися запізнитися на потяг, але ______________________ прийшли вчасно.

1 бал

10.Напишіть невеликий текст( 4 – 5 речень) на одну із запропонованих тем: «Земля найкраще пахне восени», «Осінь на подвір'ї школи», «Сміється день осінній за вікном». Використайте у структурі тексту речення із звертанням і речення з однорідними членами.

2 бали

Варіант 2
1.Слово, за допомогою якого виражається ставлення мовця до повідомлення, - це:
а) звертання; в) узагальнювальне слово;
б) підмет; г) вставне слово.
0,5 бала
2. Укажіть, який розділовий знак і де саме потрібно поставити в поданому реченні:
Радощі і чорну днину все я з вами розділю (П. Тичина).
а) тире після слова «днину»;
б) двокрапку після слова «все»;
в) кому після слова «радощі»;
г) тире після слова «все».
1 бал
3. За допомогою вставних слів та сполучень слів звичайно, безумовно, певна річ можна виразити:
а) почуття радості; в) невпевненість;
б) упевненість; г) почуття жалю.
0,5 бала
4. Позначте речення, у якому перед виділеним сполучником потрібно поставити кому:
а) Осінь стояла напрочуд погожа й тепла.
б) Степові волошки дивляться на нас із трави, похитують своїми голівками і манять до себе.
в) Я люблю і вітер і сніг.
г) Налетів сильний і холодний вітер і зірвав останні листочки.
1 бал
5. Позначте речення, в якому допущено пунктуаційну помилку:
а) Широкий Дніпре мій, з тобою ми в розлуці (А. Малишко).
б) Йди в тисячоліття, рідна мово, до сердець і душ людський доходь (Д. Білоус).
в) На волоссі твоєму, кохана, діадема з проміння цвіте (В. Сосюра).
г) Чого ж, ти, мовчиш, сивий вітряче? (М. Стельмах).
1 бал
6.Установіть відповідність між поданими реченнями та їх характеристиками (одне речення є зайвим). У таблиці поруч із буквою напишіть відповідну цифру:

7. Укажіть, яким членом речення є виділене словосполучення:
Але серед цієї суєти не загублю тебе я, рідна мово! (Л. Литвинчук)
а) підметом; б) додатком; в) не є членом речення; г) означенням.
1 бал
8. Позначте два речення, в яких усі розділові знаки розставлено правильно:
а) Ніщо життя не стишить ні постріли, ні зрада, ні підступ, ні трутизна продажної душі
(М. Бажан).
б) Мій отчий дім, даруй мені легенди, і пісні, і мамине до болю рідне слово (За І. Драчем).
в) Кілька разів збирався Мишко прийти в сад на світанку та не міг подолати лінощів
(В. Сухомлинський).
г) Велетенські хвилі набігали на берег, обламували його, й підмивали прибережні дерева та кущі (М. Трублаїні).
ґ) По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу
(Т. Шевченко).
2 бали
9. Доповніть подане речення вставним словом або словосполученням, розставте необхідні розділові знаки:
Цієї зими ______________________ очікують великі снігопади.
1 бал
10. Напишіть невеликий текст (4 – 5 речень) на одну із запропонованих тем: «Земля найкраще пахне восени», «Осінь на подвір'ї школи», «Сміється день осінній за вікном». Використайте у структурі тексту речення із звертанням і речення з однорідними членами. 2 бали

V. Організований збір зошитів

VI. Домашнє завдання

Скласти і записати запитання до вивченої теми.

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів