План конспект 7 клас Урок №7 Тема: Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Додав: Тамара
Коментарів: 0
Додано: 29-09-2013, 21:45
Дата: 7 клас
Урок №7
Тема: Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Мета:
• навчальна: поглибити знання учнів про дієслово як частину мови; сформувати вміння школярів відрізняти дієслово від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
• розвивальна: уміти знаходити в тексті дієслова; розвивати пам'ять, логічне мислення;
• виховна: виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до історичного минулого нашого народу.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)
Обладнання:дидактичний матеріал, схема, ребус
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку
Учитель: Розпочинаємо нашу роботу. Перед вами ребус, у якому зашифрована тема нашого сьогоднішнього уроку. Хто знає відповідь – піднімає руку і говорить правильну відповідь.
Розгадування ребуса

Учень: Дієслово
Учитель: Так, вірно. Відкривайте свої робочі зошити та записуйте:
Вісімнадцяте вересня
Класна робота
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
III. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда
? На які запитання відповідає дієслово?(Дієслово відповідає на запитання що робити? що зробити? що роблять? що зроблять? тощо)
? Що означає (називає) ця частина мови? (Дієслово називає дію або стан предмета)
? Що вам відомо про граматичні категорії дієслів? (Дієслова мають такі граматичні категорії: час, число, особу, рід, вид, спосіб)
Проблемні запитання і завдання
Учитель:З-поміж названих слів виписати дієслова. Як ви це робите?
Пройдено, іти, йдучи, пройдений, ходив, пройшовши, ішов би, іди, піду, ходити,буду йти.
- Чи легко вам було визначити дієслово серед його форм?
IV. Сприйняття учнями навчального матеріалу
? Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу (с.52)
? Розподільний диктант
Подані слова запишіть у дві колонки: 1 – ті, що означають дію, 2 - ті, що означають стан. У виділених словах визначте орфограми.
Побажав (Д), захоплюється (С), читає (Д), замерзала (С), їжджу (Д), переконуюсь (С), розпитаєш (Д), будеш купатися (Д), боролася (Д), смієшся (С), переймаєшся (С).
V. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
? Робота з підручником. Виконання вправи 67 на сторінці 54.
Учитель: У цій вправі вам потрібно переписати речення, підкреслити у кожному граматичні основи. Якими членами речення є дієслова?
Учні виконують вправу.
? Синтаксична п’ятихвилинка
? Прочитати вислови усної народної творчості. Прокоментувати їх зміст. Визначити, яку синтаксичну роль виконують дієслова.
1) Без діла сидіти — можна одубіти. 2) Багато спати — мало жити. 3) Батько просить поорати — гості просять танцювати. 4) Лінуватися та гуляти — достатку не мати (Нар. творчість).
? Дослідження-характеристика
? Записати висловлювання. Знайти дієслова, визначити їх граматичні категорії: вид і час, рід, число, особу (якщо є) та синтаксичну роль.
З початком перебудови в суспільстві і державі змінилося відношення до церкви. Відроджуються храми і монастирі. Православний люд урочисто відзначив 1000-ліття Хрещення Русі. А Почаївська Лавра через свої уставні богослужіння і проповіді розкриває християнам красу й істинність віри Христової, виконує свою споконвічну місію — бути світильником Православ’я на західних землях України (З журналу).
? До виділених дієслів дібрати синоніми.
Матеріал для вчителя. Змінилося — перемінилося, перевернулося, переіначилося, преобразилося. Відроджуються — відновлюються, поновлюються, регенеруються, відбудовуються, оживляються. Відзначив — відсвяткував, ознаменував, справив.
? Бесіда
Учитель: Вам потрібно подумати і дати відповіді на запитання:
1. Яка частина мови називається дієсловом?
2. Які граматичні категорії властиві дієслову?
3. Яку синтаксичну роль можуть виконувати дієслова?
VI. Підсумок уроку
VII. Інструктаж до виконання домашнього завдання
Учитель: Удома вам потрібно вивчити теоретичний матеріал с.52-54 та виконати вправу 68. Перепишіть її, на місці крапок уставте там, де потрібно м'який знак.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів