План конспект з української мови 8 клас Урок № 5. Тема: Основні правила правопису. Складні випадки слововживання
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 18-09-2017, 22:27

План конспект з української мови 8 клас

Урок № 5. Тема: Основні правила правопису. Складні випадки слововживання

Мета: актуалізувати знання учнів про основні орфограми, вивчені в попередніх класах; розвивати мовне чуття; удосконалювати вміння знаходити й виправляти помилки на вивчені правила; виховувати любов до природи.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1.Перевірка письмового завдання.

2.Бесіда:

—?Що вивчає орфографія?

—?А орфоепія?

—?Назвіть спільне між цими розділами науки про мову.

—?Що таке орфограма? Наведіть приклад.

—?Які ви знаєте види орфограм? (Орфограми бувають буквені й не буквені; скорочення слів, апостроф, написання слів через дефіс, перенос слів.)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навальної діяльності

ІV.Актуалізація опорних знань

1. Робота з таблицею

Основні правила правопису

Орфограми небуквені

Орфограми буквені

Написання слів разом, окремо, через дефіс, апостроф, перенос слів, скорочення слів

уживання апострофа: верф’ю, солов’ї, кав’ярня?—

скорочення слів: б-ка (бібліотека), р-н (район), упоряд., арк.?—

по-китайськи, по-німецьки?—

ні з прислівниками: нізащо, нітрохи?—

правопис прикладок: звіробій-трава, жук-короїд, дівчина-красуня?—

складні іменники: прем’єр-міністр, кіловат-година?—

Вибір написання слова (певної букви) з ряду можливих варіантів за умови однакової вимови

правопис ненаголошених?—о,е,и: вели5кий, село5, мири5ти

спрощення в групах приголосних: радість — радісний; проїзд — проїзний; тиждень — тижні?—

правопис?—з–су префіксахз-,с-: сфотографувати, схотіти, збити

зміни приголосних при словотворенні: юнак — юнацький, Париж — паризький, німецький — Німеччина?—

 

V. Виконання вправ на повторення

1.Робота з текстом

Прочитати текст, дотримуючись орфоепічних норм. Дібрати назву тексту.

Палахкотять біля вікон животрепетним вогнем розвихрені мальви, шугають червоними язиками багаття під самісіньку стріху, того й гляди, від їхнього полум’я загориться хата...

До пишного розмаїття мальв усі давно звикли, і стали вони невід’ємною частиною родини. Щороку ранньою весною з-під землі з’являлося зелене пагіння, за кілька ночей воно виростало вище призьби, привітно заглядало у вікна. На високих стеблах в’язалися десятки бутонів, які в кінці весни зацвітали червоними, світло-рожевими й темно-пурпуровими квітами. Здавалося, то й не квіти, а якийсь чарівник розвішав на пружних високих пагіннях малинові, оранжеві, сріблясті дзвоники.

Вечорами тихими, коли спадала літня спека, мальви стояли врочисті серед золотого надвечір’я, тихо граючи чарівну пісню на своїх чутливих трубах (За І. Цюпою).

-Завдання до текту

-Класифікувати орфограми, ужиті в тексті.

-Яка орфограма вживається в тексті найчастіше? Довести свою думку.

-Пояснити лексичне значення слів, у яких ужиті орфограми: апостроф, складені слова, складні слова, подвоєння, м’який знак.

-Підібрати синоніми до слів палахкотять, тихо, привітно.

-Записати фонетичною транскрипцією слова багаття, з’явилося, призьба.

2.Словниковий диктант з додатковим завданням.

Запишіть слова, підкресліть орфограму, визначте, яка вона — буквена чи не буквена.

Близькість, людськість, конферансьє, няньчин, Харків, панщина, боротьба, доньчин, на доріженьці, НЛО, п’ятдесят, шістсот, бур’ян, провалля, Великдень, зелено-пурпурні, морквяний, верб’я, ад’ютант, торф’яний, Святослав, комп’ютер, невблаганний, листопад, багряно-сизий, синьоокий, відлуння, левада, директива, дефект, гусеня, косимо, Ріо-де-Жанейро.

3. Самостійна робота.

Запишіть слова в алфавітному порядку, вставляючи пропущені букви. Яка це орфограма? Запис перевірте за словником.

Г..рой, ч..кати, ц..буля, б..нзин, п..нал, арт..лерія, т..атр, пр..дмет, ч..мпіон, м..телик, інт..рес, ап..тит, д..таль, к..рувати, пр..зидія, в..дмідь, хр..бет, бр..гада, м..нати.

4. Вибірковий диктант.

Випишіть із прослуханих речень слова знеабоні. Поясніть написання.

А скільки зніс ти кривди і неправди, народе мій, у рабстві живучи! (І.Вирган) Тихий шум мені навіяв безліч дум про давні роки незабутні й про омріяні, майбутні, у які ростимуть і цвістимуть оці незаймані ліси. І хотілось добігти до бору, не таємно, а всім напоказ підійнятись на шпиль косогору й доторкнутись до неба хоч раз. (Із тв. П.Воронька)

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал. Виконати впр. З підручника.

 

 

Мета: актуалізувати знання учнів про основні орфограми, вивчені в попередніх класах; розвивати мовне чуття; удосконалювати вміння знаходити й виправляти помилки на вивчені правила; виховувати любов до природи.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів