План конспект ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 21-01-2013, 13:24
ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА
Мета: поглибити й систематизувати знання п'ятикласників про правила вживання апострофа; формувати загальнопізнавальні вміння правильно вимовляти та писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір за допомогою правил, знаходити помилки, виправляти їх в усному та писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативногот дидактичного матеріалу розширити знання п'ятикласників про національні символи України, сприяти формуванню національної свідомості школярів, виховувати почуття патріотизму.
Внутрішньопредметні зв'язки:
Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів, прислів'їв, приказок.
Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь висловлювати власні думки і почуття, виражати особисту позицію щодо національної символіки.
Культура мовлення і стилістика: засвоєння складних випадків слововживання.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок з елементами повторення.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
п'ятикласників. Перевірка домашнього завдання
Відгадати загадки
? Зіставити вимову букв я, ю в різних словах. З'ясувати, чим вона різниться і чому?
1) Без крові, без серця у воді під берегом пасеться (п'явка). 2) Чорна гадюка, а не кусається (в'юн). 3) Стоїть, колихається, гарною головою величається (будяк). 4) Червоний пан у яму впав (буряк) (Нар. творчість).
Дати відповіді на питання
• Які правила вживання апострофа вам відомі з уроків української мови в початкових класах?
• Чому у словах буряк і будяк апостроф не вживається?
• Якою повинна бути вимова слів з апострофом?
III. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
IV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення орфографічних умінь з теми
Робота з теоретичним матеріалом
? Зіставити базові знання з теоретичним матеріалом Українського правопису, підручника чи узагальнювальної таблиці.
1. Уважно прочитати теоретичний матеріал.
2. Знайти нові правила на вживання апострофа.
3. Дібрати самостійно 2—3 приклади на кожне правило.
Лексико-орфографічна робота
? Списати, вставляючи, де треба, апостроф. Свій вибір аргументувати. Розтлумачити зміст висловлювань.
1) У всякім подвір..ї — свої повір...я. 2) Хто стане медом, того мухи заїдять. 3) Прирівняв солов..я до зозулі. 4) Подбай живим про те, щоб було чим добрим тебе пом..янути. 5) Ледачому і в будень св..ято (Нар. творчість).
Коментоване письмо
? Записати текст під диктовку, пояснюючи орфограми і пунктограми.
Одним із народних символів України є рушник. Не було, мабуть, жодної хати на нашій батьківщині, яку б не прикрашали рушники. Вони символізували мир, злагоду та здоров'я в сім'ї.
У пам'яті багатьох залишається народнопоетичний вислів: «Без верби і калини — нема України». Відомо, калина — не тільки символ нашої держави, а ще й гарний лікувальний засіб. її соком очищали обличчя, воно рум'янилось (3 календаря).
Творча робота
? За орфографічним словником знайти слова, в яких уживається апостроф, і ті, в яких апостроф не вживається. Увести їх у зв'язне висловлювання «Батькова хата — народний символ України».
V. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок
VI. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання
1. Повторити правила вживання апострофа й умови, за яких апостроф не вживається.
2. Скласти усне повідомлення на тему «Вишивання — народний символ України». Зробити фонетичний розбір двох слів з апострофом і м'яким знаком.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали