Урок № 45. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи Мета: узагальнити та систематизувати знання про пряму мову та діалог, рівень навчальних досягнень учнів з даної теми, вдосконалити вміння інтонувати речення з прямою мовою, будувати діалог та розставляти розділові знаки в реченнях з прямою мовою та
Урок №42. ЗМ №10. Робота над помилками, допущеними в контрольному письмовому переказі. Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично) Мета: вчити учнів аналізувати власні помилки; зробити роботу над помилками, допущеними в контрольному переказі; розвивати навички грамотного письма; логічне
Урок №40-41. ЗМ№ 8-9. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета в художньому стилі за простим планом Мета: навчити учнів складати письмові перекази текстів з елементами опису предмета; розвивати писемне мовлення, логічне мислення, творчу
Урок №20. Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Мета уроку: ознайомити п’ятикласників з життям і творчістю В. Королева-Старого, розглянути казку «
Урок №44. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи Мета: закріпити в учнів уміння й навички розстановки розділових знаків у реченнях із прямою мовою, діалозі; навчити застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розвивати пунктуаційні вміння ставити й обґрунтовувати розділові знаки при прям
Урок № 43. Діалог. Тире при діалозі Мета: поглибити поняття про діалог, з’ясувати відмінність діалогу від прямої мови, формувати вміння правильно інтонувати репліки діалогу, а також висловлювання, що вміщують діалоги; формувати навички вживання розділових знаків при діалозі; розвивати логічне мисле
Урок № 39. Тренувальні вправи. Правильне інтонування речень з прямою мовою. Синонімічність речень з прямою й непрямою мовою. Мета: закріпити знання учнів про пряму мову, закріплювати вміння й навички правильного вживання розділових знаків у реченнях з прямою мовою, виправляти у дотриманні правильно
Урок № 38. Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові Мета: дати учням знання про пряму мову, виробити в них уміння розпізнавати пряму мову та слова автора, які її супроводжують; правильно інтонувати речення з прямою мовою, ставити розділ
Урок № 37. Контрольна робота № 3 (тестові завдання). Відомості із синтаксису й пунктуації. Речення з однорідними членами, звертаннями та вставними словами Мета: перевірити й оцінити рівень навчальних досягнень п'ятикласників з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Складні р
Урок № 36. Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення. Тренувальні вправи Мета: удосконалювати уміння та навички у визначенні граматичних основ у частинах складного речення, правильному інтонуванні складних речень, вживанні розділових з
Урок №35. Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, з'єднаних безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Правильне інтонування складних речень Мета. Поглибити знання про складне речення, учити визначати граматичні основи в ньому, засоби зв’
Урок № 34. Речення із звертаннями, вставними словами. Тренувальні вправи Мета:узагальнити теоретичні відомості про особливості вживання звертань і вставних слів; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити в реченні (висловлюванні) звертання, вставні слова,а також називати частини мови, яки
Урок №33. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Правильне інтонування речень із вставними словами. Виділення вставних слів на письмі комами Мета: ознайомити учнів із поняттям «вставні слова»; навчити визначати їх у реченні; формувати вміння виділяти в тексті встав
Урок № 32. Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Правильне інтонування речень із звертаннями. Розділові знаки при звертанні (повторення) Мета: сформувати поняття пр. звертання в мові, його функції та способи вираження; навчити учнів виділяти звертання в контексті, розставляти розді
Урок №31. ЗМ№7. Особливості побудови художнього і наукового описів. Твір-опис предмета за власним спостереженням у художньому стилі
Мета: ознайомити учнів зі світом рослин; пробуджувати пізнавальний інтерес до рослин; вчити складати тексти-описи за власним спостереженням у художньому стилі;
Урок №30. Речення з однорідними членами. Тренувальні вправи
Мета: закріпити знання учнів про речення з однорідними членами, вміння визначати узагальнювальні слова при однорідних членах, правильно інтонувати такі речення, розставляти в них розділові знаки, уживати однорідні члени речення з уза
Урок № 29. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
Мета: поглибити знання учнів про однорідні члени речення, навчити розрізняти узагальнювальні слова при них; формувати навички пунктуаційної грамотнос
Урок №28. Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення
Мета: поглибити поняття про однорідні члени речення; формувати вміння визначити в реченнях однорідні члени, правильн