План конспект 9 клас Тематичне тестування (тема: Складносурядне й складнопідрядне речення). Складання діалогів.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 13-03-2013, 12:21

Тематичне тестування

(тема:Складносурядне й складнопідрядне речення).

Складання діалогів.

Мета: з’ясувати рівень засвоєння знань, сформованості вмінь та навичок щодо теми "Складносурядне й складнопідрядне речення”; з’ясувати рівень сформованості комунікативних умінь, зокрема вміння складати діалоги; удосконалювати вміння застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, навички самостійної роботи, вміння дотримувати етичних правил спілкування, орфоепічні  навички; збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів.

Тип уроку:  урок перевірки й обліку здобутих  мовних і мовленнєвих знань, умінь, навичок.

Обладнання: тестові завдання.

 

Хід уроку

 

 

І. Повідомлення мети і завдань уроку.

 

ІІ. Повідомлення мети перевірки й способів її проведення. Інструктаж щодо  проведення тестування.

 

ІІІ. Проведення тестування.

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (зразки)

 

1. Складносурядне речення - це

а) складне речення, в якому  прості речення обєднані за змістом та інтонацією без допомоги сполучників та сполучних слів;

б) складне сполучникове речення, яке складається з двох або кількох  простих речень, що є рівноправними;

в) складне сполучникове речення, яке складається з двох або кількох речень, одне з яких є залежним від іншого;

г) конструкція з прямою мовою.

Скласти (пригадати) й записати складносурядне речення, підкреслити в ньому  граматичні основи (напр.: Щастя маєноги, а біда має  роги. (Нар.творч.)  Біда приходить, та й вонаминеться. (Ф.Війон.) Огонь пройшов, і залишивсядим. (М.Рильський.)

2. Частини  складносурядного речення поєднуються  за допомогою сполучників

а) єднальних, протиставних, розділових (сурядності);

б) часових, причинових, мети (підрядності);

в) умовних, допустових (підрядності);

г) наслідкових, порівняльних (підрядності).

Скласти (пригадати) й записати складносурядне речення, частини якого поєднано сполучником  а (але, проте, та) (напр.:  Можна без хліба в світі прожити, а без Вітчизни згіркне життя. (Д.Луценко.) Ніколи ж ти погоді не годи, а будь собою ти, самим собою. (П.Тичина.) Герої живуть славно, а боягузи довго. (В.Куземко.)

3. Складнопідрядне речення, в якому залежна частина вказує  на причину дії, про яку йдеться в головному реченні, це

а) складнопідрядне з підрядним означальним;

б) складнопідрядне з підрядним мети;

в) складнопідрядне з підрядним причини;

г) складнопідрядне з підрядним зясувальним.

Скласти (пригадати) складнопідрядне речення з рідрядним часу (напр.: А коли зацвітали бузки багаті, я маленьким виходив на стежку биту. (А.Малишко.) Доки у серці зернина вогню не погасне, доти людина воістину в дусі живе. (Б.Олійник.) або причини (напр..: Друзі, висівайте добpоту, бо вона, як хліб, потрібна людям. (Д.Луценко.)

4. Підрядність, при якій перша підрядна частина залежить від головної, друга – від першої підрядної частини, третя – від другої і т. д., - це 

а) однорідна підрядність;

б) неоднорідна або паралельна підрядність;

в) послідовна підрядність.

Скласти (пригадати) й записати  складнопідрядне речення з послідовною підрядністю (напр.: Я між братами щастя розділю, щоб всі були однаково щасливі, бо я – людина і людей люблю. ( Д.Луценко.) Люблю дивитись на Дніпро я з його стрімких, високих круч, коли здається, що рукою торкнутись можеш ти до круч. (В.Сосюра.)

5. Кома не ставиться між частинами такого складносурядного речення:

а) Пробіг автомобіль, і синя хмарка диму за ним розвіялась. (М.Рильський.);

б) Вже інші ми, і в наших голосах  тепло якесь заграло оксамитне. (М.Рильський.);

в) Човни у пристанях, і згорнуто вітрила. (М.Рильський.);

г) Там  дише стомлено безмежний океан і віє запахом прогнилих трав та йоду. (М.Рильський.)

Скласти (пригадати) й записати складносурядне речення, в якому є спільний для обох частин  другорядний член речення (напр.:  А в тій хатині сумує мати  й лежить, нездужає сестра. (П.Грабовський.)

6. Складнопідрядним реченням з підрядним місця є таке:

а) Як не співать, коли нас світять зорі? (С.Черкасенко.);

б) Ви не забули пишний гай тоді, як липи розцвітали? (С.Черкасенко.);

в) Там, де цвів зелений гай, золоті горять пожари. (С.Черкасенко.);

г) Як сонечко сміється, то любо всім живеться. (С.Черкасенко.)

Скласти (пригадати) й записати складнопідрядне речення з підрядним місця (напр.: Біда вівцям, де вовк пастух. (Нар.творч.) Там, де ти колись ішла,  тиха стежка зацвіла. (Б.Олійник.) Де пасіка була, трава зазеленіла. (Л.Глібов.) або з підрядним порівняльним (напр.:  А зоря на сході руки вгору зводила, мов дівчина ясна із води виходила. (П.Тичина.) І дівчина, обсипана квітками, іде, немов пливе лебедонька в воді. (М.Рильський.)

 

ІV. Відповіді вчителя на запитання учнів (після того, як тестові завдання виконано).

 

V. Виконання ситуативних вправ на створення й  розігрування  діалогів.

 

 

* Скласти й розіграти діалог, можливий між однокласниками, які домовляються про спільне відвідання  музею (виставки, районної бібліотеки, книгарні, компютерного клубу, дискотеки) найближчого вихідного дня.  У розмові визначити  мету й тривалість перебування у вказаному закладі,  обгрунтувати вибір проведення  дозвілля,  вказати час та місце зустрічі.

 

* Скласти й розіграти діалог – обмін враженнями між двома (трьома) однокласниками, які відвідали музей (районну бібліотеку, книгарню, комп’ютерний  клуб,  дискотеку) або ж  виставку художньої фотографії, концерт улюбленого співака,  футбольний (хокейний) матч, змагання з баскетболу (регбі).  У розмові висловити власні враження  від побаченого, почутого, оцінку діяльності й рівня фахової підготовленості людей, з якими довелося спілкуватися.

 

*Скласти й розіграти діалог-обмін враженнями між однокласниками, які:

 

o                  прослухали оперу М.Лисенка "Наталка Полтавка” в Національній опері імені Т.Г.Шевченка;

 

o                  переглянули екранізацію твору І.Котляревського "Наталка Полтавка” ("Москаль –чарівник”)   по телебаченню;

 

o                  відвідали спектакль за  мотивами поеми  І.Котляревського "Енеїда” в Національному академічному драматичному театрі ім. І.Франка (іншому драматичному театрі).

 

У діалозі висловити думки  щодо значення таких  вистав  та екранізацій для молоді, скласти оцінку  сценарію,  акторській грі, музичному й художньому оформленню тощо.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку.

 

VІІ. Домашнє завдання. П. 9,  вправа 157 (І.ІІ).

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів