План конспект Урок №42. ЗМ №10. Робота над помилками, допущеними в контрольно­му письмовому переказі. Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично)
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 30-11-2014, 18:18

Урок №42. ЗМ №10. Робота над помилками, допущеними в контрольно­му письмовому переказі. Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично)

Мета: вчити учнів аналізувати власні помилки; зробити роботу над помилками, допущеними в контрольному переказі; розвивати навички грамотного письма; логічне мислення, творчу уяву; мовленнєві навички;виховувати інтерес до традицій українського народу.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
III. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОГО ПЕРЕКАЗУ
Аналіз учнівських робіт
Методичний коментар. Учитель підбиває підсумки написання контрольного переказу, відзначає кращі роботи, аналізує типові помилки.
Робота над помилками
? Зробіть роботу над помилками, допущеними в переказі.
1. Мовленнєві помилки.
2. Орфографічні помилки.

3. Пунктуаційні помилки.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з таблицею
? Проаналізуйте таблицю з видами помилок.

? Наведіть свої приклади до кожного виду помилки.
Лексична робота
? Знайдіть помилки в наведених реченнях. Запишіть речення у виправленому вигляді.
1. Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. 2. Український режисер Олександр Довженко першим створив перший звуковий фільм. 3. За допомогою комп'ютерної мережі Інтернет послання дійде швидко за лічені секунди на інший кінець світу. 4. Передплату преси, газет і журналів продовжено ще на місяць. 5. Мій олівець зламаний і тому, на жаль, не працює.
Редагування тексту
? Прочитайте текст. Виправте помилки, пов'язані з невиправданим повтором слів.
Будь-якої пори привабливий калиновий кущ. Навесні кущ прикрашений ніжними зеленими суцвіттями. А літньої пори кущ чарує розкішною зеленню лапатого листя. На початку осені кущ пишається золотим убранням. Узимку ж кущ вабить добре примороженими, уже цілком їстівними ягодами. Краса калини оспівана в багатьох піснях, казках і легендах.
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Бесіда
- Що нового ви дізналися про українські народні традиції? - Коли і як читали другий текст?
Читання текстів різних стилів
? Виразно прочитайте тексти.
Текст 1
У календарному циклі українського народу свято Введення в Храм Пресвятої Діви Марії замикає осінній сезон і починає зимовий. Як на Новий рік, хто перший прийде на Введення до хати, той буде першим «полазником», себто тим, що приносить добро чи якесь лихо. Тому сусіди стримуються заходити на Введення зрання до чужої хати, щоб потім не було нарікань, що то вони принесли нещастя: «Коли ввійде (першим) молодий, гарний, здоровий чоловік, а до того зі грошима, то це добра вородба: весь рік у хаті будуть усі здорові і будуть гроші вестися. Коли ж увійде старий, хворий, особливо стара баба, або коли хтось прийде чогось зичити,— то це злий знак» (За енциклопедією).
Текст 2
Ой радуйся земле! Коляда іде! Святий вечір, добрий вечір! Коляда іде, всім дари везе. Всім дари везе, нам слово каже. Нам слово каже, що весь світ сяє. Земле, земле, одчиняй двері. Одчиняй двері, бо твій князь їде!
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
? Чи задоволені ви своєю оцінкою за переказ?
? Чи збігається отримана оцінка з тією, на яку ви чекали?
? Чи всі свої помилки ви зрозуміли?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
? Виконайте вправу з підручника.

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів