План конспект ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ «ВІДОМОСТІ З СИНТАКСИСУ І ПУНКТУАЦІЇ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-01-2013, 11:04
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ «ВІДОМОСТІ З СИНТАКСИСУ І ПУНКТУАЦІЇ»
Мета: оцінити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності п'ятикласників: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для запам'ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; виявити орфографічні й пунктуаційні помилки, на ліквідацію яких слід звернути особливу увагу; перевірити якість оформлення роботи (охайність, акуратність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень).
Форма проведення тематичного оцінювання: написання контрольного текстового диктанту.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення п'ятикласників з темою, метою і завданнями уроку
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
Ознайомлення із критеріями оцінювання контрольного диктанту. Проведення інструктажу щодо написання диктанту й підготовка учнів до сприймання тексту.
IV. Написання контрольного диктанту
Перше читання тексту контрольного диктанту вчителем
? Учні під час першого слухання тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на наявність вивчених пунктограм, визнача¬ють слова, значення яких не зрозуміли у процесі сприймання.
Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частинами і його написання учнями
1. Учитель читає повністю речення — учні слухають.
2. Учитель зачитує речення повторно окремими частинами — учні записують.
3. Учитель утретє читає повністю речення — учні перевіряють написане.
КУДЛАЙ
Кудлай прибився до нас серед зими.
Вийшов я вранці з хати, а він стоїть у дворі біля криниці. Великий, кудлатий, з сумними очима. Не віриться, що в нього був господар. Бо якби був, то хіба собака від нього пішов би? Всі ж знають, які віддані собаки господарям. Я заговорив до нього, але він, звичайно, мовчав. Стояв і повискував нетерпляче. Може, просив їсти?
Я заскочив до хати, одрізав окраєць хліба, старанно намазав його маслом. Ступив до нього, але він кинувся до воріт.
«І в кого це ти, Кудлаю, такий боягуз удався?» — запитав я ображено. Собака стояв під воротами і незмигно дивився на хліб у мене в руках. Поклав хліб на сніг коло порога й одійшов до повітки. Собака кинувся до нього й умить проковтнув (За М. Слабошпицьким, 115 сл.).
Заключне читання тексту диктанту вчителем і самоперевірка учнями написаного.
V. Організований збір зошитів для тематичного оцінювання
VI. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час написання контрольного диктанту
VII. Самоаналіз і самовдосконалення міри збагачення новим навчальним матеріалом п'ятикласниками у процесі роботи над розділом «Відомості з синтаксису і пунктуації»
У формі звіту учні спільно з учителем визначають змістові цінності, що сформувалися під час вивчення розділу.
Орієнтовний перелік проблемних запитань для проведення міні-дискусії:
1. Доведи однокласникам, що твої знання й уміння з теми Ґрунтовні.
2. Визнач, наскільки розширилися твої мислення, пам'ять, досвід, у процесі роботи над розділом «Відомості з синтаксису і пунктуації».
3. Подумай, як набуті знання і сформовані вміння допоможуть тобі в житті.
VIII. Домашнє завдання
1. Змоделювати вивчений теоретичний матеріал з розділу «Відомості з синтаксису і пунктуації» у вигляді узагальнювальної схеми або таблиці.
2. Скласти невеликий твір з теми «Як я розвиваю власне мовлення?», використовуючи різні за будовою, за метою висловлювання, емоційним забарвленням речення, речення з однорідними членами, вставними словами, прямою мовою тощо.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів