План конспект Тема: Узагальню вальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальню вальних словах у реченнях з однорідними членами.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-02-2013, 12:23
Тема: Узагальню вальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальню вальних словах у реченнях з однорідними членами.

Мета: навчальна: Навчити розрізняти узагальню вальні слова при однорідних членах речення; моделювати схеми речень з узагальню вальним словом при однорідних членах.

розвиваюча: Розвивати творчі вміння поширювати речення узагальню вальними словами (за наявності однорідних членів і навпаки).

виховна: Виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Аналіз-зіставлення.

Порівняйте два речення з однорідними членами. Чим вони відрізняються?

Подумати і сказати, чому в другому реченні перед однорідними членами
ставиться двокрапка.

а) У народній медицині відвар коріння джинжури вживають при хворобах легенів, малярії, хронічних бронхітах.

б) У народній медицині відвар коріння джинжури вживають при різних недугах: хворобах легенів, малярії.

ІV. Повідомлення теми уроку.
V. Основний зміст роботи.
1. Пояснення нового матеріалу. (за допомогою схеми на дошці)

2. Творче завдання (усно)
- Використовуючи малюнки, доберіть слово до поданих узагальню вальних
назв: овочі, казкові персонажі.

- Записати ці речення, підкреслити головні та другорядні члени речення.
- Скласти схеми. (на дошці – динамічні схеми)

3. Доповнити речення однорідними членами, вставляючи потрібні розділові
знаки: двокрапку і коми.

1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів...

3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок...

1.На листі, на квітах, на гілках. 2.Ромашки, волошки, дзвіночки. 3.Дроздів, галок, зябликів.

4. Творчий диктант. З поданими узагальнювальними словами та однорідними членами речення складіть і запишіть речення.

Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики.

Лісові мешканці: ведмідь, лосі, білки, лисиці.

Птахи: орел, ластівка, синиця.

Плодові дерева: груші. Сливи, персики.


5. Робота з підручником.

- Виконати тренувальні вправи _______________________.
VI. Підсумок уроку.
VII. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів.
VIII. Домашнє завдання.
Вивчити ________________, вправа ___________.






Завдання 1
1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок...
Завдання 2
Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики.
Завдання 1
1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок...
Завдання 2
Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики.
Завдання 1
1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок...
Завдання 2
Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики.
Завдання 1
1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок...
Завдання 2
Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики.
Завдання 1
1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок...
Завдання 2
Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали