План конспект АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ «НА ГОРОДІ ПІД ЛІСОСМУГОЮ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 28-01-2013, 11:00
АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ «НА ГОРОДІ ПІД ЛІСОСМУГОЮ»
Мета: розвивати творчу рефлексію учнів, уміння самостійно мислити; удосконалювати практичні вміння самостійно виправляти орфографічні й пунктуаційні помилки, обґрунтовувати написання слів на вивчені орфографічні правила і розстановку розділових знаків відповідно до опрацьованих правил пунктуації; виховувати культуру усного й писемного мовлення п'ятикласників.
Тип уроку: урок аналізу контрольної роботи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності п'ятикласників.
Повідомлення теми, мети і завдань уроку
III. Вступне слово вчителя
1. Загальна характеристика результатів контрольного диктанту й читання мовчки.
2. Оголошення навчальних балів за контрольний диктант, читання мовчки та коментар учнівських робіт.
IV. Бесіда про характер помилок і недоліків.
Колективна робота над типовими помилками
Робота над удосконаленням орфографічної грамотності учнів
1. Робота за варіантами. Знайти слова з ненаголошеними голосними, що перевірюються наголосом (варіант 1); словникові слова, написання яких потрібно перевіряти за словником (варіант 2).
Варіант 1 Варіант 2
Дерева (дерево), зеленими (зелень), Город, дерево, калина, червонющі вершки (верх)
2. Пояснити правопис дієслів, що закінчуються на -ться. Виписати словосполучення, до складу яких входять ці дієслова.
Упирається у лісосмугу, тягнуться до неба, не хочеться СТОЯТИ, не здригнеться в неї.
3. ПОЯСНИТИ орфограму у словах упирається, вискочила, вітер, носить. Назвати характер чергування. Дібрати форму слова або спільно кореневе слово.
Упирається — упертися ([и] — [є]); вискочила — скакати ([о] — [а]; [к] — [ч]); вітер — вітру ([є] — [0]); носить — н/с ([о] — [і]).
4. Скласти словниковий диктант зі слів з префіксами. З'ясувати частини мови виписаних слів. Виділити префікси, пояснити їх правопис.
Упирається, підступає, стати, розкидають, вискочила, побачить, вийду, розхитує, затишок, здригнеться, виставила. ? До виділених слів дібрати слова-антоніми, замінивши префікси.
5. Виписати слова, що відповідають на питання як? де? коли? Назвати частину мови. Запам'ятати правопис. Навшпиньки, вшир, навсібіч, там, восени, надвір. ? З'ясувати значення слова навшпиньки.
Відпрацювання основних правил пунктуації
1. Вибірково-розподільна робота.
а) Знайти речення з однорідними членами, пояснити в них наявність коми. Пояснити, чому в реченні Характер у неї такий спокійний і врочистий між однорідними членами кома відсутня.
б) Виписати складні речення, пояснити в них розділові знаки. Виділити граматичні основи.
2. Пояснити розділові знаки в реченні з прямою мовою. Перебудувати його так, щоб воно відповідало схемі: А: «П?» Потім записати речення з прямою мовою у формі репліки діалогу. Пояснити розділові знаки.
«П»,— а. А: «П». Репліка діалогу
«У кожного дерева свій Каже батько: «У кожного - У кожного дерева свій характер»,— каже батько, дерева свій характер». характер,— каже батько.
V. Індивідуальна робота п'ятикласників над власними
помилками, допущеними в тексті диктанту
1. Виписати слова, в яких допущено орфографічні помилки. Запам'ятати їх правопис.
2. Записати речення, в яких допущено пунктуаційні помилки. Пояснити вживання розділових знаків.
VI. Підбиття підсумків роботи
VII. Домашнє завдання
Записати по пам'яті вірш Тараса Шевченка «Садок вишневий коло хати». Звірити написане з оригіналом, винести на поля умовні позначення орфографічних і пунктуаційних помилок. Пояснити правопис слів, написаних вами неправильно.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів