План конспект Урок №40-41. ЗМ№ 8-9. Контрольний письмовий докладний переказ тек­сту розповідного характеру з елементами опису предмета в художньому стилі за простим планом
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 30-11-2014, 16:58

Урок №40-41. ЗМ№ 8-9. Контрольний письмовий докладний переказ тек­сту розповідного характеру з елементами опису предмета в художньому стилі за простим планом

Мета: навчити учнів складати письмові перекази текстів з елементами опису предмета; розвивати писемне мовлення, логічне мислення, творчу уяву; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Обладнання: підручник, словники, текст для переказу.

ХІД УРОКУ

I.Організаційний момент

II.Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної дільності учнів

III.Підготовка до роботи над переказом

1. Робота за підручником.

2. Робота з пам’яткою «Як працювати над переказом».

3. Прослуховування тексту учнями.

3 ТЕКСТ ДЛЯ ПЕРЕКАЗУ

Сосновий ліс

У сосновому лісі приємно пахне смолою. Сосни стоять вільно — прямі, як колони. Стовбури їх знизу гладенькі, без сучків, і тільки ближче до верхівки видно бічні гілки, які утворюють крону. У сосни хвоя держиться на гілках два, рідше три роки, а потім опадає. Тому на кожній гілці два або три пагони останніх років укриті хвоєю, а інші оголені.

Сосни потребують багато світла і не переносять затінення.

Сосна — одне з найневибагливіших дерев. Вона росте в різноманітних кліматичних і ґрунтових умовах: і на пісках, і на родючих ґрунтах, і на болотах. Переносить сосна і суворий клімат Крайньої Півночі.

Сосновий ліс дезінфікує повітря. Сосна, яка росте в лісі, випаровує особливі легкі речовини — терпени, які знищують багатьох мікробів не тільки в лісі, але й в його околицях.

(124 сл.) (З «Дитячої енциклопедії».)

4. Завдання учням

4.1. Дати відповіді на запитання:

— Як описуються сосни?

— У яких умовах вони ростуть?

— У чому полягає особливість соснового лісу?

4.2. Пояснити лексичне значення слів: крона, пагони, Ґрунт.

4.3. Скласти план.

Орієнтовний план

1) Стрункі сосни.

2) Сосна — одне з найневибагливіших дерев.

3) Користь соснового лісу.

4.4. Написати докладний переказ.

IV. Робота учнів над чорновим варіантом переказу

V. Написання переказу в чистовик

VI. Підбиття підсумків уроку

VII. Домашнє завдання

Повторити правила. Написати твір-мініатюру про власне ставлення до природи.

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів