План конспект ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З РОЗДІЛУ «ФОНЕТИКА І ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ Й ОРФОГРАФІЯ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 28-01-2013, 11:41
ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З РОЗДІЛУ «ФОНЕТИКА І ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ Й ОРФОГРАФІЯ»
Мета: повторити, поглибити, узагальнити й систематизувати засвоєні в 5 класі знання учнів про основні відомості з розділу «Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія»; удосконалити вміння й навички п'ятикласників щодо практичного використання знань з розділу «Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія»; виробити потребу постійно звертатися до словників: орфографічного, орфоепічного, словника наголосів; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти відродженню українських звичаїв і традицій.
Внутрішньопредметні зв'язки:
Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь висловлювати власні думки й почуття, виражати особисту позицію щодо світу.
Лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів (у тому числі власне й українських) і фразеологізмів, прислів'їв, крилатих висловів.
Тип уроку: урок повторення з елементами узагальнення і систематизації.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Установчо-мотиваційний етап
Психологічна настанова щодо повторення матеріалу з розділу «Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія».
ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
IV. Узагальнення і систематизація здобутих знань у процесі практичної роботи
Мозкова атака
? Відгадати загадки за звуками і скласти вислів з трьох слів:
1) Приголосний, глухий. Моя пара [х]. 2) Приголосний, твердий, дзвінкий. Не маю пари. Знайдіть мене у слові рак. 3) Голосний, ненаголошений. В алфавіті позначають першою літерою. 4) Приголосний, глухий. Моя пара [з]. 5) Голосний, наголошений. В алфавіті позначають першою літерою. 6) Приголосний, твердий, дзвінкий. Моя пара [ф]. 7) Приголосний, м'який, дзвінкий. Не маю пари, знайдіть мене у слові рясно. 8) Голосний, ненаголошений, зараз позначаю один звук. В алфавіті позначають останньою літерою. 9) Приголосний, твердий, глухий. Моя пара [д]. 10) Голосний. Наголошений. Але навіть у ненаголошених складах вимовляюсь чітко. В алфавіті мене поставили після літери т. 11) Голосний, ненаголошений, позначаю два звуки. В алфавіті є восьмою літерою. 12) Приголосний, глухий. Моя пара [з]. 13) Приголосний, пом'якшений, дзвінкий. Моя пара [ф]. 14) Голосний наголошений. Завжди позначаю один звук і пом'якшую приголосний. 15) Приголосний, твердий, глухий. Моя пара [д].
Речення-відгадка: Краса врятує світ.
Пояснювальний диктант
? Записати текст під диктовку. Пояснити розстановку розділових знаків, підкреслити орфограми. Розтлумачити значення виділених слів. Записати останнє речення, рисками позначаючи всі можливі переноси.
КРАЄВИД
Ви на самому шпильочку гори. Від вас праворуч в'єтьея шлях поміж деревом, а ліворуч — яри та бескеття, гострі голови червоного глею. А прямо перед вашими очима розіллялася долина. На луках поодинокі кущі зеленого дерева порозкидалися темним затканням. Над річкою село з білими хатками та садками облягло її узорчастою лиштвою.
Довідка: лиштва — вишивка у вигляді прямої гладі. Кольорова виши¬вана нашивка, кайма.; бескеття — круті урвища, провалля; глей — розмоклий від дощу глинистий грунт.
Творче конструювання
? Прочитати початки висловів. Продовжити їх. Визначити жанр. Затранскрибувати один вислів.
1) Сійте не пусто, то зберете.... 2) Сухий і теплий май — скупий буде.... 3) Травень дощовий — рік ... . 4) У травні випадуть три дощі — врожаю на .... 5) У травні дощі в полі — у серпні хліб .... 6) Урожайний рік по ... видно.
Довідка: густо, врожай, житній, три роки, у коморі, весні.
Творче редагування
? Прочитати слова. Знайти й виправити орфографічні помилки. Пояснити свій вибір. Розставити слова в алфавітному порядку. Увести деякі з них у речення з прямою мовою, звертаннями на тему «Краса природи навесні».
Солоткий, ягітка, контрасний, рідкістний, нічь, багацтво, вирізбле-ний, дитинчин, пісьня, бадьйорий, батальон, мавп'ячий, торфянистой, півяблука, мишяк, інєкція, ссадити, зкопати, прерода, сігнал, кіпарис, Адріатіка, коравай, допомогати, плисти, греміти, зелиніти.
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
1. Зробити фонетичний розбір слів джміль, ясний, легкий, уявляє.
2. Знайти й виписати 5-6 народних прикмет травня-червня.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів