АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ «НА ГОРОДІ ПІД ЛІСОСМУГОЮ»
Мета: розвивати творчу рефлексію учнів, уміння самостійно мислити; удосконалювати практичні вміння самостійно виправляти орфографічні й пунктуаційні помилки, обґрунтовувати написання слів на вивчені орфографічні правила і розстановку розді
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ «ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ». КОНТРОЛЬНЕ ЧИТАННЯ МОВЧКИ ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ
Мета: оцінити рівень орфографічної й пунктуаційної грамот ності п'ятикласників (правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для з
ПОХОДЖЕННЯ (ЕТИМОЛОГІЯ) СЛОВА. ЕТИМОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Мета: ознайомити учнів з групами слів за походженням, з етимологічним словником; формувати загальнопізнавальні вміння аналізувати походження слів, працювати з етимологічним словником; за допомогою мовленнєво-комунікативного д
ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС ПРЕДМЕТА В НАУКОВОМУ СТИЛІ
Мета: ознайомити учнів з особливостями наукового опису; удосконалити творчі вміння аналізувати тексти-описи наукового стилю, розуміти істотну відмінність наукового і художнього описів предметів; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння п'ятикласни
ФРАЗЕОЛОГІЗМИ В РОЛІ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ. ВИКОРИСТАННЯ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ У МОНОЛОГІЧНОМУ ТА ДІАЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ
Мета: ознайомити п'ятикласників із синтаксичною роллю фразеологізмів; формувати загальнопізнавальні вміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів, доречно використовувати їх у монологічн
ПОНЯТТЯ ПРО ФРАЗЕОЛОГІЗМИ. ДЖЕРЕЛА УКРАЇНСЬКОЇ ФРАЗЕОЛОГІЇ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ФРАЗЕОЛОГІЧНИМ СЛОВНИКОМ
Мета: поглибити знання п'ятикласників про фразеологізми, по
знайомити із джерелами українських фразеологізмів, з фразеологічним словником, принципами класифікації фразеологізмів у ньому; сфо
ВИКОРИСТАННЯ СИНОНІМІВ, АНТОНІМІВ, ОМОНІМІВ У МОВЛЕННІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ЗІ СЛОВНИКАМИ СИНОНІМІВ, АНТОНІМІВ
Мета: поглибити знання учнів щодо використання синонімів антонімів, омонімів у мовленні; ознайомити зі словниками синонімів, антонімів; формувати загальнопізнавальні вміння пояснювати значенн
ГРУПИ СЛІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ
(СИНОНІМИ, АНТОНІМИ, ОМОНІМИ)
Мета: поглибити знання учнів щодо синонімів, антонімів, омонімів; удосконалити вміння п'ятикласників відрізняти омоніми від багатозначних слів, правильно вживати їх у мовленні; навчити добирати синоніми,антоніми, омоніми до слів лексичн
ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПОВІДАННЯ ПРО ВИПАДОК ІЗ ЖИТТЯ
Мета: ознайомити учнів із вимогами до написання твору-оповідання; на основі загального уявлення про структуру, зміст, мовні особливості оповідань розвивати мовленнєво-комунікативні вміння складати твори-оповідання про випадок із життя; підвищувати
УСНИЙ ТВІР-ОПОВІДАННЯ ПРО ВИПАДОК ІЗ ЖИТТЯ
Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлю вати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам'ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЛУМАЧНИМ І ПЕРЕКЛАДНИМ СЛОВНИКАМИ
Мета: ознайомити учнів із тлумачним і перекладним словниками, з особливостями їх побудови; формувати загально-пізнавальні вміння вправно користуватися тлумачними й перекладними словниками; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного мат
ЗАГАЛЬНОВЖИВАНІ (НЕЙТРАЛЬНІ) І СТИЛІСТИЧНО
ЗАБАРВЛЕНІ СЛОВА
Мета: ознайомити учнів із лексикою за сферою вживання: із загальновживаними і стилістично забарвленими словами; формувати загальнопізнавальні вміння аналізувати лексику за сферою її вживання; удосконалити вміння і навички визначат
ПРЯМЕ І ПЕРЕНОСНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА. ЛЕКСИЧНА
ПОМИЛКА (ПРАКТИЧНО)
Мета: ознайомити учнів з особливостями лексичних помилок, навчити відрізняти їх від орфографічних; поглибити знання учнів щодо прямого і переносного значення слова; формувати загальнопізнавальні вміння правильно вживати слова з
ЛЕКСИКОЛОГІЯ ЯК НАУКА. ЛЕКСИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА. ОДНОЗНАЧНІ Й БАГАТОЗНАЧНІ СЛОВА. УЖИВАННЯ БАГАТОЗНАЧНИХ СЛІВ У ПРЯМОМУ Й ПЕРЕНОСНОМУ ЗНАЧЕННІ
Мета: відновити в пам'яті п'ятикласників відомості з лексикології: поняття про однозначні й багатозначні слова, уживання багатозначних слів у прямому й п
СЛОВНИК ІНШОМОВНИХ СЛІВ. РОБОТА 3 НИМ
Мета: ознайомити п'ятикласників з особливостями будови словника іншомовних слів, принципами роботи з ним; формувати загальнопізнавальні вміння користуватися словником іншомовних слів, знаходити правильний варіант написання слова та його тлумачення; за допом
НАПИСАННЯ СЛІВ ІНШОМОВНОГО ПОХОДЖЕННЯ: И, У СЛОВАХ ІНШОМОВНОГО ПОХОДЖЕННЯ; ПРАВОПИС М'ЯКОГО ЗНАКА Й АПОСТРОФА; ПОДВОЄННЯ БУКВ
Мета: ознайомити учнів з основними правилами правопису слів іншомовного походження: написанням и, і, м'якого знака, апострофа, подвоєних букв; формувати загальнопізнавал
ПОДВОЄННЯ БУКВ НА ПОЗНАЧЕННЯ ПОДОВЖЕНИХ М'ЯКИХ ПРИГОЛОСНИХ ТА ЗБІГУ ОДНАКОВИХ ПРИГОЛОСНИХ ЗВУКІВ
Мета: поглибити й систематизувати знання п'ятикласників щодо
подвоєння букв на позначення подовжених м'яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків; формувати загальнопізнавальні вмін