План конспект Урок № 44. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи. Правильне інтонування діалогів
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 3-12-2014, 23:16

Урок № 44. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи. Правильне інтонування діалогів

Мета:узагальнити знання учнів з вивченої теми про пряму мову, діалог і розділові знаки при них; сприяти розвитку мовотворчості учнів, логічного мислення; підвищувати культуру усної і писемної мови; виховувати любов та повагу до батьківщини .
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Переврка письмового домашнього завдання

2. Термінологічний диктант.

-Запиши назву терміну за його означенням.

1.Висловлювання якоїсь особи передане дослівно, без змін_________________

2. Слова, які вказують, кому належить пряма мова _____________________

3.Розмова двох або кількох осіб _______________________________

4.Слова кожного зі співрозмовників_________________________

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроу. Мотивація навчальної діяльності учнів

IV. Виконання вправна закріплення вивченого

1. Метод пошукової роботи. ( слайд №9)

Прослухайте текст, дайте відповіді на питання.

-Тема тексту?

-Головна думка тексту?

-Хто з ким розмовляв?

-Прочитайте діалог в особах.

-Як записується кожна репліка діалогу?

-Чому не після кожної репліки вказуються слова автора?

-Як записуються слова автора в діалозі?

НАШ РІД
Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок, чорнобривці, сині волошки. Навіть маленьку качечку-утінку вишила.
— Що це буде, нене? — питає Андрійко.
— Українська святкова сорочечка для тебе, - відповіла матуся.
— Чому українська? — допитується Андрійко.
— Бо вишиваю такі квіти, які ростуть на нашій землі. А земля наша зветься Україною.

І ти — маленький українець.
— А ти, мамо?
— І я українка, і татко, й бабуся, й дідусь. Ми українського роду. І любимо нашу землю, нашу мову, наші квіти. Україна — як наша рідна хата. І сусіди в нас є Білорусія, Росія, Молдова, Грузія, Вірменія. Ми й сусідів любимо, бо вони добрі, вони — наші друзі!

2. Самостійна робота

-Визначте речення, у яких допущено пунктуаційні помилки. Запиши їх правильно.

1.«Книги – морська глибина » - так писав І. Франко .

2.Хворий відповів «дякую, мені вже набагато краще».

3.Світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля».

4.Як ти себе почуваєш – Запитав лікар хворого.

5.«Книги – це ріки, що напувають Всесвіт».

3. Робота біля дошки

-Речення з прямою мовою переробіть на речення з непрямою. Запишіть.

1. «Вивчайте історію рідного краю», - говорив закликала вчителька своїх учнів.

2. І. Франко писав: «Наша ціль людське щастя і воля».

3. «Ти любиш давитись на небо?» - запитав батько сина.

4. «Оберігайте природу рідного краю!» - закликав екскурсовод учнів.

5. Леся запитала: «Ти бачив мальовничі й чарівні Карпати?»

6. Дмитрик відповів: «Я дуже хочу побувати там».

-Речення з непрямою мовою переробіть на речення з прямою. Запишіть.

1.Учитель сказав старшим учням, щоб вони залишились у таборі.

2.Я хочу попросить, щоб хто мене сховав у сей недобрий час.

3.Олег запитав, чому я у хаті тримаю лелек.

4.Кіт Вовкові сказав, що він усім тут добре надоїв.

5.Люди кажуть, що будь-яка квітка у віночку щось означає.

6.Король сказав, що дякує синові за добру роботу.

4. Робота з картками

Прочитайте. Розбийте текст на речення. Перепишіть, вставляючи потрібні розділові знаки.

Випрала мати сорочку і каже малому Яшкові неси синку повісь на сонці, хай сохне вернувся через хвилину Яшко в хату з сорочкою чому ж ти не повісив питає мати не дістав до сонця відповів Яшко.

5. Робота з текстом

Записати текст, розставляючи потрібні розділові знаки. дібрати заголовок.

Народними символами України є верба і калина. Давнє прислів'я мовить Без верби і калини нема України. Справді спробуйте уявити собі Україну без кучерявих верб над річкою і червоного грона калини. калина і верба оспівані у віршах та піснях.

Одним із живих символів України є лелека. Він на крилах приносить у наші краї весну. Гніздиться лелека завжди біля людей і вважається священним птахом бо він дарує щастя і є охоронцем роду (За М. Крищуком).

  • Завдання до тексту:

1. Підкреслити однорідні члени речення.

2. Знайти речення із вставним словом і обвести його в кружечок.

3. Знайти в тексті складне речення . Підкреслити граматичні основи.

4. Накреслити схему речення з прямою мовою.

V. Узагальнення знань

VІ. Підсумок

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити теоретичний матеріал з вивченої теми. Скласти і записати діалог про вивчений теоретичний матеріал.

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів