План конспект 6 клас Тема. Словосполучення і речення.
Додав: ALLAMAZYRUK
Коментарів: 0
Додано: 24-09-2013, 01:05
Словосполучення і речення
 6 клас
Тема. Словосполучення і речення.
Мета:повторити вивчене про словосполучення, його будову, змістовий і граматичний зв'язок між словами у словосполученні;про речення , його будову, види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням, за кількістю граматичних основ; удосконалювати пунктуаційні вміння й навички; розвивати увагу, пам'ять, культуру писемного й усного мовлення.
Тип уроку: урок повторення вивченого
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, бджілки та картинки із зображенням бджоли
Хід уроку.
І.Організаційний момент
ІІ.Емоційне налаштування.
Сьогоднішній урок я розпочну із загадки.
Вона ніколи не відпочиває, якщо ти думаєш, що вона спить, помиляєшся; вона тихо обдумує, як влаштувати соти у вулику(своє помешкання), а влаштувавши, працює день і ніч, щоб наповнити їх благословенним соком різних рослин. Вона знає, що працює не тільки для себе самої, а й на користь всьому роду людському; вона несе світло у світ, роблячи віск. Хто це все робить?
(відповіді учнів)
Так, ви вірно здогадались, це бджілка. Невтомна трудівниця, яка постачає людей солодким наїдком, а церкву –воском, що горить на вівтарях. Тому і ми сьогодні будемо працювати, як невтомні бджілки, збираючи нектар і складаючи його у вулик знань.
А тему нашого уроку принесли веселі бджілки , адже вони вже добре попрацювали у 5 класі над цією темою, а сьогодні лише пригадаємо 
ІІІ.Оголошення теми, мети уроку
Учитель показує бджілку і запитує учнів, що це таке?
(бджола,)
Яка?( велика, маленька, жовтенька)
Яка відповідь повніше розкриває зміст предмета?
Друга
Чому?
Тому що перша називає предмет, а друга ще й вказує на ознаку предмета.
Тому бджола- це слово, а маленька бджола- це..
Словосполучення
ІУ. Актуалізація набутих знань і вмінь
1.
Повторити вивчене у 5 класі нам допоможе ось ця весела бджілка , яка у своєму кухлику приготувала для вас солодкі запитання.
1. Що називається словосполученням?
2. Як пов’язуються слова у словосполученні?
3. Як визначити в словосполученні головне і залежне слова?
4. Які сполучення слів не називаються словосполученнями?
5. Які бувають словосполучення за будовою?
6. Зробити розбір словосполучення -Божа пташина
2. Розгляд схеми словосполучення
У. Виконання вправ на повторення.
Бджола у простої людини оточена не лише любов’ю, а й глибокою повагою як священне, миле Богу створіння. У Західній Європі бджолу повсюдно називають «Божою пташиною». Українці ставилися до бджоли як до священної істоти, за народним висловом, « Божої пташки», «Божожї мухи», і мали її за невтомну трудівницю, що підтримує зв'язок із Богом. Цей зв'язок простежуємо у широко розповсюдженому переказі, за яким бджола просила Бога дозволу збирати поживу з цвіту. Бог дав їй усі квіти, щоб вона дбала для себе і для людей.
Ось і вам квіти, з яких ви маєте зібрати нектар 
На одній з пелюсточок є лише одне слово, а вам треба утворити словосполучення підібравши правильну пелюстку за кольором
Бджола,мед, квітка, нектар,вулик, соти
Маленька, гречаний, висока, запашний, повні
цілющий
Українці особливо поважали бджолу за її працелюбство, за що її часто порівнювали з людиною. Життя бджіл, їх старанність у праці і плодючість – позитивний приклад для наслідування. 
Тому і ми попрацюємо ще плідно. Так як бджола створює свої соти , у світі немає аналогів, навіть архітектори не збагнуть ,як бджоли створюють свої соти. Тому і ми з вами займемось каліграфічним списуванням даного тексту. Але не просто списування, а потрібно у тексті підкреслити ті сполучення слів , які не можуть бути словосполученнями.
Українці шанували бдж..л насамп..ред за воскові свічки.Вони гор..ли в ц..рквах перед іконами. За народними п..реконан..ями, без бджіл не могла б відбуватися літургія, бо комахи працю..ть на хвалу (Б,б) огу, доставляючи віск до церков.
УІ. Рефлексія
Зібраний нектар бджілки несуть у свої вулики , заповнюючи таким чином соти
Ми з вами також принесемо свої знання до нашого вулика .І в цьому нам допоможе знову ж таки бджілка 
1. Що називається словосполученням?
2. Як пов’язуються слова у словосполученні?
3. Як визначити в словосполученні головне і залежне слова?
4. Які сполучення слів не називаються словосполученнями?
5. Які бувають словосполучення за будовою?
6. Зробити розбір словосполучення –вулик знань
УІІ.Підсумок уроку
Оцінювання
УІІІ. Домашнє завдання
Створити добірку прислів’їв, приказок, загадок, пісеньок у рубриці 
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали