План конспект ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З РОЗДІЛУ «СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 28-01-2013, 11:40
ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З РОЗДІЛУ «СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ»
Мета: повторити, поглибити, узагальнити й систематизувати засвоєні в 5 класі знання учнів про основні відомості з синтаксису й пунктуації; удосконалити пунктуаційні навички п'ятикласників, уміння робити синтаксичний розбір речень, правильно інтонувати їх залежно від мети висловлювання та ускладнювальних компонентів речення; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти відродженню українських звичаїв і традицій.
Внутрішньопредметні зв'язки:
Культура мовлення і стилістика: додержання правильної інтонації в реченнях з однорідними членами, із звертаннями і вставними словами, у складних реченнях, у реченнях із прямою мовою і в діалогах; використання звертань і вставних слів у розмовному і художньому стилях мовлення.
Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь поширювати думку за допомогою другорядних членів речень, однорідних членів речень, давати поширені визначення понять, складати висловлювання типу розповіді, а також діалоги, застосовуючи риторичні засоби для привернення уваги до адресата повідомлення.
Граматика: вираження означень, додатків й обставин різними частинами мови.
Тип уроку: урок повторення з елементами узагальнення й систематизації.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Установчо-мотиваційний етап
Психологічна настанова щодо повторення матеріалу з розділу «Син¬таксис. Пунктуація».
III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
IV. Узагальнення й систематизація здобутих знань у процесі практичної роботи
Творче конструювання
? Прочитати текст. Поширити думку кожного речення за допомогою другорядних членів речення, однорідних членів, вставних слів, звертань. Однією з форм духовної культури народу є звичаї та обряди. Звичаї — це усталені правила.
Обряди — це символічні дійства, приурочені до відзначення подій у житті людських гуртів, родин, окремих осіб.
Коментоване письмо
? Записати під диктовку речення. З'ясувати, чи можна подане висловлювання назвати текстом. Пояснити розстановку розділових знаків. Зробити синтаксичний розбір простого і складного речення, визначити, якою частиною мови є кожен член речення. Виписати у дві колонки: а) словосполучення; б) сполуки слів, які не вважаються словосполученнями.
Свято Івана Купала — давнє літнє торжество. У давнину купальські розваги займали у часі тривалий період. Про це свідчать купальські пісні, яких співали з перших днів Петрівки аж до свята Петра і Павла (12 липня). Але, як відомо, кульмінаційна точка цього святкування припадала на період літнього сонцестояння (3 кн. «Українське народознавство»).
Творче конструювання
? Застосовуючи риторичні засоби, скласти діалог з товаришем по парті
за варіантами:
Варіант 1. «Найбільш відомі звичаї і традиції літнього циклу». Варіант 2. «Найбільш відомі звичаї і традиції осіннього циклу». Варіант 3. «Найбільш відомі звичаї і традиції зимового циклу».
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
Скласти повідомлення, використовуючи крилаті вислови, фразео¬логічні звороти, висловлювання відомих людей за темою «Чи слід дотримуватися звичаїв і обрядів сучасним українцям?»
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали