План конспект з української мови 8 клас Урок №4. Тема: Повторення та узагальнення вивченого з розділів Морфологія й Орфографія
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 12-09-2017, 00:07

План конспект з української мови 8 клас Урок №4. Тема: Повторення та узагальнення вивченого з розділів Морфологія й Орфографія

Мета: повторити і узагальнити вивчене з морфології, удосконалювати вміння аналізувати самостійні частини мови, швидко і правильно знаходити їх у тексті, відмінювати, визначати їх синтаксичну роль у реченні, пам’ять та увагу, виховувати любов до рідного слова, ціннісне ставлення до себе і до свого народу, своєї країни.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.

Обладнання: підручник « Рідна мова» для 6 класу; таблиця: « Частини мови».

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда.

• Який розділ мовознавчої науки вивчає частини мови?

• Якими спільними рисами характеризуються слова однієї частини мови?

• Скільки частин мови є в українській мові?

• Які частини мови є самостійними? Назвати і навести приклади.

• У чому полягає відмінність між самостійними і службовими частинами мови?

• Які є службові частини мови? Назвати і навести приклади.

• Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових? Назвати і навести приклади.

V. Виконання вправ на повторення

1. Робота біля дошки.

Записати речення. З’ясувати, до яких частин мови належать ужиті в реченнях слова. Які частини мови є самостійними, які службовими? У чому полягає відмінність між самостійними та службовими частинами мови?

Мама знали пісень багато і виводили їх так гарно. Випадала часинка, й тато промовляв: "Заспівай нам, Ганно!" (В. Миколайчук.) Зійшлися два українці та й співають у три голоси. (Г. Гордасевич.) Коли зійдеться три українці, то це вже хор. (М. Рильський).

2. Попереджувальний диктант.

У кожному з речень підкреслити члени речення та назвати частини мови. Який розділ науки про мову вивчає члени речення? Який – частини мови?

Де мати посіє, там стелиться ласка. Де мати посадить, там сходить добро. У мами рука і легка, і прекрасна, а серце глибоке, як сивий Дніпро. (В. Крищенко.) Щедрість материнських добрих рук ми ще у житті не оцінили. (Д. Луценко.)

3. Диктант з коментуванням.

У кожному з речень назвати самостійні та службові частини мови.

Мамине обличчя у дитинство кличе, із дитинства в юність поглядом веде. Мамине обличчя сонця мені зичить. Мамине обличчя любе й молоде. (М. Дмитренко.) Так непомітно проліта одна хвилина біля мами, одна хвилина золота. (Л. Талалай.)

4. Творча робота.

Скласти невелике висловлювання (обсяг - 4-5 речень) на тему "Хвилина біля мами". У тексті творчої роботи вказати кілька самостійних та службових частин мови.

5. Орфографічний практикум (самостійна робота).

Вставте пропущені букви. Виділіть у словах орфограми.

Рождаєт..ся м..лодія осін..я і м’яко на пл..че кладе кр..ло. (Б. Олійник)Сипл..т..ся, ос..па..т..ся листя, горбляться б..рези, плаче і посміха..т..ся крізь сл..о- зи осінь. (М. Стельмах) Є щастя в кожній боро..ьбі, коли м..та бл..зька, ясна. (Я. Воронько).

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

Повторити правила з розділу Морфологія. Виконати впр. З підручника.

Скачати urok-4.rar [12,92 Kb]


Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів