план конспект Урок №29. Контрольна робота (диктант). Тренувальні вправи
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 19-12-2013, 23:45
Урок №29.
Контрольна робота (диктант). Тренувальні вправи
Мета: оцінити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності дев’ятикласників, правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; перевірити якість оформлення роботи (охайність, акуратність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень).
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення з темою, метою і завданнями уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів
III. Написання контрольного диктанту
ВІНОК

У багатьох народів вінок уважається оберегом. Він є символом жіночого начала, дівування й жіночої цнотливості. Вінок - знак життя, долі, досконалості й перемоги життя над смертю.
Звичай плести вінки навесні поширений із давніх-давен у багатьох народів світу. Вінки вдягали дівчата, ними прикрашали на свята родючості худобу, їх клали на могили родичів. Вінок із безліччю квітів в уявленні давніх греків мав Зефір - бог західного вітру. Цей вінок символізував життєдайну силу вітру.
В Україні вважали, що вінок-оберіг захищає дівчину від недоброго ока, від нечистої сили. Іноді між квітами в нього вплітали часник, любисток і полин: від цього зела чимдуж утікала всяка нечисть.
Вінок - символ дівоцтва. Майже по всій Україні поширений обряд у купальську ніч ворожити з вінками на долю. Кожна дівчина плете вінок, пускає його на воду й стежить: куди він попливе, з того краю треба виглядати нареченого.
Весільний вінок - це оберіг особливий. Його плетуть дружки на дівич-вечорі, як правило, з калини й барвінку. Це останній у житті вінок для молодої, адже заміжня жінка носить на голові вже іншу ознаку свого соціального стану - очіпок, хустку або намітку.
IV. Відповіді на запитання, що виникли у школярів під час написання контрольного диктанту
V. Організований збір зошитів для контрольних робіт
VI. Виконання вправ для закріплення вивченого
Індивідуальна робота за картками.( 3 учні самостійно працюють на місцях).
1. Робота з картками
1. Гроза минула, і пахучі квіти усі в краплинках.
а) [ ], і [ ], і [ ]
б) [ ], і [ ]
в) [ ] але [ ]
2. Вітру на морі не було, проте клекотав сильний прибій.
а) [ ], та [ ]
б) [ ], проте [ ]
в) [ ], або [ ]
3. То вітерець дихне, то коник в житі засюрчить.
а) [ ], то [ ]
б) [ ], і [ ]
в) [ ], а [ ]
4. Або не сокіл я, або спалила мені неволя крила.
а) [ ], і [ ], і [ ]
б) [ ], або [ ]
в) [ ], і [ ]
5. Люди поспішали згорнути сіно, бо збиралося на дощ.
а) [ , (коли), ]
б) [ ], (бо)
в) [ ], (що)
6. Пахнуть хлібом слова, що мене їх навчила мати.
а) [ ], (що)
б) [ ], (яка)
в) [ ], (щоб)
7. І скрізь, де тропа моя в’ється, лишав я частиночки хмари.
а) [ , (де), ]
б) [ ], ( ), ( )
в) ( ), ( ), [ ]
2. Визначте типи наведених речень. Доберіть до них синонімічні з підрядним наслідковим. Запишіть їх. Поясніть уживання розділових знаків. Які нові відтінки значення з’явилися в пе¬ребудованих реченнях?
1. Краплі гучно затарабанили по склу, і полилася весела музика дощу. 2. Світла в кімнаті було дуже багато, аж усі присутні мру¬жили очі. 3. Екскурсовод розповідала так цікаво, що до екскур¬сантів приєдналися випадкові перехожі. 4. Договір не підписали, бо в партнерів було багато уточнень і запитань. 5. Випало сила- силенна снігу, перші поверхи опинилися під снігом.
VII. Домашнє завдання
Повторити правила. Підготуватися до тестової контрольної роботи
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів