План конспект 6 клас Тема: Краса і багатство української мови.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 16-03-2013, 10:24

Тема: Краса і багатство української мови.

Мета: поглибити знання про багатство та красу української мови, звернути увагу на багатство її лексичного складу та граматичну досконалість, її милозвучність та мелодійність; формувати спостережливість, розвивати логічне мислення, пам’ять, емоційну сферу, вдосконалювати культуру усного й писемного мовлення; виховувати повагу та любов до рідної мови.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник.

 

Хід уроку

 

  І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

 

ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

 

*Робота біля дошки. Записати речення. Пояснити написання виділених слів та вживання розділових знаків.

 

      На вустах розцвітає слово любисткові і барвінково (П.Осадчук.) Навкіл чудовийсолов’їний спів мені звучав, як українська мова (Яр Славутич.) Бринить, співає наша мова, чарує, тішить і п’янить(Олександр Олесь.) Ми лагідні, в нас доброта незмінна і мова невмируща і нетлінна(В.Чуйко.) Мова барвиста, мова багата,
рідна і тепла, якбатьківська хата.(В.Гринько.)

 

 

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу.

 

*Робота з підручником. Виконання вправи 1. (Виразно прочитати текст. Дати відповіді на питання: у чому виявляється багатство української мови? Яким чином досягається милозвучність української мови?)

 

  ІV. Виконання вправ  на закріплення  вивченого.

 

*Прочитати речення, заздалегідь записані на дошці (або спроектовані на мультимедійну дошку). Яке з них увиразнює багатство української мови? Яке підкреслює її милозвучність?

 

  …Разки, вінки словосполучень, прислівїв, висловів і фраз – і знаєш їх, вживав не раз, але береш, як вічний учень… (Д.Білоус.) В мені звучиш ти, мово пісенна, лунаєш шумом рідного гаю! Здаєшся звуком сопілки в полі,  шептанням збіжжя на рідних нивах, шелестом верб, калини, тополі… (І.Кращук.)

 

*Робота біля дошки.

Записати речення. Пояснити, у прямому чи в переносному значенні вжито виділені слова. Розкрити їхнє лексичне  значення. Відповісти на питання: яким чином досягається милозвучність української мови? У чому виявляється її багатство?

 

     Мово славна й голосиста із глибокого джерела! (В.Юхимович.) …Мов течія швидкого чистоводу, народна мова сяє та бринить. (В.Бичко.) Нехай же слово, слово золоте печалиться, сміється  і цвіте! (Р.Лубківський.)

 

* Робота з підручником. Виконання вправи 3 ( завдання І, ІІ).

 

* Попереджувальний диктант.

 

      Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів… Такими епітетами супроводиться визнання української мови. (О.Гончар.) У мові – чари барвінкові, печаль і радість в ріднім слові. (Д.Білоус.)

 

V. Підбиття підсумків уроку.

 

VІ. Домашнє завдання.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали