План конспект ТЕМА. КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ХУДОЖНЬОГО СТИЛЮ З ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 13-06-2013, 10:31

ТЕМА. КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ   ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ХУДОЖНЬОГО СТИЛЮ З ТВОРЧИМ     ЗАВДАННЯМ

Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку,     логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам'ятовувати конкретні факти, послідовність     викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру, сприймати письмовий текст, розуміти його, докладно відтворювати зміст прочитаного тексту та виконувати творчі завдання до нього.

Тип уроку:        урок розвитку комунікативних умінь.

Обладнання: текст для переказу.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ, ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ, ПОСЛІДОВНОСТІ РОБОТИ, ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВИД ПЕРЕКАЗУ.

ІІІ. РОБОТА НАД ПЕРЕКАЗОМ. 1.     Читання тексту вчителем .

Тієї весни жодна чайка не загніздилася на луках, а всі притулилися на островах, хоч як було тісно. Люди і раділи цьому, і сумували, бо щось було не так, коли птахи покинули місця, в яких жили віками. І виявилося, що недаремно, бо бачили птахи далі, ніж люди.

Весна і осінь видалися тоді дуже посушливими: сонце палило на полях пшеницю, а на городах картоплю, і скрізь потягнуло страшенно воду, наче хто висмоктував її з землі. Бо дощів не було, а джерела, що таїлись глибоко в землі, теж кудись пропали - на луках, де колись гніздилися чайки, можна було ходити в черевиках. І поодинокі дикі качки незабаром покинули гнізда й вилетіли кудись. Лише на левадах у сажалках трималося трохи води, бо були вони в низовині і викопані глибоко: із

торф'яного споду ще просочувалася вода нагору, і чайки вивели на острівцях дітей і

кигикали радісно в небі.

Проводжали тепер у вирій чайок багато односельчан і чекали їх навесні теж мало

не  всім  селом. І  кожен,  хто мав  леваду,  намагався зробити  для  них хоч   копанку,

щоб чайка і в нього оселилась, бо поки гніздиться вона тут, доти і вода тримається в

леваді, а вода - це ж саме життя.

І  щовесни   прилітали   вони  на   радість   людям,  купалися   у   весняному   небі  над

городами та кигикали на щастя усім. І гніздилися у кожного, хто того хотів і зробив

що-небудь для цього.

А   в   перший  день   усі   чайки  збиралися   на   Захаровій  леваді,   наче   показували

людям,  звідки   вони   родом  пішли   і   хто  перший   зробив   їм  добро.   Захар   вітав  їх,

стоячи на  леваді,  і показував  руками,  що можуть  уже  летіти, куди  захочуть,  наче

відпускав їх на інші левади (За Г.Кримчуком).

2.     Аналіз змісту тексту, словникова робота.

Пояснити лексичне значення слів левади, луки, копанка, сажалка. 3.  Повторне   читання   вчителем  тексту   по   частинах  і   робота   над  планом,   запис плану.

4.  Заключне, цілісне читання тексту.

5.  Колективна робота з пам'яткою

Прочитати пам'ятку. Які особливості має докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням?

ПАМ'ЯТКА

Як готувати докладний переказ тексту із творчим завданням

1. Прочитати (або прослухати) текст.

2.    Визначити стиль, тип, жанр мовлення, тему та основну думку висловлювання.

3.  З'ясувати значення незнайомих слів.

4. Висловити власну думку про прочитаний (прослуханий) текст з погляду його змісту, форми, задуму і мовного оформлення.

5. Визначити тему творчого завдання й дібрати художні засоби, які б її розкривали.

6.    Поміркувати над змістом і послідовністю висловлювання творчого задуму.

7. Скласти самостійно складний план тексту, включаючи власне творче доповнення.

8. Написати докладний переказ тексту, підпорядковуючи висловлювання темі й основній думці, дотримуючись композиції, мовних і стильових особливостей, а також авторського задуму.

6. Підготовка чорнового варіанту переказу.

Самостійний письмовий переказ прочитаного. Додайте до переказу власні роздуми    про єдність людини і природи.

7.Редагування виконаної роботи.

8.         Переписування учнями переказу начисто.

9.         Зачитування 2-3 робіт за вибором учителя, колективне обговорення якості переказу
з погляду змісту і мовного оформлення, відповіді на запитання.

IV.       ПІДСУМОК УРОКУ.

V.        ЗАВДАННЯ ДОДОМУ.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів