План конспект АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ «КУДЛАЙ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-01-2013, 11:08
АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ «КУДЛАЙ»
Мета: розвивати творчу рефлексію учнів, уміння самостійно мислити; удосконалити практичні вміння обґрунтовувати розділові знаки шляхом формулювання пунктуаційних правил, самостійно виправляти орфографічні й пунктуаційні помилки; виховувати культуру усного й писемного мовлення п'ятикласників.
Тип уроку: урок аналізу контрольної роботи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності п'ятикласників. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
III. Вступне слово вчителя
: 1. Загальна характеристика результатів контрольного диктанту. і 2. Оголошення навчальних балів за контрольний диктант та коментар учнівських робіт. '
IV. Бесіда про характер помилок і недоліків. Колективна робота над типовими помилками
Колективний пошук
1. Визначити, які речення за метою висловлювання використано в тексті диктанту. Виписати питальні речення, назвати вид пунктограми (знак питання у кінці питальних речень).
1) Бо якби був, то хіба собака від нього пішов би? 2) Може, просив їсти? 3) І в кого це ти, Кудлаю, такий боягуз удався? 2. Знайти речення, в яких однорідні члени з'єднані за допомогою сполуч¬никами). Визначити вид членів речення (головні чи другорядні). Пояснити відсутність коми між однорідними членами в поданих реченнях. 1) Стояв і повискував нетерпляче. 2) Собака стояв під воротами / незмигно дивився на хліб у мене в руках. 3) Поклав хліб на сніг коло порога й одійшов до повітки. 4) Собака кинувся до нього « умить проковтнув.
3. Виписати речення, в яких між однорідними членами ставиться кома. Пояснити наявність коми в цих реченнях.
1) Великий, кудлатий, з сумними очима. 2) Я заскочив до хати, одрізав окраєць хліба, старанно намазав його маслом.
4. Прочитати речення зі вставними словами, додержуючись правильної інтонації. Довести, як виділяються вставні слова на письмі.
1) Я заговорив до нього, але він, звичайно, мовчав. 2) Може, просив їсти?
? Дібрати синоніми до вставних слів, записати їх.
? З'ясувати, що з'єднують сполучники у цих реченнях. Сформулювати пунктуаційне правило.
6. Записати речення з прямою мовою. Пояснити розділові знаки в ньому. З'ясувати, чим ускладнена пряма мова. «І в кого це ти, Кудлаю, такий боягуз удався?» — запитав я ображено.
? Перебудувати речення так, щоб воно відповідало схемі: А: «П?» Потім записати речення з прямою мовою у формі репліки діалогу. Пояснити розділові знаки.
Словниковий диктант
? Записати слова під диктовку вчителя й пояснити орфограми в них. Прибитися, Кудлай, вийти, великий, не віриться, господар, відданий, повискувати, нетерпляче, окраєць, старанно, незмигно, повітка.
? Назвати слова, що відповідають на питання як? Пояснити значення слова незмигно.
V. Індивідуальна робота п'ятикласників над власними помилками, допущеними в тексті диктанту
? Виписати слова, в яких допущено орфографічні помилки. Запам'ятати їх правопис.
? Записати речення, в яких допущено пунктуаційні помилки. Пояснити вживання розділових знаків або їх відсутність у синтаксичних конструкціях.
VI. Підбиття підсумків роботи
VII. Домашнє завдання
Записати під диктовку уривок з твору Василя Короліва-Старого «Хуха-Моховинка» від слів «Одного дня в хліві трапилось нещастя» до слів «... не могла їй нічим допомогти». Перевірити написане й винести на поля умовні позначення орфографічних і пунктуаційних помилок. Підрахувати загальну кількість помилок, пояснити їх суть.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали