План конспект Урок №25. ЗМ №5. УСНИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ ТЕМУ
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 1-12-2013, 19:26

Урок №25.

ЗМ №5. УСНИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ ТЕМУ

Мета: удосконалювати вміння будувати усне висловлювання на морально-етичну тему; розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності; виховувати моральні якості, чесноти.

Тип уроку: урок розвитку мовленнєвих умінь і навичок (урок навчального твору).

Хід уроку

І. Організаційний момент

II.Повідомлення теми та мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

1.Чим відрізняється публіцистичний стиль від інших стилів?

2.Назвіть сферу використання публіцистичних текстів.

3.Які проблеми, як правило, порушують у текстах публіцистичного стилю?

4.Поміркуйте, які особливості має текст публіцистичного стилю на морально-етичну тему.

IV. Основний зміст уроку

1.Робота зі словником.

Мораль - це система норм і принципів поведінки людей.  

Етика - норми поведінки, сукупність моральних правил.

А які моральні якості найбільше цінуються в народі? Пригадаймо (записуємо словниковий диктант в стовпчик )

2.Колективна робота

Знайти антоніми до слів

-Правдивість - брехня

-Співчуття - черствість

-Милосердя - жорстокість

-Вірність - зрада

-Любов - ненависть

-На жаль, в нашому житті зустрічаються такі аморальні явища. Але я хочу, щоб Вас у житті вони оминали.

3.Спостереження над текстом

-Мудрий народ підмітив, що дітьми вважаються люди доти, поки живі їхні батьки. І як добре, коли є кому дати мудру пораду.

 

-Послухаймо підготовлену сценку і зробімо висновок: 

Ведуча: Прибіг щодуху син додому й до тата голосно гука:

Син: А я провідав у лікарні свого товариша-дружка. То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте.

Ведуча: Замислився тато на хвилинку і так йому сказав на те:

Тато: Коли тебе в тяжку хвилину людина виручить з біди,

Про це добро аж поки віку ти, синку, пам'ятай завжди,

Коли ж людині ненароком ти зробиш сам добро колись Про це забудь, аж поки віку мовчи й нікому не хвались.

(Д.Компанієць)

Чи корисну пораду дав батько синові?

V.Робота над твором

1. Перш ніж приступити до роботи над твором, опрацюйте пам'ятку «Робота над усним твором».

Пам'ятка «Робота над усним твором»

1. Обирайте тему, що вас зацікавлює і хвилює, визначте обсяг матеріалу, який вона охоплює, щоб не відхилятися від теми.

2. Продумайте основну думку вашого твору і намагайтесь усе підпорядкувати її розкриттю, по можливості підберіть до твору влучний епіграф.

3. Складіть план і дотримуйтесь його.

4. Намагайтесь оригінально почати твір, щоб одразу зацікавити ним слухача. Звертайте увагу на те, щоб вступ був пов'язаний із темою.

5. Стежте за логічною послідовністю у викладі матеріалу в основній частині твору.

6. Тему розкривайте глибоко і всебічно, уникайте загальних фраз, наводьте конкретні факти для підтвердження своїх думок.

7. Правильно цитуйте, але не переобтяжуйте свою роботу великими цитатами.

8. Подумайте, який стиль відповідатиме темі твору, намагайтесь говорити правильною літературною мовою, грамотно, просто, своїми словами.

9. Пам'ятайте, що слухач мусить відчувати ваше ставлення до того, що ви говорите.

10. У висновках намагайтесь зробити самостійні узагальнення, пов'язані з сучасністю.

? Отже, яким стилем мовлення доцільно скористатися для розкриття обговорюваної теми? Відповідь обґрунтуйте.

Назвіть ознаки публіцистичного стилю (мету, сферу використання, основні ознаки, жанри, актуальні теми, мовні особливості) і заповніть шаблон.

Одним із жанрів публіцистичного стилю є стаття.

Стаття — науковий або публіцистичний твір невеликого розміру в збірнику, журналі, газеті.

Знайдіть у газеті статтю на морально-етичну тему. Свій вибір обґрунтуйте (методом «Прес»). З'ясуйте структурно-змістові й мовні особливості статті (групова робота).

VI.Колективне складання плану

 VII. Складання усного твору

VIII. Рефлексія

• Аналіз складених творів. Само- і взаємооцінювання.

• Яку користь отримали від уроку? («Мікрофон»)

IX. Домашнє завдання

?Записати в зошити твір, складений на уроці.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів