Урок з позакласного читання Тема.Тонкий ніжний аромат бабусиних квітів у творі Лариси Даренської «Бабусин букет або Квіткові казки для Ганнусі».
Додав: ALLAMAZYRUK
Коментарів: 0
Додано: 17-09-2013, 00:36
Тема.Тонкий ніжний аромат бабусиних квітів у творі Лариси Даренської «Бабусин букет або Квіткові казки для Ганнусі».
Мета:ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменниці, зацікавити її творчістю; розвивати навички художнього аналізу твору, виразного читання; формувати навички аргументування власної думки; виховувати любов до квітів та повагу до старших людей
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма проведення: урок-екскурсія
Обладнання: книга Лариси Даренської «Бабусин букет або Квіткові казки для Ганнусі», метелик Маріола, скринька з ключами, фото письменниці,карта екскурсії, олівці та аркуші паперу,фото квітів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день друзі!
Ще один урок до нас прийшов за розкладом сьогодні.
Отож, давайте зробимо ще крок,
Щоб знов пірнуть у літературну цю безодню.
ІІ. Емоційне налаштування.
Вийшли зрання на гуляння
Українські діти,
Їх стрічали і вітали
Українські квіти.
Ось волошки, сонні трошки,
Синім шовком шиті,
Ясноокі, чисто вмиті,
Розбрелись по житі.
Ось рожева конюшина,
А на ній і комашина,
Що не дивлячись на ранок,
Їсть солодке на сніданок.
На горбочку мак,
В шапці ,як козак.
Він яскравий, мов вогонь!
А бундючний – Бог боронь!
Вміє задаватись так,
Як будяк!
Там росте холодна м’ята
(добре пахне , як пом’ята),
Там шовковая трава
Щось шепоче, мов жива.
А з травички – ніжні личка:
То вже Братик і Сестричка
У тих самих кольорах,
Що на наших прапорах.
Розбрелись по полю діти-
Більші, менші і малі-
Молоді яскраві квіти
Української землі.
(Ганна Черінь)
(учитель читаючи вірш, показує картинки з квітами, які зустрічаються у вірші додаток №1)
Українська земля багата на квіти, не лише на волошки, чорнобривці, конюшину, а ще й славиться трояндами, підсніжниками, настурцією, нарцисами, гіацинтами. Хоч це квіти і привезені з інших країн, але досить добре прижились і в нас.
Ой, погляньте, яка квітка! Ні, це не квітка, а метелик . Він давно просився на урок до нас. Метелик такий яскравий, різнобарвний, що нагадує квітку. Та й прилетів він до нас не з пустими руками, а ось з такою великою скринькою (учитель показує велику коробку в яскравій обгортці із п’ятьма ключиками)
та як бачити скринька закрита. Відкрити зможете лише тоді, коли відгадаєте усі загадки. (учитель загадує загадки і на відгадки показує фото квітів, додаток№1)

1. Білі кульки на стеблах красуються в полі,
Повіє легенький вітерець- стебла стають голі.(кульбаба)
2. Червоний колір, а гіркий смак, кам’яне серце, чому то так? (калина)
3. Перші квіти проростають з цибулиночок малих, красну весну зустрічають, розпізнайте ,діти їх?(підсніжник)
4. Я на інших геть не схожий,
Кучерявий та пригожий
Постелю під голе віття
Фіолетове суцвіття(ряст)
5. В мене платтячко біленьке, в мене кісоньки жовтенькі(ромашка).
Молодці! Наша скринька відкрилася. А в ній кожному букетик.(Учитель роздає кожному учневі букетик квітів , зроблених із паперу) Зачекайте, це ще не все. Тут лежить ще й книга «Бабусин букет або квіткові казки для Ганнусі» Лариси Даренської(виймає книгу і оголошує тему та мету уроку)
ІІІ. Оголошення теми , мети уроку
1. Слово вчителя.
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з цікавою письменницею, а також її казкою, будемо вчитися аналізувати твір, виразно зачитувати епізоди казки для підтвердження власної думки, а також пройдемо цікавими стежинами нашого маршруту. Завдяки випереджувальному завданні, наша екскурсія буде цікавою і захоплюючою. Отож , вирушаймо.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя
Перша наша зупинка- це знайомство з автором казки, а саме: з Ларисою Даренською.(показую фото-додаток №1). Вона не лише пише прозу, а й вірші, має дві вищих освіти: філфак університета , вокал консерваторії. В даний час викладає в школі мистецтв академічного вокалу.
Два роки назад у київському видавництві «Грані-Т» вийшла книга казок «Бабусин букет або квіткові казки для Ганнусі»(показую книгу). Її онучка навчається вже на першому курсі японської філології. Все свідоме життя пише вірші. Прозу почала писати пізніше. Є вірші і казка на польському. Ось один із віршів українською мовою про життя.
Життя –це день до дня, хвилина до хвилини,
Життя –не мрій рожеве небуття,
Життя-це сірий кокон павутинний,
Який трима тебе без вороття.
І те, що є, воно- твоє, торкнися
Своєї буденності примарливих висот.
Не сни рожево-зглянься, схаменися,
Знайди смарагду чар серед турбот!
Черновик
Я жизнь жила как будто черновик,
Надеясь переписывать странички,
Но неуёмно Времени водичка
Крутила дней жестокий Маховик.
И мне Прошедшее уж не переписать:
Редакторские Правки Невозможны,
И остаётся только осторожно
То, что ёще не измарала, проживать.
Цікаві вірші про життя, де авторка вказує , що минуле змінити неможливо, але потрібно прожити теперішнє і майбутнє так, щоб більше не зіпсувати сторінок свого життя.
Не менш цікавою є казка «Бабусин букет або квіткові казки для Ганнусі», з якою ви ознайомились вдома. Висловіть , будь ласка, свої враження від прочитаного(відповіді учнів)
Мені також сподобалась казка , навіть моя донечка її прочитала і відразу у неї виникло багато запитань. Спробуйте й ви дати відповідь на запитання вікторини від метелика Маріоли про казку.
Продовжте речення.
1. Казка –це…
2. Види казок:…
3. Народна казка-це…
4. літературна казка-це…
5. Я знаю таких казкарів:…
6. Я знаю таких сучасних казкарів:…
7. Моя улюблена казка-…
8. Мій улюблений казковий герой-…
9. Казки вчать нас….
10. Я сам склав казку про...
11. Які назви квітів зустрілись у казці Лариси Даренської?
12. Хто така Ганнуся?
13. Хто була її бабуся?
Молодці! Усі справились із завданням, тому метелик Маріола пропонує вирушити у квіткову подорож, а саме: він пропонує такий маршрут. Ось погляньте на карту.(додаток №2)
Провідником у цій екскурсії буде сам метелик Маріола. А ви допоможете їй розповідати про усі квіти, які зустрінуться по дорозі, адже вдома ви ознайомились зі змістом казки.
Вирушаємо до першої зупинки «Долини нарцисів»
V. Опрацювання змісту казки
1. Слово вчителя.
Кожному з нас здається , що бабуся-це обов’язково старенька , згорблена, з косинкою чи хусткою на сивому волоссі, заплетених у тоненьку косичку і пришпилену на маківці голови двома шпильками.
Але в нашої героїні, Ганнусі, бабуся ще могла зробити макіяж, зробити локони і піти на роботу-співати. Та вдома їй не хотілось навіть розмовляти, бо у неї велике навантаження на горло і, показавши Ганнусі велику афішу, де було написано «П’ять вечорів з Ларисою Даренською» (це творчий звіт), бабуся знову не хотіла читати онуці казку на ніч. Але звернула її увагу на квіти, які стояли у вазі, адже якщо дивитись на них перед сном, то вони присняться тобі і сон буде дуже красивим, як ці квіти.
Дивлячись на нарциси, Ганна помітила , що вони схожі на крила великого метелика. І раптом один метелик сів дівчинці на ніс. Хоч було і лоскотно та дівчинка не злякалась, а навпаки ,їй стало цікаво і вона не стала відганяти метелика. У них зав’язалася розмова, в якій Маріола запропонувала по-подорожувати квітковими галявинами. Ганнуся відразу не погодилась, адже хвилювалась, що її відсутність помітить бабуся, та метелик запевнила, що 5 хвилин-це недовго і бабуся не помітить. До Ганнусиної спини приросли гарні великі крила і вони вилетіли у кватирку. Потрапили вони на «Долину нарцисів». Хотілося б почути , що це за долина? (на дошці вивішується карта долини та фото нарциса вузьколистого додаток №2)
Доповідь учня-етнографа. Про долину нарцисів існує декілька легенд. Найпопулярніша з них розповідає про те, що саме у дзеркальних водах річки Хустець грецький бог Нарцис побачив своє відображення. Закохався, помер на цьому березі від туги.
Наступна легенда гласить, що колись у давнину в Хусті у замку жив князь, княгиня та їхня красуня-донька Руся. На околиці міста гончар Іванко. На день Русиного повноліття до замку прийшло багато шанованих візитерів та городян з дорогими гостинцями. Іванко теж бажав зробити подарунок-це була дивна ваза, на якій, наче живі, були квіти граціозного білого нарциса. У цю мить Іванко та Руся закохалися одне в одного. Після того вони стали крадькома зустрічатися у мальовничій долині. Та одного разу князь довідався і так ошаленів, що схопив Іванкову вазу і жбурнув з княжої гори. Ваза розбилася об скелину та розсипалась по долині дрібним дощем. Коли зійшло сонце, то всі побачили, що долину вкрито біло-зеленим нарцисовим килимом.
Повідомлення учня-екскурсовода. Долина нарцисів знаходиться за адресою6 Закарпатська область, Хустський район, м. Хуст, урочище Кіреші (4км. від міста). Вартість екскурсії: дорослі ,діти-5грн.Цвітінням нарцисів треба милуватись у середині квітня(цвітіння триває близько 2-хтижнів). Це унікальний ботанічний об’єкт, один з небагатьох в Україні і найбільший масив нарцису вузьколистого в Європі. Площа долини 256га. Зривання та пошкодження квіток карається штрафом (12 грн. за кожен нарцис)
Учитель.- А що дізналася Ганнуся про цю долину? (відповіді учнів)
-Які цікаві назви ви зустріли у казці, у долині нарцисів?(темно-зелений фрак, добродій Амор, дивні імена-Спліт, Карлтон,Модеста, Гольден Гарвест, Датч Мастер, Куін оф Нарцис)
-Які деталі вказують на особливості жанру казки?(відповіді учнів)

Вирушаємо далі- до королівства трьох троянд. Про ці квіти існує багато легенд. Грецька легенда пояснює красу троянди тим, що вона була створена богами. Грецька богиня Клорис випадково наткнулася на мертву німфуі перетворила її в квітку. Афродита додала красу, яскравість, радість і чарівність. Діоніс наповнив її ароматним нектаром, а західний вітер зефір роздув храми, щоб Аполлон міг зростити троянду під сонячним світлом. Потім квітку назвали «Королевою квітів» і віддали богу любові Еросу.
Учень-етнограф. А ось римляни мають свої власні ідеї щодо походження троянди. Відповідно до їх легенди, на світі жила красива дівчина по імені Роданта. У неї було безліч шанувальників, але їй вони не подобалися. Ці молоді люди були настільки повні любові і бажання, що один раз це дійшло до того ,що вони зламали двері її будинку і ввірвалися всередину. Ця історія дуже розгнівала богиню Діану, що перетворила дівчину в квітку, а її шанувальників – у колючі шипи, щоб дати їм урок.
Учитель. На столі після наступного концерту стояв букет із трьох троянд- червоної, жовтої та рожевої. Ганнуся згадала пісню, в якій говорилося про те, що червона троянда-кохання , жовта троянда-розлука. Ганнуся задумалася, чи означає щось рожева троянда.
Діти, до вашої уваги, букет із троянд різного кольору. Виберіть ту, яка найбільше вам подобається.(діти вибирають квіти, а потім учитель говорить про колір квітів)
Відомий психолог Джордж Люшер вивчив психологічне значення кольорів рослин для людини. На його думку:
-червоний- символізує активність, творчість, прагнення проявити своє я. він найактивніший і виснажливий для очей, збуджує нервову систему, додає відчуття тепла та прискорює пульсацію крові, підвищує настрій та працездатність. Навряд чи який- небудь інший колір заряджає енергією так, як цей колір любові та вогню. Рослини з червоними квітами корисні людям нерішучим, надто мрійливим.
-жовтий- збуджує радість, створює відчуття тепла, мякості. Він вважається проявом розумного початку, оптимізму, конструктивності, а також бадьорості, життєрадісності і веселощів. Він орієнтує на майбутнє , дає відпочинок і сприяє позитивним емоціям.
-помаранчевий- дає відчуття теплоти, життєрадісності, бадьорості. Також він символізує розвиток , спрямованість на успіх,підвищує настрій та працездатність.
-блакитний- дає відчуття простору та віддаленості, прохолоди, спокою. Це трохи сумний, але мудрий колір терпіння та терпимості. Квіти блакитного кольору допомагають умільцям і тим, хто вчиться грати на музичних інструментах, малювати або співати.
-фіолетовий- асоціюється з розкішшю, святковістю, величчю, пишнотою. Це колір художників і духовенства, символізує таємниче, ірраціональне, він навіває мрії, фантазії.
-синій- надає серйозності, виражає спокій, відкритість. Несе енергію ніжності і сентиментальності. Він знижує напруження очей, позитивно впливає на серцевий ритм.
-коричневий- символ тривоги, заздрості, незадоволеності, а також відчуття тепла, стійкості, спокою.
-рожевий- розганяє меланхолію.
І нашу Ганнусю розбудила суперечка трьох троянд. Будь ласка, розкажіть, що це була за суперечка? (переказ учнями частини під назвою «Три троянди»
Діти, а який висновок ви зробили для себе із суперечки троянд?

Учитель. На ранок бабуся наводила порядок на столі і була незадоволена, бо червона троянда повністю зав’яла, у рожевої залишилася лише жовта серединка, одна жовта троянда була свіжа і не в’яла , бо стояла сама у вазі, але також були ознаки нічної суперечки-краї пелюсток порожевіли і закінчувались тоненькою червоною смужечкою.
А зараз ми побуваємо на балу у родини дзвоників.
Я той сніг колю «голками»-зелененькими листками, білу квітку вивільняю- в ноги березню схиляю. Про яку квітку ця загадка.(відповідь учнів)
Вірно. Підсніжник-це галантус по латині,
У грецькій мові молоко-це гала-
А антос-квітка. Існує так і нині..
Цікаво звідкіля ця квітка завітала?
Учень-етнограф. Одна з легенд розповідає , що коли Бог вигнав Адама і Єву , йшов сніг і Єва дуже змерзла. На втіху їй кілька сніжинок перетворилися на ніжно-білі квітки підсніжника. Змерзлій Єві вони ніби дали надію, що незабаром буде потепління. З того часу підсніжники вважаються вісниками тепла.
Учень. А інша легенда розповідає, що плакала снігуронька, проводжала зиму. Йшла сумна, за нею стали всі тужити. Там, де йшла і плакала, торкаючи лози, виросли підсніжники-снігуроньки сльози.
Учитель. Під назвою підсніжники об’єднують декілька рослин первоцвітів. В перекладі з давньогрецької , підсніжник означає молочно- квітковий, тому що має білі квіти , які здавна символізують ніжність, чистоту, стійкість, вірність. Інколи підсніжники вважали емблемою надії.
А зараз нам перекажуть учні про бал у родині дзвіночків.(відповіді учнів)
-З якими квітами ви там зустрілись?(конвалія, фрезії,гіацинти, фуксії, дзвіночки лісові та садові)
-Передайте усним малюванням, які кольори переважали на балу?
-А зараз я вам даю аркуш паперу , на якому ви маєте намалювати ті квіти, які уявили. Вам у цьому допоможе, виставка фотографій цих квітів.( на дошці вивішуються картинки із зображенням даних квітів, а коли діти виконають завдання , їхні малюнки кріпляться поряд з фотографіями)
Учитель. Коли Ганнуся не побачила у бабусі букета наступного дня, вона її запитала на всяк випадок, який букет їй сьогодні подарували. У відповідь бабуся дістала якусь коробочку, сказавши, що це дуже дорогий букет. Ганнуся здивувалася, що бабуся якусь коробочку називає букетом та ще й дорогим. Коробочка була прозорою, а всередині в маленькому флакончику, перев’язаного бантиком був всього-на-всього одна квіточка. Її ніжки взагалі не було видно, чимось вона була схожа на нарцис, але рожевого кольору. Пелюстки були товсті і смугасті. Це була орхідея-екзотична тропічна квітка.
І Ганнуся знову потрапила у світ гарного сну, де Орхідея Петрівна та Маріола Іванівна відвідували дитячий садок. Пригадайте свій дитячий садок, адже до вас також приходили незнайомі тьоті і проводили перевірку. Давайте заглянемо в коробочку з орхідеєю(переказ учнем)
Частина «Візит Орхідеї» ще раз доводить, що цей твір казка. Вкажіть, які тут є фантастичні образи та реальні?
Ми з вами малювали дзвіночки, також вміє малювати Ганнуся, але , мабуть , вас більше здивувало, що малювати вміє бабуся. Підніміть руки, чия бабуся вміє малювати. Як бачимо , небагато бабусь вміють малювати. А Ганнусина бабуся малювала букет настурцій, які стояли на столі і приємно пахли на всю кімнату. А ви знаєте таку квітку, як настурція.
Учень-Настурція або капуцин-одна із популярних рослин, яким надають переваги квітникарі різних країн. Важко знайти сад, де не росла б ця красива квітка. Настурція – це трав’яниста гарно квітуча рослина листям щитовидної форми, покриті восковим нальотом. Квіти одиночні, досить великі з жовтою або помаранчевою чашечкою
Учитель. А давайте заглянемо у королівство закоханої настурції. (переказ частини учнем)
Мабуть , наша екскурсія підійшла до кінця. Завдяки букетам бабусі , ми дізнались багато цікавого про квіти , про те, які сни можуть снитися, коли дивитися на гарні квіти… та всього і не переказати. А ви проведіть експеримент, уважно роздивіться свої квіти на підвіконні, в садочках або під тином сусіда, на лісовій полянці… Адже всі вони вміють розмовляти, треба бути дуже уважними , щоб почути їхній тихий голос.
І всі свої враження опишіть у творі-мініатюрі «А ти мені розкажеш казку?»
VІ. Підсумок уроку.
1.Метод «Мікрофон»
Продовжіть речення
1. На уроці мені найбільше сподобалось…
2. Я дізналася більше про такі квіти:…
3. А Лариса Даренська –це…
4. Я люблю квіти, які …
2. Оцінювання.
VІІ. Домашнє завдання: написати твір-мініатюру «А ти мені розкажеш казку?»


Література:
1. Даренська Лариса «Бабусин букет або Квіткові казки для Ганнусі».- К.: Грані-Т, 2008
2. Брунгильда Бросс-Буркхард «Все о комнатных растениях. Полное руководство»-издательство клуб семейного досуга-Харьков-Белгород, 2012
3. Інтернет-сайти:
zakarpattyachko.com.ua
uk.wikipedia.org/wiki
my-flower.com.ua
loveeasy.com.ua
www.kolyba.org.ua












Урок підготувала учитель української мови та літератури Красненьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Іллінецького району Вінницької області
Мазурик Алла Іванівна
с.Борисівка
вул..Гагаріна 45
Іллінецький р-н
Вінницька обл

додаток до уроку у вигляді книжечки

«Долина нарциciв» - заповідник, який розташовується в урочищі Кіреші в 4 км від міста Хуст, що в знаходиться центрі Закарпатської області. З 1992 р. у складі Карпатського біосферного заповідника входить до міжнародної мережі біосферних резерватів ЮНЕСКО

Історія заповідника
Поява долини нарцисів пов'язана з льодовиковим періодом на Землі. Деякі вчені вважають, що в той період сталися геологічні катаклізми, в результаті яких з гір сповз величезний шматок землі засіяний цими унікальними рослинами. Після сходу льоду з гір стікало багато води, що сприяло акліматизації, цвітінню і розповсюдженню нарциса вузьколистого. З часом в низовині від сучасного Мукачева до Хуста, де росли нарциси, з'явилися дубові ліси.Але поступово, відколи на землях стали займатися сільськогосподарською діяльністю, площа долини нарцисів значно зменшилася.


За часів Австро-Угорщині урочище Кіреші належало до лісництва і пильно охоронялося. Було тут багато лікарських рослин, якими місцеві медики лікували хворих. Коли територія відійшла до Чехословаччини, частину цих земель продали жителям Хусту. Але тодішні місцеві мешканці ставилися до природи з великим розумінням. Випасати худобу на заповідних землях їм дозволялося до Юрія, а господарювати знову можна було тільки з 14 жовтня.





































Назва "Долина нарцисів” закріпилась за болотистою місциною в околицях Хуста, наприкінці 70-х років ХХ століття, з легкої руки знаного ужгородського ботаніка, професора Василя Комендаря, завдяки якому одне із семи нинішніх чудес природи було збережене до наших часів. Справа в тому, що у часи радянської окупації, довколишні землі належали колгоспу села з цікавою мадярською назвою Кіреші. Місцеві комуністичні діячі вирішили розширити орні землі колгоспу за рахунок осушення і використання заплав річки Хустець, де й знаходиться славнозвісна долина. Коли розпочались меліоративні роботи, звістка про це дійшла до Ужгорода, й негаючи ні хвилини, професор Василь Комендар виїхав на місце подій, де практично собою й зупиняв трактори, що почали переорювати безцінну долину. Мародерсько-загарбницьку навалу було зупинено, однак, він поплатився за перечення тоталітарній владі своїм партійним квитком, що у ті далекі і смутні часи було рівноцінним втратою прав, роботи, кар’єри і всього чим людина жила… Це, звичайно, хоча, й надламало, але аж ніяк не зупинило професора Василя Комендаря і він таки домігся заповідного статусу для "Долини нарцисів”, яка восени 1979 року була передана Карпатському Заповіднику (тепер Карпатський Біосферний Заповідник).



















Флора
Рослинність масиву «Долина нарцисів» на 90% представлена різнотравними та злаково-різнотравними угрупованнями серед яких переважають червона костриця (Festuca rubra), пучковий щучник (Deschampsia caespitosa), лучний лисохвіст (Alopecurus pratensis), м'який бромус (Bromus mollis). В місцях з підвищеною зволоженістю поширені види осок (Carex acutiformis, C. acuta, C. vulpina) та ситник розлогий (Juncus effusus).
В цілому в «Долині нарцисів» представлено 498 видів різних рослин, зокрема 15 видів квітів, які занесені в Червону Книгу, 16 видів орхідей. Серед рiдкicних рослин заповіднику: деревій верболистий (Achillea salicifolia), пальчатокорінник Фукса (Dactylorhiza fuchsii), пальчатокорінник травневий (Dactylorhiza majalis), еритроній собачий зуб (Erythrronium dens-canis), тирлич звичайний (Gentiana pneumonanthe), билинець найзапашніший (Gymnadenia odoratissima), півник сибірський (Iris sibirica), зозулинець шоломоносний (Orchis militaris), зозулинець рідкоквітковий (Orchis laxiflora), перстач білий (Potentilla alba) та iн.

Місцеві легенди
Легенда розповідає, що саме у дзеркальних водах річки Хустець грецький бог Нарцис побачив своє відображення. Закохався, помер на березі від туги.
За іншою легендою, колись у сиву прадавнину у Хусті в замку жили князь, княгиня та їхня красуня-донька Руся. На околиці міста проводив життя гончар Іванко. На день Русиного повноліття до замку прийшло багато сановитих візитерів та городян з дорогими гостинцями. Іванкові кортіло теж зробити подарунок — це була дивна ваза, на якій, наче живі, мерехтіли квіти граціозного білого нарциса. У цю мить Іванко та Руся закохались одне в одного. Після того вони стали крадькома зустрічатися у мальовничій долині. Та одного разу князь довідався і так ошаленів, що схопив Іванкову вазу і жбурнув з княжої гори. Ваза розбилася об скелину та розсипалась по долині дрібним дощем. Коли зійшло сонце, то всі побачили, що придолинок вкритий біло-зеленим нарцисовим килимом.
Популярнна народна легенда, за якою поява унікальної Долини нарцисів пов’язана з історією Нанківської чудотворної ікони Пресвятої Богородиці. За цією легендою у серпні 1690 року у селі Нанково на місцевості, що має назву "Полянки" з’явився образ Діви Марії. Місцева громада звернулася до господаря поля, на якому відбулося явлення, з пропозицією побудувати на цьому місці храм або каплицю, як цього вимагала християнська традиція. Землевласник відмовив громаді, ікону поставили на підводу, запряжену волами і спробували вивести. Але воли не рушили з місця,


















оскільки ікона не хотіла покидати вибраного місця. Господарю прийшлося підгоняли волів батогами, і мимохіть він влучив батогом у ікону. Від удару на ліку Богородиці з’явився шрам, а з очей потекли сльози. За святотатство рід землевласника був покараний, а ікону все ж вивезли по долині увздовж р. Хустець. За преданням уздовж шляху, яким вивозили ікону, зростали нарциси.
Кажуть також, що коли врорги захопили Хустський замок, мешканці міста принесли їм удар подушки, набиті нарцисами, буцімто як знак покори і пошани до переможців. Вражі вояки не знали, що нарциси — отруйні квіти, а отже заснувши на "нарцисовій" подушці, людина може і не прокинутися
Туристична привабливість
На сьогоднішній день, тисячі туристів мають змогу відвідати «Долину нарцисів» з першої по другу декаду травня, коли триває масове квітування. Українські туристичні аґенції усіх ґатунків та штибів навперебій пропонують туристам возз’єднатися із природою і насолодитись відвідинами цього природного чуда. Але слід пам’ятати, що приїжджаючи у "Долину нарцисів”, Ви у першу чергу приїжджаєте у заповідник, де необхідно дотримуватись правил охорони природи. Не зривайте квітів, не витоптуйте їх і не намагайтесь сфотографуватись посеред їх поля. Адже нині зірвавши






































одну квіточку, Ви можете поставити під загрозу це неймовірне диво природи, і не тому, що Ви вчинили злочин (до слова, який карається законом і немалим штрафом), а тому, що бажаючих зірвати квіточку більше, ніж самих квітів… Збережімо одне із семи природних чудес України для наших дітей та онуків.










Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів